Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1430
Hei.
Jeg har tenkt å ta kalde dusjer de dagene jeg ikke isbader.
Derfor trenger jeg dusjhode med mest mulig trykk.
Jeg har sett litt reklamer på nettet, med dusjhode som har turbin(rotor) inni, som øker trykket.
Men ikke alle nettbutikkene virker helt seriøse.

Noen som har kjøpt slik dusjhode?
Eller som vet om en seriøs nettbutikk som selger?
Sist endret av davidentotre; 24. september 2021 kl. 19:19.
Tror ikke dette hjelper men husker hos besteforeldrene mine sitt hus var det så høyt trykk i vannet at jeg tror faktisk det kunne bli brukt til vannskjærer med kun trykket i kranene.
Ser forresten at amazon har mye av det du spør etter. Oversett til Norsk og du finner frem!
Det ser bare kult ut. Grunnen til at turboer etc øker trykk er fordi man tilfører energi fra et annet sted. For eksempel så fungerer en turbo i en motor ved at eksosen spinner en turbin som øker trykket på luften som dyttes inn i motoren.

I et dusjhode så er den eneste energikilden vannet, og med mindre man har noe som bryter med fysikkens lover, så vil det bare bli lavere trykk da noe av energien brukes til å spinne turbinen i dusjhoder.

Det kan godt hende at det er færre eller smalere dyser på dusjhodet som gjør at det oppleves som høyere trykk, men vanntrykket totalt vil være det samme inn og ut av dusjhodet.