Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3095
Hei, tanken på å bestille rød fluesopp tinktur, og tørket sopp slo meg da jeg er for lat til å komme meg selv i skogen, plukke, tørke, og gå gjennom hele prossessen til tross for at intensjonen vil påvirke virkningen av soppen. Det jeg lurer på fra dere som har litt innsikt i juss er følgene: Er det ulovlig å bestille dette på nett?Fra både innlands og utlanns.
Bruker du rød sopp for å dempe de ubehagelige effektene i comeup fra flein? Hørte tips om det for litt siden.

Kan ikke om lover men vet at hvis du tar turen til nærmeste skog og følger med på utsidene av stien så finner du nok en rød sopp til slutt.

De er nokså store på denne tiden og umulig å ikke legge merke til.
Fant ikke noe spesifikt når jeg søkte. Men blir forbauset om det ikke blir beslaglagt om tollen stopper det. Med tanke på praksis av de fleste psykoaktive stoffer her til lands..
Som Colakork sier så ser det utrolig lett å finne Rød Fluesopp i Norsk natur og lett å identifisere.
Sist endret av Passiv; 4. oktober 2020 kl. 15:03.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hei, fluesopp er ikke på narkotikalisten. Men, et uvitende og politisk politi kan sikkert finne på å forfølge det frem til de innser at den ikke er ulovlig. Har riktignok aldri selv kommet over en sånn historie, men villig til å bruke tid på bagateller og misforståelser har de vist vilje til gang på gang, så vær alltid forsiktig og diskre
Sist endret av meaculpaUIO; 4. oktober 2020 kl. 15:35.
Pipestilk
Trådstarter
Sitat av colakork Vis innlegg
Bruker du rød sopp for å dempe de ubehagelige effektene i comeup fra flein? Hørte tips om det for litt siden.

Kan ikke om lover men vet at hvis du tar turen til nærmeste skog og følger med på utsidene av stien så finner du nok en rød sopp til slutt.

De er nokså store på denne tiden og umulig å ikke legge merke til.
Vis hele sitatet...
Ingen problem å oppdrive sopp, men jeg bor med ei dame som ikke vil bli særlig begeistret om jeg setter i gang tørkeprosjekt i ovnen hennes. Nei, det var ikke med tanke på oppturen på flein, men fluesoppens tereapautiske egenskaper jeg vil utforske.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hei, fluesopp er ikke på narkotikalisten. Men, et uvitende og politisk politi kan sikkert finne på å forfølge det frem til de innser at den ikke er ulovlig. Har riktignok aldri selv kommet over en sånn historie, men villig til å bruke tid på bagateller og misforståelser har de vist vilje til gang på gang, så vær alltid forsiktig og diskre
Vis hele sitatet...

Ja, den gjengen der skyr ikke det med å bruke tid på bagateller og man kan vel nærmest risikerer full ransakelse av fluesopp.
Sist endret av pipestilk; 4. oktober 2020 kl. 15:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Åt store mengder panther fluesopp, kanskje 14 gram, for mange herrens år siden.
Tørket på rist i varmluftovn
Nada effekt.
Tror det er mangel på god effekt som forklarer manglende interesse for denne "lovlige russoppen"
Sist endret av meaculpaUIO; 4. oktober 2020 kl. 15:55.
Er lovlig,null stress
Bestilte rød fluesopp ekstrakt endel ganger for flere år siden, uten problemer. Skal være lovlig fremdeles så vidt jeg vet.

Spesiell dissosiativ rus totalt forskjellig fra tryptaminenes verden.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke denne soppen giftig om en spiser nok for en tripp? Jeg har bare lest om reindriftsfolka på nordkalotten som ga soppen til dyra, da leveren i dyra skilte ut giftstoffet. Så drakk sjamanen reinsdyr urin og trippa.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Mer hold i den myten enn vikinger og flein. Nord sibirske stammer gjennomførte slike ritualer.
Sist endret av meaculpaUIO; 5. oktober 2020 kl. 15:37.
En annen teknikk var da at sjamanen spiste soppen og de andre stammemedlemmer drakk urinen hans. Orker ikke å Google nå, så dette blir fra baki lageret; Rød fluesopp inneholder Ibotensyre som gir uheldige men sjeldent dødelige bivirkninger. Ibotensyren forsvinner eller blir omdannet til et annet stoff (det aktive virkestoffet) når man tørker soppen. Derimot så vil denne reaksjonen snu seg igjen dersom man drikker kullsyreholdige drikker etter man har inntatt rød fluesopp.

Direkte farlig er det ikke å spise, men spiser du det rått får du trolig et stort kroppslig ubehag og mindre psykoaktiv virkning. På grunn av størrelsen på soppen så et det nødvendig å skjære opp soppen i tynne fliser før tørking ellers så blir den helt markspist.

Rusen er noe lik cannabis-rus men mer delirisk. Dette er min erfaring ihvertfall. Og det er som andre har poengtert i tråden, hadde dette vært et attraktivt rusmiddel så ville det blitt brukt mer generelt sett rundt om.
Pipestilk
Trådstarter
Svar til Relevant. "Hadde dette vært et attraktivt rusmiddel så ville det blitt brukt mer generelt sett rundt om.[/quote]"


Meg bekjent er Amanita og en svært flink læremester med massevis av innsikt man kan intrigere, men hun er enda mer krevende å trenge inn i til forskjell fra tradisjonell psykedelia.

Ellers er det vel ikke noen av naturens læremestre i form av sopp jeg har hørt så mye forskjellig om. En del hevder soppen stimulerer gaba reseptorene og man kan få en Benzo eller alkohollignende rus. En del hevder og man kan få en opkvikkende kokain ligh trus, mens andre hevder soppen ikke belønner deg på noen som helst måte. Det er og svært populært å lage tinktur mange enten mikrodoserer på, eller bruker som sovemedisin.

Jeg har en hypotese om at vi vil få mye mer utbredt bruk av denne soppen i tidsånden som er på vei. Det kryr av facebookgrupper med entusiaster fra hele verden som hyller Amanita sitt potensiale med de fineste anekdoter. Men nå har jeg ikke testet ut denne soppen selv. Men jeg vet og at det samles flere i skogen på steder i landet som har felles ritualer hvor det inntas Amanita. Men som med all psykedelia, så blir det feil intensjon om man bruker det for å ruse seg.
Sist endret av pipestilk; 5. oktober 2020 kl. 16:40.
Testa det i fjor høst, stekte dem i ovnen og filtrerte safta etterpå. Blanda så med honning for smakens skyld + konservering. Kan ikke sammelignes med flein i det hele tatt, mye mer diskre type funk.
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Svar til Relevant. "Hadde dette vært et attraktivt rusmiddel så ville det blitt brukt mer generelt sett rundt om.

Meg bekjent er Amanita og en svært flink læremester med massevis av innsikt man kan intrigere, men hun er enda mer krevende å trenge inn i til forskjell fra tradisjonell psykedelia.

Ellers er det vel ikke noen av naturens læremestre i form av sopp jeg har hørt så mye forskjellig om. En del hevder soppen stimulerer gaba reseptorene og man kan få en Benzo eller alkohollignende rus. En del hevder og man kan få en opkvikkende kokain ligh trus, mens andre hevder soppen ikke belønner deg på noen som helst måte. Det er og svært populært å lage tinktur mange enten mikrodoserer på, eller bruker som sovemedisin.

Jeg har en hypotese om at vi vil få mye mer utbredt bruk av denne soppen i tidsånden som er på vei. Det kryr av facebookgrupper med entusiaster fra hele verden som hyller Amanita sitt potensiale med de fineste anekdoter. Men nå har jeg ikke testet ut denne soppen selv. Men jeg vet og at det samles flere i skogen på steder i landet som har felles ritualer hvor det inntas Amanita. Men som med all psykedelia, så blir det feil intensjon om man bruker det for å ruse seg.
Vis hele sitatet...
Joda, andres erfaringer har en verdi - men gjerne når det har vart over et lengre tidsrom så man skjønner at det ikke er et kulturelt fenomen. Men såklart, slik det er med rusmidler så bør man være åpen og akspetere rusen et stoff gir som den individuelle biologiske samvirkningen som kombinasjonen har med ditt individuelle system. Liker du rusen av rød fluesopp så får det være en ting. Men hadde dette vært en universiell glede, så er jeg sikker på at det hadde vært populært for lengst.
Sist endret av Relevant; 6. oktober 2020 kl. 00:30. Grunn: Sitat fix
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det kryr av hyllester til den ikoniske røde fluesopp,
"Soma"....

..påstander om hvordan man trekker ut planteånden, og at muscimol har så fantastisk terapi- eller entheogent potensiale

Har man også sett sine av over åra.

Tar gjerne i mot den hemmelige oppskriften
Sist endret av meaculpaUIO; 5. oktober 2020 kl. 17:58.
Pipestilk
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det kryr av hyllester til den ikoniske røde fluesopp,
"Soma"....

..påstander om hvordan man trekker ut planteånden, og at muscimol har så fantastisk terapi- eller entheogent potensiale

Har man også sett sine av over åra.

Tar gjerne i mot den hemmelige oppskriften
Vis hele sitatet...

Jeg skal heller gi en tilbakemelding når jeg kommer meg så langt at jeg får testet dette. Jeg har som mål og komme meg gjennom det meste av planteriket mens jeg lever, så da må Amanita som alt det andre utforskes.
Soma..? Så vidt meg bekjent er ikke dette stoffet identifisert per nå.

Angånde fluesopp:
Jeg har en del erfaring med microdoser og doser opp til fem - seks gram.
Det har absolutt gode egenskaper, men dette er anekdotiske eksempler som jeg har bemerket meg:

- fungerer utmerket for å glemme nervesmerter fra ryggprolaps

- ingen antydninger til ubehag i sosialt belastende situasjoner

- fungerer bra til gaming (intuisjon/gamesense)

- reduserer tankekjør og fungerer derfor bra for å sovne

Et par ulemper er at man føler trangen til å redosere ganske hyppig, hjertebank etter et par dagers moderat bruk og hetetokter opplever man til og med ved lave doseringer.
Pipestilk
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Soma..? Så vidt meg bekjent er ikke dette stoffet identifisert per nå.

Angånde fluesopp:
Jeg har en del erfaring med microdoser og doser opp til fem - seks gram.
Det har absolutt gode egenskaper, men dette er anekdotiske eksempler som jeg har bemerket meg:

- fungerer utmerket for å glemme nervesmerter fra ryggprolaps

- ingen antydninger til ubehag i sosialt belastende situasjoner

- fungerer bra til gaming (intuisjon/gamesense)

- reduserer tankekjør og fungerer derfor bra for å sovne

Et par ulemper er at man føler trangen til å redosere ganske hyppig, hjertebank etter et par dagers moderat bruk og hetetokter opplever man til og med ved lave doseringer.
Vis hele sitatet...

Interesant...Oppdager du noen form for euforia? Flere refererer til at det i større mengder har alkohol kontra GABA reseptor stimulerende rus.
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Interesant...Oppdager du noen form for euforia? Flere refererer til at det i større mengder har alkohol kontra GABA reseptor stimulerende rus.
Vis hele sitatet...
Nei, mer velbehag og tomhet.
Som om man er "i sonen".
Litt av det samme opplegget som når man gjør noe imponerende - f.eks. dribler seg gjennom fotballbanen og scorer et helt sykt mål, legger hele serveren flat på imponerende vis når man spiller CS eller tar en perfekt salto med skru uten at man skjønner hvordan det gikk til, men det går automatisk og man bare lar det skje.
Hvis du skjønner hva jeg mener?

Følelsen varier forøvrig mellom stimulerende og narkotisk effekt.
Oppkvikkende og energisk i starten, men så går det gradvis over til en følelse av dyp avslappende og beroligende effekt, gjerne med økende grad av forvirring ved høyere doser.
Jeg har prøvd å lese litt her på freak i dag om amanita, men er skuffa over mangelen på gode rusrapporter, men tanke på hvor lett tilgjengelig og at det tillegg er lovlig.
Jeg har sett på facebook flere som priser denne soppen. Men jeg får ikke helt tak på hvordan den virker, og i hvilken setting. Er det noe man tar som en medisin for personlig utvikling? Noe man tar før man drar ut på byen? Etc etc?
Hva med mikrodosering?
Jeg tenker å bestille noe på nett og prøve det selv, så kan jeg evt skrive en rusrapport selv, men kunne tenkt meg å vite litt om setting først.
Sitat av Knask Vis innlegg
Nei, mer velbehag og tomhet.
Som om man er "i sonen".
Litt av det samme opplegget som når man gjør noe imponerende - f.eks. dribler seg gjennom fotballbanen og scorer et helt sykt mål, legger hele serveren flat på imponerende vis når man spiller CS eller tar en perfekt salto med skru uten at man skjønner hvordan det gikk til, men det går automatisk og man bare lar det skje.
Hvis du skjønner hva jeg mener?
Vis hele sitatet...
Det er det jeg vil kalle kognitiv eufori isåfall
Høres veldig interessant ut btw, virker som det er verdt en tur i skauen for?
Sitat av Holotropiker Vis innlegg
Jeg har prøvd å lese litt her på freak i dag om amanita, men er skuffa over mangelen på gode rusrapporter, men tanke på hvor lett tilgjengelig og at det tillegg er lovlig.
Jeg har sett på facebook flere som priser denne soppen. Men jeg får ikke helt tak på hvordan den virker, og i hvilken setting. Er det noe man tar som en medisin for personlig utvikling? Noe man tar før man drar ut på byen? Etc etc?
Hva med mikrodosering?
Jeg tenker å bestille noe på nett og prøve det selv, så kan jeg evt skrive en rusrapport selv, men kunne tenkt meg å vite litt om setting først.
Vis hele sitatet...

Hadde tenkt å skrive en liten rapport i et innlegg etter at meg og en kompis røyket dette nå i forgårs, men får ta også skrive det her. Vi gikk mot hytten til kompisen min og 2 røde fluesopp sto og smilte mot oss. Vi plukket disse med og la de til tørk i et døgn i romtemperatur for så å tørke de i ovnen på 70° i 3 timer. Disse ble knusktørre. Så hakket vi de opp og blandet med tobakken ifra to sigaretter og la de i Raw rullepapir. Det ble det ca 5 jointer av. Røyken var utrolig mild og du skjønte nesten ikke at du inhalerte røyk. Smakte nesten som nøtter. Brant utrolig sakte, men det brant. Vi sto vel og røykte i nærmere 20 minutt. Effekten var veldig mild, men definitivt tilstedeværende. Kompisen min følte den hakket mere enn meg. Jeg kan bare sammenligne det med en mild følelse i kroppen slik som de første gangene man tok nikotin samtidig som hodet var fullstendig klart. I tillegg følte vi oss VELDIG rolige. De nervene vi evt hadde ble roet utrolig ned. Dette er noe man kunne røyket før eg møte eller en muntlig eksamen for å finne ro i kroppen. Etter drøyt en time følte vi det ikke så masse lenger, men definitivt noe vi vil prøve igjen. Verdt å nevne er at brus eller andre kullsyreholdige leskedrikker før, under og etter inntak er visst ikke å anbefale. Dette styrte vi unna i timene før og etter.

Fikk ikke med meg dette i innlegget, men vi kuttet av stilken og skjærte hattene til soppene i 4 deler før vi tørket dem.
Sist endret av Dartrix; 6. oktober 2020 kl. 20:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dartrix Vis innlegg
Hadde tenkt å skrive en liten rapport i et innlegg etter at meg og en kompis røyket dette nå i forgårs, men får ta også skrive det her. Vi gikk mot hytten til kompisen min og 2 røde fluesopp sto og smilte mot oss. Vi plukket disse med og la de til tørk i et døgn i romtemperatur for så å tørke de i ovnen på 70° i 3 timer. Disse ble knusktørre. Så hakket vi de opp og blandet med tobakken ifra to sigaretter og la de i Raw rullepapir. Det ble det ca 5 jointer av. Røyken var utrolig mild og du skjønte nesten ikke at du inhalerte røyk. Smakte nesten som nøtter. Brant utrolig sakte, men det brant. Vi sto vel og røykte i nærmere 20 minutt. Effekten var veldig mild, men definitivt tilstedeværende. Kompisen min følte den hakket mere enn meg. Jeg kan bare sammenligne det med en mild følelse i kroppen slik som de første gangene man tok nikotin samtidig som hodet var fullstendig klart. I tillegg følte vi oss VELDIG rolige. De nervene vi evt hadde ble roet utrolig ned. Dette er noe man kunne røyket før eg møte eller en muntlig eksamen for å finne ro i kroppen. Etter drøyt en time følte vi det ikke så masse lenger, men definitivt noe vi vil prøve igjen. Verdt å nevne er at brus eller andre kullsyreholdige leskedrikker før, under og etter inntak er visst ikke å anbefale. Dette styrte vi unna i timene før og etter.

Fikk ikke med meg dette i innlegget, men vi kuttet av stilken og skjærte hattene til soppene i 4 deler før vi tørket dem.
Vis hele sitatet...
Jeg har også prøvd å røyke Amanita for noen år siden, å må si effekten din samvarer med min. Rolig og avslappet, uten euforia. Så mildt at jeg nesten ikke kan garantere for at det ikke var placebo. Det er vært fall uintressant med den inntaksmetoden igjen for min del, tror den har mye høyre potensial oralt.
Det med kullsyre er for at virkestoffet muskimol ikke skal konverteres til ibotensyre, å det har ingen invirkning sålenge det ikke er inntatt oralt.
Sist endret av Passiv; 6. oktober 2020 kl. 20:44.
Sitat av Passiv Vis innlegg
Jeg har også prøvd å røyke Amanita for noen år siden, å må si effekten din samvarer med min. Rolig og avslappet, uten euforia. Så mildt at jeg nesten ikke kan garantere for at det ikke var placebo. Det er vært fall uintressant med den inntaksmetoden igjen for min del, tror den har mye høyre potensial oralt.
Det med kullsyre er for at virkestoffet muskimol ikke skal konverteres til ibotensyre, å det har ingen invirkning sålenge det ikke er inntatt oralt.
Vis hele sitatet...
Vel, må si meg relativt enig. Derimot må nok det ha vært en relativt god placebo, heh. Og ja. Er vel oralt hvor kullsyre spiller en rolle, men vi tenkte better safe than sorry!