Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  178 42047
Funker kanskje ikke mot bikkjer, men fint mot familie/venner som du vil skjule ting for.

Så en "stasj-boks" på nettet til 4-500 kroner eller noe, og bestemmte meg for at det var altfor dyrt. Så jeg ville lage en lik selv, til en brøkdel av prisen.

Du trenger:
- Cola-boks (eller liknende)
- Sylinder formet plastboks med skrulokk. (Må få plass inni Cola-boksen.)
- Gips (fås i hobbybutikker etc.)
- Lim
- Tapetkniv/barberkniv etc.

Først veier du Colaboksen for å finne ut nøyaktig vekt. Deretter tar du kniven din å skjærer av toppen av colaboksen, heeelt oppe i skøtyen mellom sida og toppen. Gjør dette så pent og pyntelig som mulig. Tøm ut innhold, og vask. Vei plastheholderen din, og noter vekten.
Deretter limer du plastbeholderen din til toppen av colaboksen, som du skjærte ut, slik at toppen av colaboksen nå er toppen av plastboksen.
Så blander du ut gipsen i vann til du får en grei konsistens på sjiten(følger med "oppskrift"). Sett colaboksen på en vekt, og hell oppi gips til du kommer så nærmt orginal vekten som, husk å trekk ifra vekten til plastbeholderen-ish. (Er ikke SÅ viktig om du bommer med 20-30 gram.) Press så lokket med beholderen din på, så hardt ned som nødvendig for at lokket skal treffe boksen og for å få en "orginal look". (PS. Beholderen MÅ komme nedi gipsen, helst så langt nedi som mulig.)
Sett noe tungt oppå, og la det stå til du er sikker på at gipsen har tørka.

Og voila! Du har nå din egen stasjboks som både ser og kjennes ut som en orginal colaboks. Mitt resultat ble vertfall veldig bra. Bruker den som regel kun til klumpen.
Gravde ut en bok til filter, papir, rister etc.
Sist endret av McHoover; 14. februar 2012 kl. 22:16.
McHover:
Det hørtes jo genialt ut, du kan ikke laste opp et bilde ?
McHoover, jeg tror de selger en sånn på Shangri La for ikke alt for mye penger.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
McHoover, jeg tror de selger en sånn på Shangri La for ikke alt for mye penger.
Vis hele sitatet...
Se der, ja. Fann en til 299,-

Den jeg så (en eller annen plass) kostet rundt 400,- + frakt fra utlandet. Kostet meg jo uansett ikke mer enn 120,- i gips pluss boksen, og det var nok gips til 3 bokser sålangt.

Sitat av dolan_duck Vis innlegg
McHover:
Det hørtes jo genialt ut, du kan ikke laste opp et bilde ?
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/thumb/1107256.jpeg

http://bildr.no/thumb/1107257.jpeg

Dette er en Redbull versjon jeg laga. Heiv oppi en sigg som "målestokk"
Sitat av EoT Vis innlegg
nedgravd skattekiste på en forlatt øy er vel det beste? Tross alt en teknikk som har blitt brukt av andre pirater mange hundre år før oss, hvorfor forandre det perfekte? Bare husk og tegn skattekart (noe som er veldig mye enklere å gjemme enn stash).
Vis hele sitatet...
Så sant, så sant. Enkelte ting vil aldri gå ut på dato, men fortsette å forbli det beste. Om en øde øy skulle være vrient å oppdrive så har vi alltids nok av øde skoger og heier her i landet. Bare å grave ned skatter og tjuvgods som om man skulle vært den legendariske Ole Høiland selv.
Sist endret av KreaDep; 16. februar 2012 kl. 18:08.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av McHoover Vis innlegg
.......
Vis hele sitatet...
Dritbra skjulested, kjiipt om noen får lyst på redbull da.
Sitat av googlyeyes Vis innlegg
Dritbra skjulested, kjiipt om noen får lyst på redbull da.
Vis hele sitatet...
Lurt å gjemme redbull-boksen litt og ikke la den stå i kjøleskapet da.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Var det i denne tråden det ble diskutert underjordiske containere?

I'm just gonna leave this here: http://www.dagbladet.no/2012/03/03/n...abis/20511898/
Sitat av FatMan Vis innlegg
Var det i denne tråden det ble diskutert underjordiske containere?

I'm just gonna leave this here: http://www.dagbladet.no/2012/03/03/n...abis/20511898/
Vis hele sitatet...
VG sin har flere bilder og er bedre skrevet:
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-hi...artid=10061103

Vet ikke helt om det er et bra gjemmested eller ikke.. krever kanskje litt for mye jobb og involvering av andre?
Synd fyren ble tatt , opplegget er jo genialt. Jeg lurer på hvordan Politiet kom fram til at han hadde weedplanter en plass hjemme. Noen må jo ha tystet , eller så har han vært stor i kjeften til feil folk .
Sitat av Cutzilla Vis innlegg
Synd fyren ble tatt , opplegget er jo genialt. Jeg lurer på hvordan Politiet kom fram til at han hadde weedplanter en plass hjemme. Noen må jo ha tystet , eller så har han vært stor i kjeften til feil folk .
Vis hele sitatet...
Hvis du leser saken så står det at de hadde mistanke om at han hadde cannabis, de ante ikke at de kom til å finne det de fant.
Ja okey, beklager. ser det nå ,han har også har slitt med et rusproblem tidligere.

But still , litt av en mistanke som gikk i oppfylelse for politiet da :/
Sitat av Cutzilla Vis innlegg
Ja okey, beklager. ser det nå ,han har også har slitt med et rusproblem tidligere.

But still , litt av en mistanke som gikk i oppfylelse for politiet da :/
Vis hele sitatet...
Indeed, straffen han fikk var jo også ganske merklig.
isboks inni tett skog, med litt jord oppå kan få lukte, eller finne!
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Indeed, straffen han fikk var jo også ganske merklig.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet fant politiet frem til denne containeren ved en tilfeldighet, da de fulgte en skjøteledning eller lignende. Mannen får også en lavere straff fordi han har barn + er med i et rehabiliterings programs. (Såvidt jeg kan huske å ha lest)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det som er lurt er å ialefall bytte plass ofte. Og helst ikke bruke de samme plassene to ganger..
Ikke får å være kjip, men freak er ikke lagd for å hjelpe til med ulovlige handlinger, og du er klar over at nFF og andre kan søke opp ip'en din, som fører til at h*n får adressen din, så kan man anmelde deg?
Sitat av Junky Vis innlegg
Ikke får å være kjip, men freak er ikke lagd for å hjelpe til med ulovlige handlinger
Vis hele sitatet...
Om du skumleser gjennom deler av innholdet på freak.no så vil du legge merke til at veldig mye lesestoff ligger godt ute i skyggeland hva loven angår.
Denne tråden er med andre ord ikke unik mtp. slikt innhold, innhold som forøvrig meget gjerne kan være basert på hypoteser og teorier fremfor forsett om det å bryte loven.

Sitat av Junky Vis innlegg
og du er klar over at nFF og andre kan søke opp ip'en din, som fører til at h*n får adressen din, så kan man anmelde deg?
Vis hele sitatet...
Så vidt meg bekjent kan ikke crew spore opp IP-en til forumets brukere på den måten, men hvem som helst her inne kan anmelde hvilken som helst bruker uansett, så får politiet finne ut om der er hjemmel i noen lover for å spore opp den anmeldte brukeren for eventuell straffeforfølgelse.
Sitat av Junky Vis innlegg
Ikke får å være kjip, men freak er ikke lagd for å hjelpe til med ulovlige handlinger, og du er klar over at nFF og andre kan søke opp ip'en din, som fører til at h*n får adressen din, så kan man anmelde deg?
Vis hele sitatet...
Haha, velkommen til freak. Alt er teoretisk selv om man noen ganger skriver i førsteperson. Crew har da ingen interesse av å anmelde deg for å ha gjemt unna litt pot heller.
Har lest igjennom hele tråden og kan med sikkerhet si at mitt hjemmested ikke har dukket opp enda! SUCCESS! xD
Sitat av Junky Vis innlegg
Ikke får å være kjip, men freak er ikke lagd for å hjelpe til med ulovlige handlinger, og du er klar over at nFF og andre kan søke opp ip'en din, som fører til at h*n får adressen din, så kan man anmelde deg?
Vis hele sitatet...
For det første, tråden ble startet 28. januar 2011. Har ikke fått besøk til nå, så tror det går bra.

For det andre, jeg skrev blant annet: "Bare så det er sagt så er jeg ikke i besittelse av noen av delene"

For det tredje, denne tråden er ikke "lagd for å hjelpe til med ulovlige handlinger", den er kun ment for å utveksle ideer til gode gjemmeplasser/metoder. Gjenstandene nevnt i første post er kun eksempler på ting man ønsker å gjemme dersom man er i besittelse av dem.

Sist, dersom man leter opp forum på nettet som heter "Undergrunn", for så å kritisere moralen i et 1,5 år gammelt innlegg så anbefaler jeg deg å finne noe annet å gjøre... Skål
Sist endret av EnPoseBananer; 7. juni 2012 kl. 21:29.
Sitat av Junky Vis innlegg
Ikke får å være kjip, men freak er ikke lagd for å hjelpe til med ulovlige handlinger, og du er klar over at nFF og andre kan søke opp ip'en din, som fører til at h*n får adressen din, så kan man anmelde deg?
Vis hele sitatet...
Ikke for å være kjip, men det siste du sa der er bullshit.

Ingen andre enn ISP kan se adressen din, og om politiet skal ha den, må de få det igjennom ISP.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Haha, velkommen til freak. Alt er teoretisk selv om man noen ganger skriver i førsteperson. Crew har da ingen interesse av å anmelde deg for å ha gjemt unna litt pot heller.
Vis hele sitatet...
Neida, ser deres tankegang, men altså.. Jeg syns ikke freak burde bli brukt som en side hvor man får hjelp med kriminalitet.

Selv om svært sjeldne spørr om hjelp med kriminalitet.
Jeg har fjernet lista og en plankebit fra klesskapet mitt helt nede ved gulvet.
Planken og lista smetter fint på plass, og det synes så og si ikke.
Det er ca. 15 cm høyt og under hele skapet! får fint inn en koffert med diverse ulovligheter
Bare sjekk om skapet ditt har et hulrom under bunnplata, åsså er det bare å snekre litt
Sitat av Junky Vis innlegg
Neida, ser deres tankegang, men altså.. Jeg syns ikke freak burde bli brukt som en side hvor man får hjelp med kriminalitet.

Selv om svært sjeldne spør om hjelp med kriminalitet.
Vis hele sitatet...
Hjelp til å lage fyrverkeri?
Hjelp til bruk av rusmidler?
Hjelp til å utnytte systemer?
Hjelp til datakriminalitet (hacking osv.)?

Japp, alt er ulovlig. Du må nok godta at mye som blir diskutert her inne er på kanten av loven. Jeg har best kjennskap til pyrodelen av forumet, og mye av det som blir diskutert der er ulovlig. Likevel er det en av delene av forumet som har mest "moral" og fokus på sikkerhet. Dette er grunnet at "vi" ikke ønsker at hobbyen skal brukes til noe kriminelt. Til tross for dette, er all produksjon osv. kriminell, men det betyr ikke at det skal brukes til å utføre kriminelle handlinger.

Det som i stor grad går igjen på dette forumet, er saker og ting som i seg selv er kriminelt og ulovlig, men som ikke skal brukes til andre kriminelle handlinger som går ut over andre. (F.eks. rusmidler og fyrverkeri). Det skal også sies at mye av diskusjonen her inne går på et teoretisk nivå.


Mye av brukergrunnlaget til freak.no bygger nettopp på det faktum at vi kan diskutere det meste, også de tingene som befinner seg på kanten, eller på andre siden av loven.
Sist endret av Znerk; 7. juni 2012 kl. 21:55.
Sitat av Junky Vis innlegg
Neida, ser deres tankegang, men altså.. Jeg syns ikke freak burde bli brukt som en side hvor man får hjelp med kriminalitet.

Selv om svært sjeldne spørr om hjelp med kriminalitet.
Vis hele sitatet...
Du synes ikke? Du har nettopp registrert deg og forumet er over 10 år gammelt. Det er jo det som er bra med freak, at man kan diskutere litt tabu og shady topics.
Sitat av Cutzilla Vis innlegg
Synd fyren ble tatt , opplegget er jo genialt. Jeg lurer på hvordan Politiet kom fram til at han hadde weedplanter en plass hjemme. Noen må jo ha tystet , eller så har han vært stor i kjeften til feil folk .
Vis hele sitatet...
Rengner vel med at de hadde funnet det ut PGA Høyt strømbruk eller noe..
hehe, dette vil du lese, stol på meg.
Vi oppbevarer kjemikalier på følgende vis (NB: ikke 100% korrekt i tilfelle polisen leser dette, og btw hvis du er politi så har jeg et ord til deg: )

Vi har gravd et hull under bakken 1 kubikkmeter og 2.5 meter dypt under bakken. Videre har vi bygd en slags "kasse" med egen luft-filtreringssystem under bakken. Kasseen er forøvrig dekket med kull. Lufta blir pumpet inn v.h.a luftpumper og pumpes ut på samme vis, vi bruker tre-lag med kull og et par andre kjemikalier som filter. Det er montert kamera med lys (ja kassen får tilførsel av elektrisitet før elektrisiteten går gjennom målesystemrt), og det er et lite åpning i bunnen med rør koblett til kloakksystemet i kjelleren. Videre har vi et fjernstyrt robot for å plukke kjemikaliene vi vil ha ut.

Hvis vi vil ha kjemikalie x, bruker vi robotten til å plassere x i rørsystemet. Deretter bruker vi vakuum for å få den ut fra kloakken. Hvis vi vil sette x tilbake, pumper vi den inn vha luftpumpe. Røret går ikke gjennom kloakken, den er bare koblet til ubrukbar toalett i kjelleren. Det er lokkmekanisme i røret slik at filtreringssystemet ikke merkes i toaletten. Alt er 2,5m under bakken, lufta dras ca 300m ut i eiendommen inn i gjesthuset og pumpes ut sammen med gjesthusets luftfiltreringssystem ca. 6m over bakken.

Ganske trøtt, dette ble veldig rotete. Beklager feilformulering/skrivefeil etc.
Sist endret av CT705; 12. juni 2012 kl. 01:07.