Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1524
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
nFF har over 5 000 medlemmer etter i overkant av tre og et halvt år i drift!

skrevet av Gusto og Haje Jan Kamps

I løpet av hele vår historie - fra den spede fødsel i form, da det reiste seg fra vrakrestene av Norsk Undergrunn på slutten av 90-tallet - og frem til i dag, har vi gjort det vi kan for at nFF skal være et bra sted å kaste bort så mye tid man bare orker.

Mer enn 5000 mennesker har funnet ut at nFF er et spesielt bra sted å kaste bort tiden sin. Bortsett fra de 177 vi bannet for å kaste bort tiden vår, men det er en helt annen sak.

Nå er det i alle fall offisielt: I går - den 4. Mars - overskred vi den magiske grensen på 5 000 medlemmer. I skrivende stund har vi 2773 aktive og 2237 inaktive medlemmer. Aktive utgjør 55,46% av medlemsantallet vårt, noe som er en overraskende høy bestand på ethvert forum.

Også i fremtiden ser vi frem til flere brukere og nye funksjoner. Mange har sikkert hørt om den beryktede versjon 5 av Norsk FreakForum (også kjent som v5 eller v.ent.litt.til), og nå er ting faktisk i bevegelse. Det vil fortsatt ta en del designing og programmering før alt er på plass, men den som lever får se!

Takk til alle dere som har hengt dere på, og hold dere fast.

This dream is tied to a horse that doesn't tire.
hehe bra skrevet må jeg si
2773 aktive var ganske mange ... hadde trodd det var rundt 1000-1300 stk.

spent på v4!

btw grattis med dagen til nFF!!
Hva er egentlig definisjonen på 'aktiv' i denne sammenhengen?
flere enn 0 eller 1 post?

woohoo, 200 poster.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Aktiv er vel en som logger seg inn så og så ofte, vil jeg tippe. De har noen helt sinnsyke stats som vi dødlige ikke får tilgang til .
Opprinnelig postet av Psyc0re
hehe bra skrevet må jeg si
2773 aktive var ganske mange ... hadde trodd det var rundt 1000-1300 stk.

spent på v4!

btw grattis med dagen til nFF!!
Vis hele sitatet...
v4? uh
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Tias
Aktiv er vel en som logger seg inn så og så ofte, vil jeg tippe. De har noen helt sinnsyke stats som vi dødlige ikke får tilgang til .
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/vbstats.php
Gleder meg til v5 hehe
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Jeg tror "aktiv" er noen som har logget seg inn de siste 2 ukene.
Folk definerte aktive medlemmer før som folk som hadde posta mer enn 0 poster. Var i hvert fall det jeg trodde ;p
Men da tok jeg feil, men er likeglad, for jeg gleder meg sånn til v5
Grættis MASSE med 5 000 medlemmer-dagen, nFF! *stoor koooos*
Nichotin: v5 jah ! :P ... vel neste ver. hvertfall ... heh
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Gusto
http://www.freakforum.nu/forum/vbstats.php
Vis hele sitatet...
Ah, det står aktive medlemmer der og ja, det visste jeg ikke. Var forøvrig ikke den stats siden jeg tenkte på .
er 5000 medlemmer nødvendigvis positivt?
Tja, du sier noe. Iallefall med tanke på temaer som er tatt opp i denne tråden.
Det med aktive medlemmer forklares med disse variablene
(hvis de er relevante da )
This code from vbStats
// Active/Non?
$snonposters=$DB_site->query_first('SELECT COUNT(*) AS users,MAX(userid) AS max FROM user WHERE posts=0');
$nonposters=$snonposters['users'];
$activemembers=$numbermembers-$nonposters;
$activityrate=sprintf("%.2f",(1000*$activemembers/$numbermembers));
Vis hele sitatet...
Så aktive brukere betyr brukere som har postet mer enn 0 poster?
Det er jo mange som kommer innom for å req'e ett eller annet, eller bare få hjelp til noe spesifikt og så stikker igjen. I mine øyne er de ikke spesielt aktive.
Gratulerer!!

edit: post nr 1300