Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  114 7994
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg mente at jeg er enig i at kjærlighet kan oppleves som rus ikke motsatt i første avsnitt
Amfetamin og skampuling. Altså at man puler på en måte som er skampålagt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det kan stemme men om du leser det du siterte skikkelig så ser du at det er en tilstand som endrer bevissthet eller fysisk tilstand etter INNTAK av rusmidler. Jeg er jo da vel ikke enig i at kjærlighet kan oppleves som rus, jeg sier at det ikke er det selv om det kan føles som det!

Her linker jeg til SML sin definering av rusmidler og det er noe som beskriver endret sinnstilstand etter inntak av et rusmiddel! Poenget mitt er at følelser er noe annent en rus! Om du klassifiserer kjærlighet, er da å være lei seg også en rus? eller å være sint, er det en rus?
Jeg prøver ikke å si imot at det kan føles som feks en "Lykkerus", men var litt også derfor jeg tullet å sa over at den beste rusen jeg har opplevd er å slutte med rus. Hvis vi bruker begrepet sånn så kan alle følelser bli beskrivet som en rus og det er faktisk bare tull for det er ikke sånn det er.

Så du mener at man er rusa når man er forelska? Plis forklar meg hvorfor, jeg tror ikke jeg skjønner
Vis hele sitatet...
SML sin definering?? Har teoriene de har synset fram et sannhetsmonopol? Jeg henviser til en vitenskap som heter biologi, og kroppens biologiske mekanismer er vitenskapelig dokumentert. "Runners high" er et godt eksempel på hvordan man kan ruse seg på den endogene agonisten som kalles endorfin og som gir den nøyaktige samme rusen som om man inntar den exogene agonisten morfin.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei har snakker vi om definisjoner og hvis vi definerer et ord ulikt så har en diskusjon ingen verdi. hvem andre en sml er kvalifiserte i norge til å definere hva rus er da? evt forklar meg hva den ordentlige definisjonen på rus er om du mener jeg ikke forstår det
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så du mener at alle følelser er en rus da? Så istedenfor å si at jeg er lei meg så kan jeg si at jeg er skikkelig rusa, eller istedenfor å si at jeg er glad så kan jeg si at jeg er skikkelig rusa?
En følelse er ikke rus...
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gi et par velplaserte på trynet til en som virkelig har fortjent det er veldig deilig der og da, men det går fort over.

Flein og forelskelse er det største og sterkeste.
Sitat av freak55 Vis innlegg
SML sin definering?? Har teoriene de har synset fram et sannhetsmonopol? Jeg henviser til en vitenskap som heter biologi, og kroppens biologiske mekanismer er vitenskapelig dokumentert. "Runners high" er et godt eksempel på hvordan man kan ruse seg på den endogene agonisten som kalles endorfin og som gir den nøyaktige samme rusen som om man inntar den exogene agonisten morfin.
Vis hele sitatet...
Kan skrive under på dette med Runners High. Skum-leste det du skrev, og jeg jaget dette i ca 2 år annenhver dag, etter jeg slutta på rehab. Følelsen av å være helt "tom" i hodet, og samtidig ha en deilig kriblende følelse i kroppen. Sprang det jeg maktet på en såkalt ellipsemaskin i omkring 60-90 minutter, nesten daglig. Såklart med 5-10 minutts oppvarming.
Da kan vi jo bare skille dette enkelt da. Rus = minus, fart, cola, bønne, ulike typer piller og hjemmelaga brygg. Rus er uansett toppen av eufori.
Så vil jeg også nevne psykedelia for opplevelsen sin del/terapi.

Hvis det ikke er rusmidler, så er det skikkelig digg mat, søvn, sex, spill og dype samtaler. Og ikke minst musikk.

1. Opiater
2. Musikk
3. Mat
4. Søvn
Livets rus...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei har snakker vi om definisjoner og hvis vi definerer et ord ulikt så har en diskusjon ingen verdi. hvem andre en sml er kvalifiserte i norge til å definere hva rus er da? evt forklar meg hva den ordentlige definisjonen på rus er om du mener jeg ikke forstår det
Vis hele sitatet...
Rus er den følelsen man får når man har en positiv kjemisk ubalanse i nervesystemet, dvs. et overskudd med et eller flere lysthormoner i amygdala. Legens narkotiske piller er kjemiske kopier av de samme hormonene som kroppen selv produserer f.eks ved at man inntar et proteinrikt måltid etter en hard treningsøkt, forelskelse eller gjør andre lystbetonte ting. Bruker man piller istedenfor å bevege på seg, så får det en rekke negative og helsereduserende konsekvenser.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
vis alt klaffer og man klarer og gi slipp på alt så er flein det som har gitt meg den beste rusen
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor er den definisjonen fra da? Så du mener at å føle seg glad og ta heroin er det samme med tanke på sinnstemning? Du mener at begge er bare en rus?
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og med din logikk hvorfor er det bare positiv kjemisk ubalanse i nervesystemet? Fører alle rusmidler til at man føler det positivt?
Er å være glad en rus, men lei seg ikke en rus? Jeg skjønner ikke logikken din altså
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og med din logikk hvorfor er det bare positiv kjemisk ubalanse i nervesystemet? Fører alle rusmidler til at man føler det positivt?
Er å være glad en rus, men lei seg ikke en rus? Jeg skjønner ikke logikken din altså
Vis hele sitatet...
Når cellemembranene på de ulike receptorene dine blir smurt med et signalstoff som kalles for agonister eller hormoner, så fører det til en økt signalstrøm fra presynapsen til postsynapsen, og dersom man overstimulerer disse membranene med for mye av disse signalstoffene så får man en rusopplevelse. Kroppens egen produksjon kalles endogene agonister og legens narkotiske piller kalles exogene agonister.

Dersom man opplever å bli stresset eller lei seg, så produserer kroppen et annet signalstoff som binder seg til reopptaksreceptoren i presynapsen som fører til at synapsespalten tømmes for disse agonistene eller hormonene som har gitt denne rusopplevelsen, og man blir engstelig eller deprimert. Da forsvinner rusopplevelsen ganske fort og man føler seg uvel og dårlig.
Sist endret av freak55; 28. februar 2021 kl. 01:50.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er man rusa selvom man føler seg rusa? Hva definerer du rusa som? Så du mener egentlig at alt vi opplever er en rus da?

jeg går etter denne definisjonen "Rus er en tilstand av endret bevissthet og fysisk tilstand som inntrer etter inntak av rusmidler".

Og hva mener du med ordet "rusopplevelse"? finner det ikke i ord bok
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er man rusa selvom man føler seg rusa? Hva definerer du rusa som? Så du mener egentlig at alt vi opplever er en rus da?

jeg går etter denne definisjonen "Rus er en tilstand av endret bevissthet og fysisk tilstand som inntrer etter inntak av rusmidler".

Og hva mener du med ordet "rusopplevelse"? finner det ikke i ord bok
Vis hele sitatet...
Jeg forklarte deg nettopp at det er den følelsen man får når man har overskudd av et eller flere av signalstoffene i amygdala. Man får da en euforisk opplevelse eller følelse alt etter hva du velger å kalle det.
Den definisjonen du henviser til er ikke riktig. Man trenger ikke innta et rusmiddel, kroppen kan selv produsere slike rusmidler. Det er ikke uten grunn at folk risikerer liv og helse for å klatre opp på de høyeste fjell i verden. Etter at de har nådd toppen, trenger de bare å spise et lite stykke biff og litt sjokolade og de får en euforisk opplevelse som overgår alt annet.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hehe ja men da er denne samtalen ubrukelig om du bare skal finne på en egen definisjon av rus. hvis alle skal lage en egen definisjon for ord så blir jo alt bare tull.... Hvorfor er ikke den henvisningen fra det norske medisinske leksikon riktig? Og hvorfor er ditt riktig og hvor har du det fra? eller er det noe du bare finner på selv?
Sitat av freak55 Vis innlegg
Rus er den følelsen man får når man har en positiv kjemisk ubalanse i nervesystemet, dvs. et overskudd med et eller flere lysthormoner i amygdala. Legens narkotiske piller er kjemiske kopier av de samme hormonene som kroppen selv produserer f.eks ved at man inntar et proteinrikt måltid etter en hard treningsøkt, forelskelse eller gjør andre lystbetonte ting. Bruker man piller istedenfor å bevege på seg, så får det en rekke negative og helsereduserende konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Ja når en har en skikkelig adrenalinopplevelse så åpner det opp for en rekke underlige opplevelser. Sex etter slagsmål må jeg si var en høydare. Selv om det var jeg som fikk bank. Men så ble det litt "omsorgs sex" og det ble veldig bra. Helt verdt blåveisen

Gikk i mellom når det var bråk i drosjekø, og endte med å bli slått ned. Damen jeg bare skulle følge hjem inviterte meg inn så det ble en langt bedre kveld enn jeg trodde da den knyttede neven traff meg midt i planeten.
Sist endret av _abc_; 28. februar 2021 kl. 02:50.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hehe ja men da er denne samtalen ubrukelig om du bare skal finne på en egen definisjon av rus. hvis alle skal lage en egen definisjon for ord så blir jo alt bare tull.... Hvorfor er ikke den henvisningen fra det norske medisinske leksikon riktig? Og hvorfor er ditt riktig og hvor har du det fra? eller er det noe du bare finner på selv?
Vis hele sitatet...
Dersom morfin er et rusmiddel, hvorfor skulle ikke da endorfin være et rusmiddel? Disse to substansen virker på nøyaktig samme måte. Endorfin er ikke et rusmiddel som man inntar.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis endorfin er et rusmiddel hvorfor skal ikke alle andre stoffer i kroppen vår være et rusmiddel?

Faen assa det jeg sier er selvom du føler deg rusa så behøver du ikke være det. Skal vi begynne å beskrive alle positive følelser som rusmidler da mener du? Det er jo åpenbart å skille på følelser å rusmidler....
Sitat av freak55 Vis innlegg
Jeg forklarte deg nettopp at det er den følelsen man får når man har overskudd av et eller flere av signalstoffene i amygdala. Man får da en euforisk opplevelse eller følelse alt etter hva du velger å kalle det.
Den definisjonen du henviser til er ikke riktig. Man trenger ikke innta et rusmiddel, kroppen kan selv produsere slike rusmidler. Det er ikke uten grunn at folk risikerer liv og helse for å klatre opp på de høyeste fjell i verden. Etter at de har nådd toppen, trenger de bare å spise et lite stykke biff og litt sjokolade og de får en euforisk opplevelse som overgår alt annet.
Vis hele sitatet...
Føler meg høy av spenning. Merket det som tenåring. Svarte løyper eller vannski var favoritten. Så mc og paragliding.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å her spesifiserte jeg kildene mine på definisjonen på hva rus er. men jeg spurte også deg om dette er noe du har dratt ut av rævva di eller om det har plass i virkeligheten jeg tar gjerne kilder. selvom jeg regner med at det er det første...
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yezz vannski er beste rusmiddelet jeg vet! hehe. man kan vel skillle på gode oplevelser og rus opplevelser
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Yezz vannski er beste rusmiddelet jeg vet! hehe. man kan vel skillle på gode oplevelser og rus opplevelser
Vis hele sitatet...
Nei jeg mener det seriøst. Skikkelig adrenalinkick først også er man bare høy etterpå. Det skjer noe hjernekjemi. Det var på vannski jeg først oppdaget godfølelsen. Alle har sikkert sin greie, noen får det sikkert av å løpe maraton, men det er jeg for lat til. Men har god balanse og liker fart på skia både nedover og på vannet.

Ta noe godt i glasset etterpå og det blir en euforisk rus, på et helt annet nivå som best kan sammeliknes med rus på illegale stoffer.
Sist endret av _abc_; 28. februar 2021 kl. 03:05.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja jeg er helt enig i at man kan føle seg høy uten å innta rusmidler, men jeg mener at det ikke er rus selvom det føles som det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å her spesifiserte jeg kildene mine på definisjonen på hva rus er. men jeg spurte også deg om dette er noe du har dratt ut av rævva di eller om det har plass i virkeligheten jeg tar gjerne kilder. selvom jeg regner med at det er det første...
Vis hele sitatet...
Det finnes sikkert tusenvis av kilder på nettet. Dersom du er interessert i å sette deg inn i dette selv, så kan du f.eks begynne med å google: neurosciense, endogene agonists, natural agonist precursors etc. Så det er bare å gå i gang med å lese seg opp. Etter det du selv har skrevet av innlegg i denne tråden, så forstår jeg at du har mye å lære. Så det er bare å gå i gang med det samme.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja men hvis du har så peiling kan du ikke linke meg til kildene dine? Nå har jeg linket til mine hvertfall. Det er tullete å be meg lese meg opp på noe uten å vise til noe konkret. Jeg er mer en villig til å lese meg opp og det har jeg også gjort, men jeg tror kanskje vi leser forskellig stoff så kanskje du kan vise meg til noe som forklarer det du sier her?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja men hvis du har så peiling kan du ikke linke meg til kildene dine? Nå har jeg linket til mine hvertfall. Det er tullete å be meg lese meg opp på noe uten å vise til noe konkret. Jeg er mer en villig til å lese meg opp og det har jeg også gjort, men jeg tror kanskje vi leser forskellig stoff så kanskje du kan vise meg til noe som forklarer det du sier her?
Vis hele sitatet...
Det finnes så uendelig mye om dette emnet, og det blir derfor vanskelig å anbefale en spesiell nettside.
Her er ihverfall noen videoer du kan se på:
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dude jeg tror vi snakker på hver vår side av boken her altså. Jeg nekter ikke for at gode opplevelser kan oppleves som rus jeg sier at de ikke er det utifra hva ordet rus betyr. Jeg ruser meg selv hardt hver eneste dag så ikke tro jeg ikke skjønner konsepter på rus osv. jeg sier at naturlige følelser ikke er definert som rus. Skjønner ikke helt hvordan de videoene du linka skal avklare det?
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan godt være jeg tar feil, men opplys meg da istedenfor å linke meg til masse dritt jeg ikke har vilje til å se.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dude jeg tror vi snakker på hver vår side av boken her altså. Jeg nekter ikke for at gode opplevelser kan oppleves som rus jeg sier at de ikke er det utifra hva ordet rus betyr. Jeg ruser meg selv hardt hver eneste dag så ikke tro jeg ikke skjønner konsepter på rus osv. jeg sier at naturlige følelser ikke er definert som rus. Skjønner ikke helt hvordan de videoene du linka skal avklare det?
Vis hele sitatet...
Dersom du ruser deg selv hardt hver eneste dag, så er du i en slik tilstand at du ikke orker å sette deg inn i dette allikevel, så da kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Rusmiddel betyr vel drug på engelsk, så da kan du vel søke opp enogenous drug, hvis du gidder da, i din tilstand.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Haha så du kan bare forklare det til folk som ikke ruser seg? Dra til sjøen med sånne kjipe herske teknikker da babe
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo du som ikke gidder å sette deg inn i det også velger du å tråkke ned på rusbrukerere i din forklaring på hvorfor du ikke vil forklare deg. Kan du ikke bare forklare hva du mener uten at jeg må lese meg opp på det du mener? eller skjønner du ikke selv hva du linker til siden du ikke klarer å forklare det? eller kanskje du bruker rusmidler selv og er som meg - for LAT til å gidde å bry seg om noe...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dude jeg tror vi snakker på hver vår side av boken her altså. Jeg nekter ikke for at gode opplevelser kan oppleves som rus jeg sier at de ikke er det utifra hva ordet rus betyr. Jeg ruser meg selv hardt hver eneste dag så ikke tro jeg ikke skjønner konsepter på rus osv. jeg sier at naturlige følelser ikke er definert som rus. Skjønner ikke helt hvordan de videoene du linka skal avklare det?
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jo du som ikke gidder å sette deg inn i det også velger du å tråkke ned på rusbrukerere i din forklaring på hvorfor du ikke vil forklare deg. Kan du ikke bare forklare hva du mener uten at jeg må lese meg opp på det du mener? eller skjønner du ikke selv hva du linker til siden du ikke klarer å forklare det? eller kanskje du bruker rusmidler selv og er som meg - for LAT til å gidde å bry seg om noe...
Vis hele sitatet...
Jeg har både forklart det og henvist til utallige filmer og artikler om emnet, men du orker jo ikke å lese deg opp på det. Forstår du ikke engelsk, eller forventer du å få servert neurovitenskap i tabloid-format på et meget primitivt nivå? Jeg tror desverre ikke at noe slikt finnes, så da må jeg nok desverre melde pass.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ja men da har du ikke noe å bidra med da
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror du jeg gidder å sette meg inn i 10 timer research for å forstå et argument som du selv ikke klarer å formulere? haha
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror du jeg gidder å sette meg inn i 10 timer research for å forstå et argument som du selv ikke klarer å formulere? haha
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede formulert det, men du har ikke noen forutsetning til å forstå det, og du er heller ikke i en slik tilstand at du orker å sete deg skikkelig inn i denne materien til tross for at du har fått servert den dokumentasjonen du etterlyste. Det er ikke min feil at du er for ruset til å lese deg opp på emnet.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Base.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dude hvorfor driver du å tar opp rusbruket mitt som et argument for at jeg ikke kan forstå hva du sier når det er åpenbart at du er et skitten benzo hue selv ( jeg rører faen aldri sånne dritt rusmidler som det ). synes du det er ok at jeg snakker nedlatende til deg siden du missbruker benzo?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dude hvorfor driver du å tar opp rusbruket mitt som et argument for at jeg ikke kan forstå hva du sier når det er åpenbart at du er et skitten benzo hue selv ( jeg rører faen aldri sånne dritt rusmidler som det ). synes du det er ok at jeg snakker nedlatende til deg siden du missbruker benzo?
Vis hele sitatet...
Jeg har missbrukt benzo, men gått over til å produsere de samme stoffene selv på en naturlig måte og det fungerer utmerket. Du har allered snakket nedlatende til meg når du påstår at jeg muligens har tatt mine påstander ut av ræva.
Sist endret av freak55; 28. februar 2021 kl. 04:09.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har jo forklart hva jeg mener jeg også og jeg har ikke linket til forsknings rapporter uten å forklare noe som helst som du har her, herregud jeg har bare argumentert over at sml definerer rus som endret mental eller fysisk tilstand etter inntak av rusmiddel, med en lenke til hvor det blir definert. du mener det motsatte men linker til filmer om neroscience og alt annen shit uten at du kan forklare noe også rakker du ned på meg fordi jeg bruker rusmidler, husk at dette subforumet heter rusmidler da. Jeg er villig til å lese meg opp men når du kaster ut ord som neurosciense, endogene agonists, natural agonist precursors osv så virker du ekstremt usseriøs
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt enig bothrops. dette sporet litt av, mitt poeng var egentlig bare at jeg tror TS mente rus opplevelser fra RUS siden det er postet i RUSMIDDEL forumet, men så begynte alle her å snakke om kjærlighet og fjellturer...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har jo forklart hva jeg mener jeg også og jeg har ikke linket til forsknings rapporter uten å forklare noe som helst som du har her, herregud jeg har bare argumentert over at sml definerer rus som endret mental eller fysisk tilstand etter inntak av rusmiddel, med en lenke til hvor det blir definert. du mener det motsatte men linker til filmer om neroscience og alt annen shit uten at du kan forklare noe også rakker du ned på meg fordi jeg bruker rusmidler, husk at dette subforumet heter rusmidler da. Jeg er villig til å lese meg opp men når du kaster ut ord som neurosciense, endogene agonists, natural agonist precursors osv så virker du ekstremt usseriøs
Vis hele sitatet...
Dersom du ikke ønsker å ta til deg noe av dette, så er det selvsagt en frivillig sak, men muligens er det noen andre her som kan ha nytte av det. Dette forumet er ikke bare for deg.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Problemet er at du ikke forklarer deg du hiver bare ut masse linker du antageligvis ikke skjønner selv. men vi stopper her. Ha en fortsatt fin kveld og god søndag i morgen
Du ba meg selv om å henvise til kilder. Når jeg så har gjort det, så ønsker du at jeg skal tegne og forklare deg det på en primitiv måte som en barnetimeonkel? Du blir jo aldri fornøyd uansett hva jeg bidrar med.
Sist endret av freak55; 28. februar 2021 kl. 04:16.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
å henvise til kilder og å bare spy ut masse random linker er to forskellige ting. Men kan godt hende jeg aldri blir fornøyd ja det er nok det som er problemet her så da trekker jeg meg ut
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja jeg er helt enig i at man kan føle seg høy uten å innta rusmidler, men jeg mener at det ikke er rus selvom det føles som det
Vis hele sitatet...
Javel? Jeg tenker det er noen ex rusbrukere som vil være uenig med deg her. Jeg kjenner til et par ekstremsportutøvere som dro sin ruskarriere drøyt langt. Så langt at de fleste hadde gitt de opp. Fallskjerm eller BASE er det som gjør at de fortsatt er nyktre. Da de startet, først med fallskjerm så hadde de hatt flere forsøk på å kutte, og de sprakk gjentatte ganger. Nå sier de base hoppingen gir dem alt de trenger av rusfølelse og at rusen de opplever er sterkere enn heroin og cola kombo.

Jeg har verken hoppet base eller kjørt komborus eller stått med den ene foten i graven grunnet rus så jeg har ingen personlige forutsetninger til å vite om det bildet de tegner er korrekt. Men de virker oppriktig og de har kuttet knark.

Og hva som gir slikt endofrin rush og høy følelse vil sikkert variere fra person til person. En som aldri har taklet å snakke høyt i klassen vil kanskje oppleve en like stort rush og føle seg akkurat like høy etter å ha stått på scenen og snakket eller sunget foran en fullsatt sal som de som hopper base. For har de ikke taklet slikt før, så må det vel bli et hav av følelser, stress, uro og slikt som koker i kropp og hodet i forkant, og som går fra stress, angst og redsel til mestring og boom der sitter lykkefølelsen, rusfølelsen også er det å stå på scenen en kilde til go'følelsen.

Det er uansett kjekt å se at folk har så forskjellige ting som gir dem rusfølelse. Så en nevnte forelskelse. Den forelskelsen må ha vært intens når det føles som rus. Selv blir jeg bare klønete og rar når jeg er forelsket. Mister ting i gulvet, glemmer hva jeg skulle si, snubler i ordene og blir flau. For meg er forelskelsen bra først når den er uttrykt fysisk og er gjensidig. I innledende fase er det bare kaos. Men så forskjellig er altså folk. Der jeg opplever forelskelsen som krevende opplever andre at forelskelsen gir dem rusfølelse.

Hvorfor folk har så forskjellige oppfattelse av dette er for meg mer spennende enn å vurdere om det er en rusfølelse de kjenner på eller ikke. Og det er kanskje heller ikke noe poeng å henge seg opp i akkurat det uansett. For alt slikt blir vel bare anekdoter og subjektive opplevelser og vanskelig å kvantifisere.
Sist endret av _abc_; 28. februar 2021 kl. 10:01.
Nå spurte jo trådstarter om favorittrus i rusmiddelforum. Så dette har jo sporet helt av. Mine favorittrusmidler vil jeg si er hasj, alkohol og amfetamin.