Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6148
Uteliv og kultur er noen av de som har vært hardest rammet av restriksjonene, og nå har de trua på bedre tider.
"Blir den største festhelgen siden frigjøringsdagen" spår de.

Kommer alt til å bli som før eller har veldig mange endret vaner og rutiner som vil bli sittende i lenge, kanskje for alltid?
Skal du på fylla uten avstand sammen med mange hundre andre i morgen?
Hva ser du mest frem til at skal normalisere seg?

Vaksine macht frei!
Kommer alt til å bli som før eller har veldig mange endret vaner og rutiner som vil bli sittende i lenge, kanskje for alltid?

Jeg tror vi glir tilbake til vanlig/gammel oppførsel overraskende kjapt egentlig.

Skal du på fylla uten avstand sammen med mange hundre andre i morgen?

Nope

Hva ser du mest frem til at skal normalisere seg?

Føler jeg har levd ganske så normalt, men ser frem til arrangementer som julebord, show og sånt på vanlig vis.
Bortsett fra munnbind å håndsprit har jeg levd relativt normalt.
Hva ser du mest frem til at skal normalisere seg?
At folk slutter å klage på tiltakene osv.
Nei ingen festing.

Håper smittevern råd om vasking sitter og at det er slutt på håndhilsing.

Ellers så fortsetter jeg i a4 livet mitt
Sist endret av tearz83; 24. september 2021 kl. 17:07.
Blir nok flere møter og flere "ledere" på jobb i stedet for at de sitter på gjemmekontor der de hører hjemme.
Så ser frem til en mye mindre produktiv arbeidsdag, men ellers betyr dette nada for min del.

Men det er selvfølgelig hyggelig for skoleelever, ungdommer og utelivsbransjen.
Sammenligne dette mot nazi-okkupert Norge i 5 år ? Hmmm. Jaja.
Nei, tipper det blir nyttårsaften * 0.65 (antall folk ute på byen altså). Sikkert mange som skal feste, men ser ikke for meg noe annet enn same old same old.

Og nei, skal ikke ut i helga
Sammenligne dette mot nazi-okkupert Norge i 5 år ?
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det de ikke gjør, "største festen siden frigjøringen", dvs største festen mellom frigjøringsdagen og nå.

Det sagt så tror ikke jeg heller at det blir noe voldsomme greier, det føles ut som samfunnet har vært tilnærmet åpent en stund for min del.

Hadde de åpnet tidligere i sommer når det var varmt i lufta hadde det nok blitt litt mer liv og dans i gatene. Og jeg skal ikke se bort i fra at jeg hadde døgnet i en eller annen park. Nå har jeg mest lyst til å gå i hi eller sitte foran peisen.

Inntrykket mitt fra de jeg har snakket med er at det kommer til å bli mye gamlinger ute på byen, litt sånn julebord opplegg.
Sist endret av Lilleoslo; 25. september 2021 kl. 08:32.
Jeg håper håndhilsing opphører for alltid. Før pandemien brukte jeg mer tid på å forklare hvorfor jeg ikke håndhilste, enn jeg eventuelt sparte i sykedager.

Nå er grunnlaget lagt, oppfordrer alle til å holde på nye vaner.
Sitat av supercali Vis innlegg
Jeg håper håndhilsing opphører for alltid. Før pandemien brukte jeg mer tid på å forklare hvorfor jeg ikke håndhilste, enn jeg eventuelt sparte i sykedager.

Nå er grunnlaget lagt, oppfordrer alle til å holde på nye vaner.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor håndhilser du ikke?

Det er jo uvanlig, tross alt, så jeg synes ikke det er så rart at folk lurer. Og strengt tatt bedre at en bare spør enn å lage masse teorier.
Kommer alt til å bli som før eller har veldig mange endret vaner og rutiner som vil bli sittende i lenge, kanskje for alltid?

Tror gjerne det tar litt tid men at det går fort ja
Skal du på fylla uten avstand sammen med mange hundre andre i morgen?

Gjett om FULL FEST på dansegulvet i kveld

Hva ser du mest frem til at skal normalisere seg?

Endelig få dra på ordentlige konserter igjen og danse på nattklubbene
Kommer alt til å bli som før eller har veldig mange endret vaner og rutiner som vil bli sittende i lenge, kanskje for alltid?
Hjemmekontor kommer til å bestå i mer eller mindre grad. I tillegg kan folk med god samvittighet slippe å møte opp på jobb med influensa og smitte alle andre. Munnbind på kollektiv i smittesesonger kan fort forbli normalt.
Skal du på fylla uten avstand sammen med mange hundre andre i morgen?
Fuck no. Det beste med strengere regler har vært å slippe å stå som sild i tønne ute. Det er fint å kunne gå rundt som man vil og mingle, men overfylte utesteder med 20 minutter kø for å komme inn for nye 20 minutter kø for øl eller toalett, og ingen sitteplasser frister ikke.
Hva ser du mest frem til at skal normalisere seg?
Skal bli veldig greit å ikke måtte bestille bord og planlegge hver eneste bit av en kveld ute. Bare ta en bar-til-bar-runde på random blir bra. Skal også bli fett å kunne dra på konsert og festival igjen.
Kommer alt til å bli som før eller har veldig mange endret vaner og rutiner som vil bli sittende i lenge, kanskje for alltid?

For min del så kommer ikke jeg til å håndhilse i fremtiden grunnet det faktum at viruset ikke er borte selv om det ikke er restriksjoner lenger med mindre du er smittet.
Hadde ikke folk vært så desperate etter å drikke alkohol og la dømmekraften ta valgene deretter så hadde jeg håndhilst.

Skal du på fylla uten avstand sammen med mange hundre andre i morgen?

Nei, drikker ikke alkohol

Hva ser du mest frem til at skal normalisere seg?

Aner ikke, syns det egentlig har virket normalt de siste to månedene mtp en meter regelen som sjelden ble tatt i betraktning da folk flest går uten munnbind og gir faen.

"jeg er jo vaksinert, smitter ingen jeg"

Kanskje jeg er negativ nå. Jeg er ikke 20 år lengre og har ikke så sterkt behov for å knulle og kline i ekkel alkohol rus.

Alle er forskjellige i guess... Kos dere som er fulle i faen bokstavelig talt
Ja dette går jo bra. Folk besvimer i køer utenfor utesteder i Trondheim.

Spent på smittetallene over helga
Tok meg faktisk et par glass vin i dag til en forandring. Åpningen av Norge utgjør ingen forskjell for meg personlig, men synes det er veldig hyggelig at vi som samfunn kan returnere til en viss form for normalitet.

Godt at vi lever i et land med høy tillit til myndighetene og hvor folk flest bidrar til felleskapet ved å vaksinere seg.
Helt greit om folk fortsetter å vaske seg på hendene og holde seg utenfor intimsonen min i butikken. Bortsett fra det, er det veldig godt å få satt en sluttstrek. Så er det alltids noen som mener det er for tidlig, og det ville de ment etter ytterligere 561 dager også.

Håper folk slutter å se på smittetall snart, og heller på reelle samfunnskonsekvenser av eventuelle nye smittebølger. Takket være vaksiner så er det en ganske annen sykdom vi har å gjøre med nå enn for et år siden.
Håper antibacen får stå igjen rundt omkring. Også vil jeg nok fortsette med å ha med meg min egen. Har vel innsett litt at jeg er for dårlig på å vaske hender når jeg er out and about og tar i dørhåndtak, bysykler og alskens bakteriebomber.

Synes også bordbestilling med QR og app godt kan fortsette på de største utestedene. Det er jo genialt!

Og hvis folk gidder å holde seg hjemme når de er syke også i fremtiden, så er jeg godt fornøyd med overstått tiltaksperiode.

Sånn som byen så ut i går så drøyer jeg nok en stund med å oppsøke den i helgene. Kø har aldri vært gøy, og spesielt ikke når det fremdeles er pandemi.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Trondheim innfører tiltak etter festhelg
Trondheim kommune ble tatt på senga av at så mange ville ut på byen tidlig på kvelden gjenåpningsdagen. Nå innføres festtiltak.
Nå skal kommunen innføre tiltak som minner om de man hadde i helgene før pandemien.

Det var den festen.
Sist endret av vindaloo; 29. september 2021 kl. 21:39.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Trondheim innfører tiltak etter festhelg
Trondheim kommune ble tatt på senga av at så mange ville ut på byen tidlig på kvelden gjenåpningsdagen. Nå innføres festtiltak.
Nå skal kommunen innføre tiltak som minner om de man hadde i helgene før pandemien.

Det var den festen.
Vis hele sitatet...
Hahahah, mon tro hvilke tiltak det er snakk om?
Tror det bare er snakk om økt politiberedskap.
Sitat av Kebabsaus Vis innlegg
Hahahah, mon tro hvilke tiltak det er snakk om?
Vis hele sitatet...
Sitat av knipsern90 Vis innlegg
Tror det bare er snakk om økt politiberedskap.
Vis hele sitatet...
Politiet har bedt så mange frivillige organisasjoner / grupper som mulig om å sette inn så mange frivillige de kan.

Mvh. en av de.
Sist endret av Tysteren; 30. september 2021 kl. 07:19.