Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  204 28252
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Men du gjør jo som du vil.. Vil du tipse, så gjør det. Bare husk at du potensielt setter x antall personer i en jævlig kjip situasjon.
Vis hele sitatet...
"X-antall personer" har satt seg selv i en veldig kjip situasjon.

Du ligger i fanget til mor & far og griner om 3 år om politiet slutter å bry seg om "småkriminelle".
Ta det opp med skolen, ikke la privatlivet til denne drittsekken bli ødelagt pga han mobber deg.
Hvordan hadde du følt det, om du dreiv med gaming på fritiden, men var frekk i kjeften på skolen, å en eller annen fyr du var frekk mot, hacka accounten din?
Dette handler da ikke om å "ikke tyste" eller "tyste". Handler om hevn. Å vis jeg var deg, ville jeg tatt det opp med kontaktlærer eller rektor.
Personen kan miste skoleplassen sin om du anmelder han, å du kan gjør livet han sitt kjipt i flere år senere(værste scenario ofc)

eller ta det opp med han selv, bare si at du er dritt forpult lei av at han plager deg.
Mobbing skjer overalt. Jeg tror ikke at vis du anmelder han, at han kommer til å slutte å mobbe/slå deg.

Dette er sånn jeg vill gjort det i en slik situasjon, der jeg anser meg selv som voksen nok til å reflektere over andre sine situasjoner, uansett å drittsekk personen er!
Selv ville jeg ikke tipset politiet, men dette måtte jeg bare kommentere:

Sitat av RandomNatural Vis innlegg
Ta det opp med skolen, ikke la privatlivet til denne drittsekken bli ødelagt pga han mobber deg.
Vis hele sitatet...
Så han skal ofre sin egen trivsel på skolen for å skåne "privatlivet" til en mobber?

Sitat av RandomNatural Vis innlegg
Hvordan hadde du følt det, om du dreiv med gaming på fritiden, men var frekk i kjeften på skolen, å en eller annen fyr du var frekk mot, hacka accounten din?
Vis hele sitatet...
Dette blir jo helt søkt. Du kan ikke sammenligne å bli frastjålet noe som rettmessig er ditt med å få sin illegale business avslørt..

Sitat av RandomNatural Vis innlegg
Dette handler da ikke om å "ikke tyste" eller "tyste". Handler om hevn. Å vis jeg var deg, ville jeg tatt det opp med kontaktlærer eller rektor.
Personen kan miste skoleplassen sin om du anmelder han, å du kan gjør livet han sitt kjipt i flere år senere(værste scenario ofc)
Vis hele sitatet...
Nei det havner ikke om hevn, men om trivsel på skolen.
Om personen mister skoleplassen eller får rettslige konsekvenser for sine kriminelle handlinger har han bare seg selv å skylde. Dette er en risk personen har godtatt når han begynte som kriminell.

Sitat av RandomNatural Vis innlegg
eller ta det opp med han selv, bare si at du er dritt forpult lei av at han plager deg.
Mobbing skjer overalt. Jeg tror ikke at vis du anmelder han, at han kommer til å slutte å mobbe/slå deg.
Vis hele sitatet...
Her er jeg faktisk enig.
Fetter: han sier jo at trivselen på skolen ikke er noe greit pga han denne personen plager han? Jeg tror ikke at vis han tar opp saken med skolen, så vill ha trivdes enda mindre enn det han gjør nå. Dette er den eneste muligheten. Å anmelde en fyr fordi han driver med ulovigheter på fritiden, fordi han er en douch, er for meg HELT søkt!

Man møter drittsekker gjennom livet hele tiden, det er folk man skal holde seg unna om man ikke liker dem! Man anmelder da for faen ikke en person fordi han er frekk mot deg. Du tar det opp med personen, viss ikke det fungerer ta det opp med skolen.
og ja, jeg ser at eksemplet mitt ikke var i det høyeste laget!

og jo, det handler om hevn!


edit: ups, misforstod den første sitaten din. Beklager.

Mener ikke at han burde skåne denne personen. Denne "russeren" er en drittsekk i følge TS.
Men det er forøvrig på skolen han plager TS. Hadde det vært i fritiden, hadde jeg støttet en eventuell anmeldelse. Men det er hovedsaklig på skolen han blir plaget. Så da er min konklusjon: Ta det opp med kontaktlærer/rektro.
Sist endret av RandomNatural; 19. november 2010 kl. 11:46.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Hvilket stadie om jeg får spørre? Om noen slår meg så slår vel jeg tilbake, om det skader eller ikke. Jeg er ikke av sloss typen, men må man så må man
Vis hele sitatet...
Hva skjer når han kommer tilbake for andre gang, og brekker armen din istedet da? Da skal du knekke begge armene hans eller? Og sånn fortsetter det?

Smart løsning!
Tar igjen med samme mynt
Jeg tror jeg vet kem han russern, det e en fyr som gikk p skole min for 2 år siden, hørte masse rykter om han og gymlærern sa til oss elever: " hvis han ':/:, ikke oppfører seg, kan vi banke han." jeg ble helt paff, en voksen fyr på 50 år har lyst banke han fyren, fordi han e drittsekk?? Du trådstarter kor gammel e han?
Sitat av Tokis Vis innlegg
Jeg tror jeg vet kem han russern, det e en fyr som gikk p skole min for 2 år siden, hørte masse rykter om han og gymlærern sa til oss elever: " hvis han ':/:, ikke oppfører seg, kan vi banke han." jeg ble helt paff, en voksen fyr på 50 år har lyst banke han fyren, fordi han e drittsekk?? Du trådstarter kor gammel e han?
Vis hele sitatet...
Det finnes sikkert mer enn én drittsekk fra Russland her i Norge..
Kasnje det, men oppførselen virket mistenklig likt? Sikkert tvillinger som ble skilt ved fødselen. Hvis jeg var deg, jeg ville kontofonterer/snakke med han, spørre om han kan slutte. Forklar han at du er ikke homo og at du liker ikke blir slått p skulderen. Hvis han mobber deg fremdeles, da kan du likegodt snakke md kontaktlærern og forklare han situasjonen. Tenker at mange blir mobbet av han p skolen, hvorfor ikke danne en mobb/gjeng og banke shiten av han? Da slutter han garantert. Han kommer ikke tyster heller, fordi han e kriminell og kriminelle vil ikke ha noe gjøre me politiet. Først spør, etterpå bank han.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
så du mener at hvis noen truer deg, så skal du ikke ta igjen??
Møter du heller en fyr hver dag å blir truet? en spytter på deg ,så snur du å går?
Vis hele sitatet...
"Men til dere som hører på meg, sier jeg: Elsk deres fiender, gjør godt mot dem som hater dere, velsign dem som forbanner dere, og be for dem som krenker dere. Slår noen deg på det ene kinnet, så by fram det andre også. Om noen tar fra deg kappen, så nekt ham heller ikke skjorten. Gi til hver den som ber deg, og om noen tar fra deg det som er ditt, så krev det ikke tilbake."
Hvis man er kriminell selv bør man kanskje være forsiktig med å tyste.

Når man ikke er kriminell så finnes ikke tyster-regelen. Den er rett og slett helt idiotisk!

Helt enkelt. Gjør det du må gjøre for å få fred. Hvis det innebærer at "tullingen" blir "busta" så er det faktisk ikke ditt problem. Han skulle kanskje tenkt på det "å holde seg på god fote med folk", når han selv sitter i en posisjon der hvem som helst kan felle ham anytime. Han har jo selv gjort seg til århundrets letteste offer og spenne beina under. Seriøst! Det er hans problem og ikke ditt.

Alle fortjener å får gå i fred på skole eller jobb.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for.
hvorfor påstår alle kyllingene her ,at man er kriminell fordi man ikke gidder å sladre på folk? snoke på naboen å smyg lese skattelistene? er det så mange som har det så dårlig med seg selv, så man må finne ut om andre driver med noe snusk? er ikke kriminell å driter i hva andre gjør! Men så klart plager fyren live av deg, å du ikke tørr ta igjen så er du jo nødt til å ta noen dirty triks, bare sørg for å ring annonymt fra en tlf kiosk
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
hvorfor påstår alle kyllingene her ,at man er kriminell fordi man ikke gidder å sladre på folk? snoke på naboen å smyg lese skattelistene? er det så mange som har det så dårlig med seg selv, så man må finne ut om andre driver med noe snusk? er ikke kriminell å driter i hva andre gjør! Men så klart plager fyren live av deg, å du ikke tørr ta igjen så er du jo nødt til å ta noen dirty triks, bare sørg for å ring annonymt fra en tlf kiosk
Vis hele sitatet...
Du er vel den typen som er vitne til at en blir voldtatt og bare går din vei uten å gjøre noe.
Tysting er rett og slett Uakseptabelt! Har absollutt ingenting til overs for tystere! Personlig mener jeg det er feigt å tyste!

Snakk heller med fyren, si akkurat hva du mener! Vær bunn ærlig! Be ham slutte å slå deg for "morro" skyld og fortell ham at det gjør vondt og at du ikke liker det overhode! Distanser deg fra ham etter du har sagt [u]sannheten![u]

Sannheten seirer alltid, til syvende og sist!

At han er en dealer, har ingenting med deg og dine problemer i forhold til ham, å gjøre. Sannheten blir gjemt og glemt. Noe jeg mener er meget usakelig i forhold til din problemcase med ham.

Dessuten er Politiet en etat som ikke er noe bedre enn fyrens oppførsel. De kan med papir i hånden ødelegge hele livet til enkelte! De gjør som de vil uansett sannhet eller ikke. De har satt masse lover, uten å spørre oss de bruker loven imot. Helt strippet for befolkningens meninger. Snakk om å kjøre over en (brorparten er
ueningt) hel befolkning lmed loven i hånden. Sykt kvalmt, spør du meg.

Så man angir ikke noen til den kalkulerte etaten! Hat eller ikke hat!
Om du tror Politiet er på din side, blir du jævlig skuffet den dagen du trenger de tjenestene de reklamerer med, som ikke fungerer i praksis!

Sannheten er den eneste riktige veien å gå etter min mening! Om du tør...
Sitat av Kalinka13 Vis innlegg
Tysting er rett og slett Uakseptabelt! Har absollutt ingenting til overs for tystere! Personlig mener jeg det er feigt å tyste!
Vis hele sitatet...
Herregud.

Sitat av Kalinka13 Vis innlegg
Dessuten er Politiet en etat som ikke er noe bedre enn fyrens oppførsel. De kan med papir i hånden ødelegge hele livet til enkelte! De gjør som de vil uansett sannhet eller ikke. De har satt masse lover, uten å spørre oss de bruker loven imot. Helt strippet for befolkningens meninger. Snakk om å kjøre over en (brorparten er
ueningt) hel befolkning lmed loven i hånden. Sykt kvalmt, spør du meg.
Vis hele sitatet...
Politiet "setter" ikke lover, de håndhever de. Vi har selv valgt de som bestemmer lovene, som er Stortinget, så ikke kom med at de ikke har "spurt" oss.

Og hvor har du det fra at brorparten av befolkningen er uenige i lovene? Voks opp.
Sitat av ps3 Vis innlegg
Herregud.



Politiet "setter" ikke lover, de håndhever de. Vi har selv valgt de som bestemmer lovene, som er Stortinget, så ikke kom med at de ikke har "spurt" oss.

Og hvor har du det fra at brorparten av befolkningen er uenige i lovene? Voks opp.
Vis hele sitatet...

Og hvor har du det fra at brorparten av befolkningen er ENIGE i lovene?
Ola Nordmann er verdensmester til å si;
"Jah, da får vi bare bite det i oss, staten sier så, da er det så".
Er ikke lenge siden det var straffbart å ikke ha et hjem...
Sitat av Eyeamare Vis innlegg

Og hvor har du det fra at brorparten av befolkningen er ENIGE i lovene?
Ola Nordmann er verdensmester til å si;
"Jah, da får vi bare bite det i oss, staten sier så, da er det så".
Er ikke lenge siden det var straffbart å ikke ha et hjem...
Vis hele sitatet...
Et mer eller mindre representativt utvalg av befolkningen har vært med og skapt disse lovene. Engasjer deg politisk hvis du er så fryktelig interessert i å endre de.
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
hvorfor påstår alle kyllingene her ,at man er kriminell fordi man ikke gidder å sladre på folk? snoke på naboen å smyg lese skattelistene? er det så mange som har det så dårlig med seg selv, så man må finne ut om andre driver med noe snusk? er ikke kriminell å driter i hva andre gjør! Men så klart plager fyren live av deg, å du ikke tørr ta igjen så er du jo nødt til å ta noen dirty triks, bare sørg for å ring annonymt fra en tlf kiosk
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om at man er kriminell hvis man ikke vil anmelde noen, men om hvorfor mange har så sterke følelser tilknyttet ordet tyster. Folk snakker om ære, og at man skal følge en æreskode. Da er det på sin plass at man også forstår hvor denne æreskoden kommer fra, hvordan den har blitt skapt, og hvorfor den rett og slett ikke er gyldig for brorparten av befolkningen.

Sitat av Kalinka13 Vis innlegg
Tysting er rett og slett Uakseptabelt! Har absollutt ingenting til overs for tystere! Personlig mener jeg det er feigt å tyste!
Vis hele sitatet...
Kan du være så vennlig å lese gjennom tråden, og deretter presentere noen rasjonelle argumenter for hvorfor det er så aldeles uakseptabelt å anmelde et lovbrudd til politiet?

Sitat av Kalinka13 Vis innlegg
Dessuten er Politiet en etat som ikke er noe bedre enn fyrens oppførsel. De kan med papir i hånden ødelegge hele livet til enkelte! De gjør som de vil uansett sannhet eller ikke. De har satt masse lover, uten å spørre oss de bruker loven imot. Helt strippet for befolkningens meninger. Snakk om å kjøre over en (brorparten er
ueningt) hel befolkning lmed loven i hånden. Sykt kvalmt, spør du meg.

Så man angir ikke noen til den kalkulerte etaten! Hat eller ikke hat!
Om du tror Politiet er på din side, blir du jævlig skuffet den dagen du trenger de tjenestene de reklamerer med, som ikke fungerer i praksis!
Vis hele sitatet...
Du trenger åpenbart noen timer med samfunnsfag før du begir deg ut på flere samfunnsrelaterte debatter. Du kan jo begynne med å lese litt om maktfordelingsprinsippet.

Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
hørt ordet SNITCH før? ta action selv, hadde jeg vært han hadde jeg slått deg i hodet med ett balltre når jeg kom fra avhør hvertfall hvis jeg hadde skjønt det var deg.
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du har oversatt ordet tyster fra norsk til engelsk. Godt argument.
Sist endret av mentalmelt; 20. november 2010 kl. 13:23.
jeg kan legge inn en grunn til at det er uakseptabelt og tyste, å det er fordi det er for balleløse som ikke tør å stå for det de gjør. æsj
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
jeg kan legge inn en grunn til at det er uakseptabelt og tyste, å det er fordi det er for balleløse som ikke tør å stå for det de gjør. æsj
Vis hele sitatet...
Akkurat på hvilken måte står ikke jeg for det jeg gjør hvis jeg anmelder en kriminell handling begått av andre? Det kan være lurt å tenke gjennom det du skriver minst én gang før du poster..
Sitat av Provo Vis innlegg
Akkurat på hvilken måte står ikke jeg for det jeg gjør hvis jeg anmelder en kriminell handling begått av andre? Det kan være lurt å tenke gjennom det du skriver minst én gang før du poster..
Vis hele sitatet...
tenkt igjennom det fler ganger jeg. I mine kretser er ihvertfall det å anmelde en kriminell handling noe av det værste du kan gjøre, men sure, knock your self out!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
tenkt igjennom det fler ganger jeg. I mine kretser er ihvertfall det å anmelde en kriminell handling noe av det værste du kan gjøre, men sure, knock your self out!
Vis hele sitatet...
Woho. Du kan engelsk. Gangsterslang til og med!

Da bør du kanskje vurdere omgangskretsen din, og ikkje kritisere andre for å faktisk ha et lite ønske om et trygt samfunn? Og du har enda ikkje komt med rasjonelle argumenter for å ikkje gå til politiet; du gjentar bare mantraet om at tystere er feige, og at det er sosialt uakseptabelt i ditt miljø. Beklager, det er ikkje gode argumenter.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
jeg kan legge inn en grunn til at det er uakseptabelt og tyste, å det er fordi det er for balleløse som ikke tør å stå for det de gjør. æsj
Vis hele sitatet...
Nå er jo strengt tatt det å levere inn en anmeldelse tvert i mot et tegn på at man tar et standpunkt. Det viser at man tar sterk avstand til de handlinger som er begått, både gjennom en konkret reaksjon, og ved det at denne reaksjonen er ikke-voldelig. Jeg forstår at i visse miljøer er det stort fokus på det å ha store testikler, men jeg er redd du fort vil føle deg fremmedgjort hvis du er av den oppfatning at det samme gjelder i samtlige andre samfunnsjikter.

Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
tenkt gjennom det fler ganger jeg. I mine kretser er ihvertfall det å anmelde en kriminell handling noe av det værste du kan gjøre, men sure, knock your self out!
Vis hele sitatet...
Du bør virkelig prøve å sette spørsmålstegn ved egne holdninger i slike debatter, istedenfor å bare referere tilbake til holdningen i seg selv som et argument. Prøv å forstå hvor holdningen din kommer fra, og hvorfor den er såpass utbredt i ditt miljø kontra resten av virkeligheten. Da bør du også etterhvert kunne forstå hvorfor den ikke har relevans for samfunnsorienterte, voksne mennesker, og samfunnet for øvrig.
Sist endret av mentalmelt; 21. november 2010 kl. 14:44.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
jeg kan legge inn en grunn til at det er uakseptabelt og tyste, å det er fordi det er for balleløse som ikke tør å stå for det de gjør. æsj
Vis hele sitatet...
Genial post.
Skal tru jeg fikk meg en god latter av den..
Her blir man sett ned på for å tyste , men jeg har gjort det et par ganger , og gjør det igjen.. Greit om folk gjør noe mot seg selv, men når man gjør noe mot andre fortjener man virkelig en straff.
Sitat av Famelita Vis innlegg
Her blir man sett ned på for å tyste , men jeg har gjort det et par ganger , og gjør det igjen.. Greit om folk gjør noe mot seg selv, men når man gjør noe mot andre fortjener man virkelig en straff.
Vis hele sitatet...
Hadde ikke nølt angående tysting på en slik kar som TS her refererer til..
Sitat av skukketrure Vis innlegg
mamma mamma den store gutten dytta meg snufs snifs... Gi han en på kjeften eller hold kjeft. fly rundt å sladre er bleieunge stadiet
Vis hele sitatet...
Ja, hater han tystern som tysta på Josef Fritzl!
ja det var jo en genial sammenligning, kansje litt forskjell på barne voldtektsmenn å en grønsakshandler som (han slo meg nesten i skuldern) det er referet til her
Sitat av skukketrure Vis innlegg
ja det var jo en genial sammenligning, kansje litt forskjell på barne voldtektsmenn å en grønsakshandler som (han slo meg nesten i skuldern) det er referet til her
Vis hele sitatet...
"
Jeg vet at han driver med mye ulovligheter, blant annet salg/besittelse av hasj, amfetamin og fake ID's.
"
Sitat av skukketrure Vis innlegg
mamma mamma den store gutten dytta meg snufs snifs... Gi han en på kjeften eller hold kjeft. fly rundt å sladre er bleieunge stadiet
Vis hele sitatet...
Om noen i framtiden voldtar moren din og du vitner til det, for så å anmelde det, ja da er du faen meg feig, din lille dritt. bank dritten ut av alle.

Men sånn serr? Hvorfor skal alle være så jævla macho egentlig? Det er forskjell på å sladre og tyste. Å sladre er å rope ut navnet på han som kastet svampen ut av vinduet.
Sist endret av mo3; 22. november 2010 kl. 00:44.
Herregud Mo3! det er en fin linje mellom å voldta kontra det å selge hasj!

vis personen gjør noe mot andre på fritiden, som f.eks skade de, å du tilfeldigvis er vitne, så anmelder du det jo! Sånne folk er ikke vits å ha i samfunnet.

men om du ser en random dealer, tar en annen fyr i hånda. Løper du da til nærmeste onkel p å sutrer fordi du føler deg utrygg?
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
Herregud Mo3! det er en fin linje mellom å voldta kontra det å selge hasj!

vis personen gjør noe mot andre på fritiden, som f.eks skade de, å du tilfeldigvis er vitne, så anmelder du det jo! Sånne folk er ikke vits å ha i samfunnet.

men om du ser en random dealer, tar en annen fyr i hånda. Løper du da til nærmeste onkel p å sutrer fordi du føler deg utrygg?
Vis hele sitatet...
Poenget er ikke så mye alvorligheten i kriminaliteten som begås. Når den aktuelle personen ikke legger skjul på hva slags handlinger han begår, så innebærer det at han setter seg i en posisjon som krever tillit og respekt av de han deler denne informasjonen med for at de ikke skal rapportere det til politiet. Når han selv da aktivt bryter denne respekten og tilliten som han selv har lagt opp til at må eksistere, så er det ingen grunn igjen for trådstarter for å ikke tipse politiet om hva som foregår. Du kan ikke åpenlyst begå kriminalitet og forvente at observerende fremmede og bekjente skal beskytte deg og passe på deg – og spesielt ikke når du oppfører deg respektløst og truende ovenfor disse personene.
Fint reflektert Provo!
Sier meg enig i det du mener igrunn.

Tingen er reagerte på var sammenligningen på å pushe hasj kontra å skade noen!
Hvis du velger å tyste. Så gjør det for all del på en måte det ikke kan spores opp til deg..
Skriv f.eks et anonymt brev.

Lite gøy å ha idioter som han der på nakken.
Latterlig mange som tror de bor i en ghetto. i dette landet er politiet din beste venn. Hvem vet, kanskje begge parter er tjent med at noen styrer livet hans på rett kjøl.

Sitat av Refshal Vis innlegg
Det beste "i mine øyne" er å poste personopplysningene hans på 4chan.org Post tlf mail adresse etc. Fin måte å ta hevn.
Vis hele sitatet...
De kommer ikke til å gjøre en dritt.

Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
tenkt igjennom det fler ganger jeg. I mine kretser er ihvertfall det å anmelde en kriminell handling noe av det værste du kan gjøre, men sure, knock your self out!
Vis hele sitatet...
Du trenger nye kretser!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hallo små barn, kan dere ikke LESE TRÅDEN og komme med noen argumenter - fremfor å si at "tysting suger, for det lærte jeg når jeg gikk i ghettobarnehagen"? Det er allerede nevnt minst hundre ganger.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
jeg kan legge inn en grunn til at det er uakseptabelt og tyste, å det er fordi det er for balleløse som ikke tør å stå for det de gjør. æsj
Vis hele sitatet...
så du synes heller fyren bør få bank av en gjeng russiske dealere med balltre?
Sitat av Månemann Vis innlegg
La oss si at jeg tar samme utdanning som en mann med russisk opprinnelse som oppfører seg som en jævla mafia, hater jøder og homofili og tyr veldig lett til vold. Han har opp til flere ganger begynt å slå etter meg og kalt meg "jævla homse" (ikke så veldig seriøst, men fortsatt så hardt at det gjør ganske vondt.) han oppfører seg rett og slett som en ufordragelig komplett idiot, og jeg kan ikke fordra han. Gir blanke i hva som skjer med han. Han fortjener intet, i mine øyne.

Jeg vet at han driver med mye ulovligheter, blant annet salg/besittelse av hasj, amfetamin og fake ID's.

Lurer på om det er verdt det å tyste på han for å få han så langt ut av hverdagen min (og resten av oss som omgår han daglig) som mulig.
Hva er straffen for disse ulovlighetene? Og sist men ikke minst kan det slå tilbake på meg?
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke kalt det tysting, tvert imot, jeg ville sagt at du gjorde samfunnet en tjeneste.
Det er stor forskjell på å si ifra og tyste/sladre! Det du opplever kan godt ses på som mobbing/indirekte mobbing. Han plager deg over tid, gjør oppholdet ditt i klassen mindre hyggelig og det er veldig alvorlig. Alle har rett til et godt arbeidsmiljø!

Det eneste kjipe er vel om kun du sier ifra vil det KANKSJE gå værre for deg siden. Det er jo mulig å gjøre dette anonymt/be om å ikke bli nevnt til vedkommende! Lykke til med situasjonen. Post gjerne en melding om hvordan det utarbeider seg
Er mye 'wannabe gangstas' that's gonna bust a cap in some snitchers head mo'fos!'

Virker som denne gutten har vokst opp i feil miljø, sett fra mitt ståsted.

'Snitch on him wil ya boy' bare for å være litt gangsta' boy lissom.
Sist endret av Oransje; 23. november 2010 kl. 23:36.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
å herregud. slå han i svime med en batong. problem løst. om du ikke kjenner mange gærne mennesker så bare hold deg i nærheten av venner de neste dagene og ha batong/Kniv etc. handy.
Vis hele sitatet...
Ikke alle er like hardcore som gangstere fra lillestrøm vettu
Tyste? Jeg kaller det ikke tyste så lenge du ikke er kompis med fyren. Ring dem,få'n vekk.
Virker som om alle tror han kommer til å bli sendt i fengsel i mange år hvis TS sier ifra til politiet. Må huske at det er norge, hvis noe blir gjort i det hele tatt blir det nok ikke lange straffen. Man havner ikke i fengsel i flere år fordi noen gir et anonymt tips om at en fyr holder på med litt nark liksom. Han kommer jo mest sannsynlig til å være ute på dagen, og så ender det med at alt blir som før.. Snakk heller med skolen/gjør noe med det selv, spør du meg i allefall.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
å herregud. slå han i svime med en batong. problem løst. om du ikke kjenner mange gærne mennesker så bare hold deg i nærheten av venner de neste dagene og ha batong/Kniv etc. handy.
Vis hele sitatet...
Så, løsningen mot kriminalitet av den typen er å angripe personen med diverse slagvåpen, for så å gjemme deg bak folka dine de neste dager, for så å eventuelt knivstikke fyren hvis han kommer for å hevne seg?

En ting jeg aldri har skjønt med dere tøffe karene, ser dere ikke den evigvarende sirkelen av bråk, vold og skader dere selv påfører dere?

Du har batong, han bruker kniv. Du bruker sverd, han kommer med pistol.

Og hvorfor denne tøffe holdningen, som du så avslørrer bare er en bløff ved å si at man skal banke opp fyren, for så å gjemme seg bak kompissene? Stå for dine handlinger og ta konsekvensen av det, slike holdninger folk i de miljøene du vistnok henger i burde ha.
Sist endret av Dibsent; 17. desember 2010 kl. 21:02.
Sitat av Månemann Vis innlegg
La oss si at jeg tar samme utdanning som en mann med russisk opprinnelse som oppfører seg som en jævla mafia, hater jøder og homofili og tyr veldig lett til vold. Han har opp til flere ganger begynt å slå etter meg og kalt meg "jævla homse" (ikke så veldig seriøst, men fortsatt så hardt at det gjør ganske vondt.) han oppfører seg rett og slett som en ufordragelig komplett idiot, og jeg kan ikke fordra han. Gir blanke i hva som skjer med han. Han fortjener intet, i mine øyne.

Jeg vet at han driver med mye ulovligheter, blant annet salg/besittelse av hasj, amfetamin og fake ID's.

Lurer på om det er verdt det å tyste på han for å få han så langt ut av hverdagen min (og resten av oss som omgår han daglig) som mulig.
Hva er straffen for disse ulovlighetene? Og sist men ikke minst kan det slå tilbake på meg?
Vis hele sitatet...

Har du ingen kamerater du kan få med å ta en liten prat med han.
Jeg ville i allefall ikke tilatt noen å terrorisere noen venner av meg, spesielt vis det hadde vært en langer som dette.
Som ikke engang er verdt møkka under skoa mine.
Denne personen er det jeg ville kalle avskum , han skulle blitt plassert i søppla der han hører hjemme. .
Jævla avskum

PS husk på denne.
Nødvergeparagrafen helt ordrett:

§ 48. Ingen kan straffes for Handling, som han har foretaget i Nødverge.

Det er Nødverge, naar en ellers strafbar Handling foretages til Afvergelse af eller Forsvar mod et retsstridigt Angreb, saafremt Handlingen ikke overskrider, hvad der fremstillede sig som fornødent hertil, og det i Betragtning af Angrebets Farlighed, Angriberens Skyld eller det angrebne Retsgode ei heller maa agtes ubetinget utilbørligt at tilføie et saa stort Onde som ved Handlingen tilsigtet.

Hvad ovenfor er bestemt om Afvergelse af retsstridigt Angreb, kommer ogsaa til Anvendelse med Hensyn til Handlinger, der foretages i Hensigt at iverksætte en lovlig Paagribelse eller hindre, at Straf- eller Varetægtsfanger rømmer.

Har nogen overskredet Grænserne for Nødverge, er han dog straffri, hvis Overskridelsen alene har fundet Sted paa Grund af en ved Angrebet fremkaldt Sindsbevægelse eller Bestyrtelse

§ 48a. Når et straffebud er overtrådt av noen som har handlet på vegne av et foretak, kan foretaket straffes. Dette gjelder selv om ingen enkeltperson kan straffes for overtredelsen.

Med foretak menes her selskap, forening eller annen sammenslutning, enkeltpersonforetak, stiftelse, bo eller offentlig virksomhet.

Straffen er bøter. Foretaket kan også fradømmes retten til å utøve virksomheten eller forbys å utøve den i visse former, jf. § 29.

Tilføyd ved lov 20 juli 1991 nr. 66

§ 48b. Ved avgjørelsen av om straff skal ilegges et foretak etter § 48 a, og ved utmålingen av straffen overfor foretaket skal det særlig tas hensyn til
a) straffens preventive virkning,
b) overtredelsens grovhet,
c) om foretaket ved retningslinjer, instruksjon, opplæring, kontroll eller andre tiltak kunne ha forebygget overtredelsen,
d) om overtredelsen er begått for å fremme foretakets interesser,
e) om foretaket har hatt eller kunne ha oppnådd noen fordel ved overtredelsen,
f) foretakets økonomiske evne,
g) om andre reaksjoner som følge av overtredelsen blir ilagt foretaket eller noen som har handlet på vegne av det, blant annet om noen enkeltperson blir ilagt straff.

Tilføyd ved lov 20 juli 1991 nr. 66.
____________________________
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bare ring polisen. Enkelt.
Jeg vil sammenligne det med å gå ut med søpla. Det er en fin ting for oss mennesker som skal leve her, men for dere andre søppelsekker kan det sikkert virke som noe man ikke burde gjøre.
anonyme razzier på skolen kan aldri bli knyttet til deg? det er ganske greit og få til, hvis du er sikker på at de finner dop på han eller flere av vennene hannes og helst ingen av dine venner.. Gikk å ungdomskolen, og ja. hadde en samme type fyr. Fikk opp ett razzia han og flere av vennene hannes ble tatt. såg ikke mye mer til han. Det beste halvåret i 10. klasse vil jeg si ^^
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Hvor ofte kan vi lese om at noen av de "store" gutta blir tatt og arrestert av politiet?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=oUvptQLEkjg

http://no.wikipedia.org/wiki/Al_Capone

Listen er lang

Synes et sitat fra sjæfen sjøl er på sin plass her

"In a closed society where everybody's guilty, the only crime is getting caught. In a world of thieves, the only final sin is stupidity."

-Hunter S. Thompson.

OT: Ta det opp med han først, hvis ikke det går ta det med skolen, hvis ikke det heller går så ta det med poletiet.
Hvis du "tyster" på han et det kunn hans egen idioti som har fått han opp i det, ingen andre!
Sist endret av JohnKimble; 18. januar 2011 kl. 06:45.
Sitat av Månemann Vis innlegg
La oss si at jeg tar samme utdanning som en mann med russisk opprinnelse som oppfører seg som en jævla mafia, hater jøder og homofili og tyr veldig lett til vold. Han har opp til flere ganger begynt å slå etter meg og kalt meg "jævla homse" (ikke så veldig seriøst, men fortsatt så hardt at det gjør ganske vondt.) han oppfører seg rett og slett som en ufordragelig komplett idiot, og jeg kan ikke fordra han. Gir blanke i hva som skjer med han. Han fortjener intet, i mine øyne.

Jeg vet at han driver med mye ulovligheter, blant annet salg/besittelse av hasj, amfetamin og fake ID's.

Lurer på om det er verdt det å tyste på han for å få han så langt ut av hverdagen min (og resten av oss som omgår han daglig) som mulig.
Hva er straffen for disse ulovlighetene? Og sist men ikke minst kan det slå tilbake på meg?
Vis hele sitatet...
Bare å få han busta.. Ser ikke noe galt i det.