Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 10096
Har nå kjørt rundt med balltre i bilen en stund (har ingen planer om og ta det ut). Det jeg da lurer på er om det er noe som sier at dette er lovlig/ulovelig. Hvis jeg blir stoppet for kontroll e.l kan de da konfiskere dette?

PS: er ikke interesert i kjennepreken.

PS 2: Hvis denne tråden er plassert feil er det bare og flytte den.
Ser ikke hvorfor det skal være ulovlig.
Bare si at du spiller baseball? Kan umulig si noe på det.
Det står og faller på om du har en såkalt aktverdig grunn/formål til å ha balltre i bilen eller ikke.

På vei til eller fra baseballtrening kan være et typisk eksempel på en aktverdig grunn.

Å ha et balltre i bilen for å justere litt vett i hodet på andre dumme bilister er antatt ikke en aktverdig grunn.
Bekjent av meg hadde sist jeg pratet med ham mahogny interiør i bilen sin og mahogny balltre montert i midtkonsollen. Han har vært i trafikk kontroller men har aldri fått en eneste kommentar på balltreet. Han hadde balltreet som en kuriositet nærmest.
Sitat av capidog Vis innlegg
Det står og faller på om du har en såkalt aktverdig grunn/formål til å ha balltre i bilen eller ikke.

På vei til eller fra baseballtrening kan være et typisk eksempel på en aktverdig grunn.

Å ha et balltre i bilen for å justere litt vett i hodet på andre dumme bilister er antatt ikke en aktverdig grunn.
Vis hele sitatet...
Så Hvis jeg for eksempel legger inn en tennisball eller lignende så har jeg "grunn" ?
Det er ikke ulovlig å ha balltre i bilen nei, men det kan veldig fort bli det. Hva skal du bruke det til? Hvis du skal bruke det for å banke, true eller skremme folk så er det åpenbart ulovlig og mye mer seriøst enn bare å bruke munnen.
Avlive dyr med balltre er selvfølgelig heller ikke lov.

EDIT: Du trenger ingen grunn. Du kan ha skytevåpen og kniver i bilen også, så lenge våpenet oppbevares etter forskriftene.
Sist endret av Mith; 17. september 2010 kl. 00:08.
Men vær så snill, ikke la balltreet ligge løst i bilen. Om du kolliderer da, vil balltreet plutselig kanskje skade noen, noe eller i verste fall ta et liv.

Forøvrig: Du har ingenting å bekymre deg for. Mange har jaktkniver og lignede i bilen, nettopp for å drepe dyr som blir påkjørt og lignede. Ikke at du kan drepe et dyr med et balltre på en aktsom måte, men du kan ikke pålegges til noe for dette.
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Men vær så snill, ikke la balltreet ligge løst i bilen. Om du kolliderer da, vil balltreet plutselig kanskje skade noen, noe eller i verste fall ta et liv.

Forøvrig: Du har ingenting å bekymre deg for. Mange har jaktkniver og lignede i bilen, nettopp for å drepe dyr som blir påkjørt og lignede. Ikke at du kan drepe et dyr med et balltre på en aktsom måte, men du kan ikke pålegges til noe for dette.
Vis hele sitatet...
balltreet ligger ikke løst, ligger helt intil bakseteryggen i bagasjen. med en dobbel 12tommer som presser imot
Et balltre i bakhodet i en kollisjon ville uansett ikke kunne ta livet av deg. Pga. vekten. Hadde du dermed fått en treningsmanual eller en kasse med øl i bakhodet, hadde det vært verre. Spørs jo på farten og da.
Sitat av Outier Vis innlegg
Et balltre i bakhodet i en kollisjon ville uansett ikke kunne ta livet av deg. Pga. vekten. Hadde du dermed fått en treningsmanual eller en kasse med øl i bakhodet, hadde det vært verre. Spørs jo på farten og da.
Vis hele sitatet...
Vær så snill, ikke si at et balltre i bakhodet ikke dreper.
For det stemmer ikke.

Hva som helst kan drepe, bare det har nok kraft og fart til det. En colaflaske kan drepe! En mobil kan drepe.. Og ihvertfall et balltre.

Til og med en annen persons hånd kan drepe!

Kolliderer du i høy nok hastighet, og en annen person får hånda si slengt mot deg, kan du bli drept av det.
Sitat av Outier Vis innlegg
Et balltre i bakhodet i en kollisjon ville uansett ikke kunne ta livet av deg. Pga. vekten. Hadde du dermed fått en treningsmanual eller en kasse med øl i bakhodet, hadde det vært verre. Spørs jo på farten og da.
Vis hele sitatet...
Riktig... Så et balltre i 80 km/t vil ikke drepe deg om du får det i bakhodet? Jeg er ingen matteekspert men jeg tror det regnestykket ditt faller sammen. Ved mindre balltreet er laget av dun eller vatt...

En brusflaske er for eksempel ganske farlig...
Sist endret av Cikey; 17. september 2010 kl. 00:59. Grunn: Endret til en mer relevant link
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Vær så snill, ikke si at et balltre i bakhodet ikke dreper.
For det stemmer ikke.

Hva som helst kan drepe, bare det har nok kraft og fart til det. En colaflaske kan drepe! En mobil kan drepe.. Og ihvertfall et balltre.

Til og med en annen persons hånd kan drepe!

Kolliderer du i høy nok hastighet, og en annen person får hånda si slengt mot deg, kan du bli drept av det.
Vis hele sitatet...
Haha. Hvor har du dette ifra om jeg tørr spørre? Greit at det er farlig å få gjenstander i bakhodet ved en kollisjon, men alt avhenger av vekten og hvor mye den vekten øker med km/t.
Sitat av Outier Vis innlegg
Haha. Hvor har du dette ifra om jeg tørr spørre? Greit at det er farlig å få gjenstander i bakhodet ved en kollisjon, men alt avhenger av vekten og hvor mye den vekten øker med km/t.
Vis hele sitatet...
Og hva er det jeg sier i innlegget da?

Sitat av Meg selv
Hva som helst kan drepe, bare det har nok kraft og fart til det. En colaflaske kan drepe! En mobil kan drepe.. Og ihvertfall et balltre.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Hybelkanin1; 17. september 2010 kl. 00:58.
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
Så Hvis jeg for eksempel legger inn en tennisball eller lignende så har jeg "grunn" ?
Vis hele sitatet...
Balltre er i utgangspunktet ikke ulovlig. Men det blir litt for ofte brukt som våpen.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/30/487393.html

Det kan derfor tenkes at en ivrig konstabel vil vurdere sted og tid på døgnet og slikt i tillegg. Men hvis du har litt slikt sportsutstyr liggende i bilen på en måte hvor det fremstår som sportsutstyr og ikke våpen, så øker jo sannsynligheten for at det passerer uten videre seremoni.

Blir du konfrontert med at du har dette balltreet med deg til feil sted og tid på døgnet, så kan du jo si at det alltid ligger i bilen (sammen med eventuelt annet sportsutstyr) - hvis det er slik det forholder seg.

Så lenge du ikke har opptrådt på en måte der noen føler seg truet av balltreet ditt, skal det mye til at det beslaglegges hvis du blir stoppet i en rutinekontroll. Et slikt beslag har Politiet i utgangspunktet ikke hjemmel til.

Men er det mistanke om at balltre har blitt brukt som våpen eller at det er vurdert fare for at det blir brukt som våpen, så kan de beslaglegge det der og da. Er balltreet beslaglagt forebyggende, får du det utlevert igjen ved fremmøte på stasjonen. Gjerne dagen etter.
Sitat av capidog Vis innlegg
Er balltreet beslaglagt forebyggende, får du det utlevert igjen ved fremmøte på stasjonen. Gjerne dagen etter.
Vis hele sitatet...
La meg legge til et eksempel:
Hvis politiet mistenker du er sint og er på vei til et sted for å slå ned noen med balltreet, kan de beslaglegge balltreet, for å unngå at du faktisk slår ned noen. Så kan du bare dra på politistasjonen senere og få det tilbake.

Dette kalles altså forebyggende, som capidog skriver i innlegget sitt.
Sist endret av Hybelkanin1; 17. september 2010 kl. 01:02.
En kompis av meg ble stoppet i kontroll en gang. Han hadde en Maglite (største versjonen) liggende på gulvet bak førersetet, dette regnet politiet som våpen. Vet ikke noe om balltre men kan de regne en Maglite som våpen kan de vel regne et balltre somvåpen :P
Sitat av Outier Vis innlegg
Haha. Hvor har du dette ifra om jeg tørr spørre? Greit at det er farlig å få gjenstander i bakhodet ved en kollisjon, men alt avhenger av vekten og hvor mye den vekten øker med km/t.
Vis hele sitatet...
Du er på så tynn is at du bør begynne å svømme! Selvsagt kan løse objekter i bilen drepe, også ved ganske lav fart. Ta dette eksempelet fra linken min...

Ta for eksempel en tom, halvliters brusflaske i plast, som ofte ligger slengende ett eller annet sted i de fleste biler. Ved en bråstopp i 50 kilometers fart blir den troskyldige flasken en brutal trussel mot folkene inni bilen. Plutselig veier den ynkelige brusflasken nesten 10 kilo. Om flasken er full kommer den susende på med et trykk på vel 48 kilo og kan lett knuse både hode, nakke og skuldre på selv voksne folk i forsetene, sier Bjørn Carlsen.
Vis hele sitatet...
Så hvor mye veier et balltre i forhold til en tom brusflaske?
Sitat av Cikey Vis innlegg
Så hvor mye veier et balltre i forhold til en tom brusflaske?
Vis hele sitatet...
Jeg vet, jeg vet!
Veldig mye.
Du trener ingen sport der du bruker balltre, og du har sikkert ingen manisk obsesjon om å måtte ha et balltre i bilen. Derfor har du det vel som sikkerhet, i tilfelle en situasjon. Om du skulle bruke det i en situasjon, og du snakker med politiet vil de ikke bli så blide over at du har hatt balltreet liggenes i bilen. Kan du heller ikke bare ha en hjulvinne som slagvåpen i bilen? Som da er naturlig å ha i en bil og gjør seg litt bedre på en eventuell rapport.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Så hvor mye veier et balltre i forhold til en tom brusflaske?
Vis hele sitatet...
En nesten tom brusflaske med en liten slump brus nedi veier rund 60 gram.
Ett balltre (i Major League Baseball) veier rundt 1 kg så som Hybelkanin1 sa; Veldig mye mer :P

det vil ha en vekt på nesten 250 kg ved en krasj i 80 km/t.
n00man: Ikke at jeg tviler på det du sier, det er bare det at jeg ikke vet hvordan det gjøres:
Hva er formelen du brukte for å komme frem til at balltreet veier 250kg ved en krasj i 80?
om du ser på bildet i artikkelen som Cikey postet så står det 1 kg på fotoapparatet. Det veier 189 kg i 70 km/t og 312 i 90 km/t midt i mellom blir ca 250
Antall kg mellom 70 og 90 km/t: 312-189= 123
vektforskjell mellom 70 og 80 km/t: 123/2= 61.5
Total vekt 80 km/t: 189+61.5= 250.5 kg

Sånn regnet jeg det ut... tror det er riktig iallefall, men skal ikke garantere det :P
Sist endret av n00man; 17. september 2010 kl. 02:32.
Sitat av n00man Vis innlegg
om du ser på bildet i artikkelen som Cikey postet så står det 1 kg på fotoapparatet. Det veier 189 kg i 70 km/t og 312 i 90 km/t midt i mellom blir ca 250
Antall kg mellom 70 og 90 km/t: 312-189= 123
vektforskjell mellom 70 og 80 km/t: 123/2= 61.5
Total vekt 80 km/t: 189+61.5= 250.5 kg

Sånn regnet jeg det ut... tror det er riktig iallefall, men skal ikke garantere det :P
Vis hele sitatet...

Thanks

Ja, så glemte jeg å si:
En gang satt jeg i bilen med Asus EEE (Som veier 900 gram) på fanget i passasjersetet. Så måtte vi bråbremse.

Det er ikke så stor kraft ved vanlig bremsing enn ved kollisjoner. Når du kolliderer, stopper bilen gjerne nærmest momentant. Ved en bråbremsing har du jo bremsestrekning. Men likevel var dette raskt og brått nok til å få minipcen til å fly fra fanget mitt og lage en fin sprekk i frontruta.
Sist endret av Hybelkanin1; 17. september 2010 kl. 02:40.
En ryggsekk på 20 kg som ved en brå stopp i 50 kilometer i timen farer fremover, tilsvarer 1.250 kg
Sitat av Outier Vis innlegg
Et balltre i bakhodet i en kollisjon ville uansett ikke kunne ta livet av deg. Pga. vekten. Hadde du dermed fått en treningsmanual eller en kasse med øl i bakhodet, hadde det vært verre. Spørs jo på farten og da.
Vis hele sitatet...
bullshit, en kompis av meg knuste skallen av en ketchup flaske
Har balltre liggende i bagasjerommet, og maglite under setet. Aldri fått pes for noe av dette når jeg har blitt stoppet i kontroller i sene nattetimer etc. Det å oppbevare et balltre i en bil er da like lovlig som å ha en stor og rund kjepp liggende og slenge baki bagasjen.

På samme måten blir både stokken og balltreet fort ulovlig om de skulle finne veien ned til knærna.
Sitat av Outier Vis innlegg
Et balltre i bakhodet i en kollisjon ville uansett ikke kunne ta livet av deg. Pga. vekten. Hadde du dermed fått en treningsmanual eller en kasse med øl i bakhodet, hadde det vært verre. Spørs jo på farten og da.
Vis hele sitatet...
Latterligste uttalelsen. Så bastant og så har du ikke peiling. Faktisk det dummeste jeg har hørt på en stund nå. Gratulerer.
Det har blitt nevnt kniver tidligere her i tråden, men noen som faktisk har blitt stoppet i kontroll når de har hatt en kniv liggende fremme i bilen? Kniven jeg har liggende er av typen samekniv rundt ~30-40cm, ligger i slire og brukes av og til hvis man drar på tur med bilen. Gidder liksom aldri å ta den inn og ut av bilen.
Sitat av steinarr Vis innlegg
Pass på så ikke snuten leser tråden da for så å sjekke opp ipen din finne adressen og møte opp på døra for å arrestere deg.
Vis hele sitatet...
Det kommer helt sikkert til å skje.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Riktig... Så et balltre i 80 km/t vil ikke drepe deg om du får det i bakhodet? Jeg er ingen matteekspert men jeg tror det regnestykket ditt faller sammen. Ved mindre balltreet er laget av dun eller vatt...

En brusflaske er for eksempel ganske farlig...
Vis hele sitatet...
Enig. Når en person svinger et balltre for å treffe en baseball, så er de ikke oppi 80Km/t engang er jeg ganske sikker på. Og tenk hvis en fyr kom å slo deg i hodet med et balltre, bare det er enda litt hardere.

Edit: research; en profosjonell baseballspiller klarer å få et balltre opp i 113km/t 0.04 sec før det treffer ballen. Og de jobber mye på teknikken i å få fart på balltreet, for det er ikke akkurat bare om kraft.
Sist endret av RydEN; 17. september 2010 kl. 16:14.
Det er uansett mer gangster å ha pistol i bilen enn et balltre. Jeg antar at OP skal bruke balltreet til ulovlige aktiviteter.
▼ ... over et år senere ... ▼
Beklager jeg graver opp en gammel tråd.
Men har lett litt rundt, på internett om dette her. Jeg ble stoppet i grense kontroll på vei hjem fra Sverige, for noen uker siden, hadde balltre i baksete (som alltid), Grensevakten klikka helt og begynte å kjefte på meg, og si dette her er helt ulovlig, jeg ble helt stum. (hadde ikke for mye røyk eller alkohol) Prøvde å si jeg har det fordi jeg spiller "døball" en gang i blant, Han svarte med "ja hvor er ballen din da?" jeg hadde ikke noe ball så klart. etter mye om og men, endte med at han ga meg en "advarsel" og putta balltreet mitt i bagasje rommet og sa det måtte være der i så fall.

Det jeg da lurer på er: Hva skjer hvis politiet stopper meg, er det virkelig lov? kommer det til å hjelpe om jeg kjøper en tennis ball? Jeg har veldig lite lyst til å miste dette balltre, av sentimentale grunner, og jeg jeg liker å ha det i bilen, har hatt det der helt siden jeg har kjørt bil. (aldri blitt stoppet før, har hatt lappen i 2 år)
Sitat av DrOctagon Vis innlegg
Beklager jeg graver opp en gammel tråd.
Men har lett litt rundt, på internett om dette her. Jeg ble stoppet i grense kontroll på vei hjem fra Sverige, for noen uker siden, hadde balltre i baksete (som alltid), Grensevakten klikka helt og begynte å kjefte på meg, og si dette her er helt ulovlig, jeg ble helt stum. (hadde ikke for mye røyk eller alkohol) Prøvde å si jeg har det fordi jeg spiller "døball" en gang i blant, Han svarte med "ja hvor er ballen din da?" jeg hadde ikke noe ball så klart. etter mye om og men, endte med at han ga meg en "advarsel" og putta balltreet mitt i bagasje rommet og sa det måtte være der i så fall.

Det jeg da lurer på er: Hva skjer hvis politiet stopper meg, er det virkelig lov? kommer det til å hjelpe om jeg kjøper en tennis ball? Jeg har veldig lite lyst til å miste dette balltre, av sentimentale grunner, og jeg jeg liker å ha det i bilen, har hatt det der helt siden jeg har kjørt bil. (aldri blitt stoppet før, har hatt lappen i 2 år)
Vis hele sitatet...

Det er mye lettere å bortforklare seg hvis en faktisk har en ball i tillegg til balltre. Det ihvertfall det jeg ville gjort hvis jeg hadde hatt bruk for et balltre i bilen min (noe jeg alvorlig talt ikke trenger, ikke fatter jeg at andre alminnelige folk trenger det heller.)
Glemte å legge til at balltreet er hjemme snekret, og ser skittent, slitent og gammelt ut og ja, tenker det. men virker jo litt absurd for min del, enten er det lov, eller ikke lov :/ var dette bare en maktsyk grensevakt, som ikke har beslaglagt noe på en stund, eller kommer politiet til å reagere likt?

Uansett, så er det ikke sånn at jeg må ha det men jeg overnatter ofte i bilen, og føler meg tryggere om jeg har noe å beskytte meg med, hvis jeg skulle bli angrepet av en gjeng drita tullinger. Dessuten syns jeg det bare er kult, og jeg har fått dette balltreet i gave, og liker å ha det der. thats it.
Hvor mye veier et balltre, 2kg?
80km/t = 22.2m/s
E = 0.5*m*v^2
=.5*2.00kg*(22.2m/s)^2 = 493J

Dette sier politiet om krav til anslagsenergi for rådyrjakt:
Ved jakt med rifle på rådyr kreves det minst anslagsenergi på 980 joule (100 Kgm) på 100 m avstand.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det er forskjell på et rifleprosjektil og et balltre, at støtet ikke er elastisk og alt det der. Men, som et lite overslag virker det ikke akkurat trygt å ha et balltre slengende rundt i bilen...
Legg en baseball ved siden av balltreet - Mystery solved.
Vil gjerne legge til en ting angående kniver:
Min far har en kniv i hanskerommet, nettopp for å drepe en elg dersom han skulle kjøre på en, og får tillatelse til å gjøre det. Han er slakter, da...
Han har en stygg, blå kniv til 99,- på Biltema, kanskje lavere enn 99 også...
Vet ikke om han noen gang har blitt stoppa med kniv i bilen, men dersom han skulle bli det, tror ikke jeg han får problemer, mest fordi han ser redelig ut.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Legg en baseball ved siden av balltreet - Mystery solved.
Vis hele sitatet...
er det virkelig det? er jeg 100% trygg, hvis jeg har en ball ved siden av, og ikke truer noen, eller ser sint ut, på noen som helst måte? eller varierer det fra hvem jeg møter? (av trafikk kontroll politi) kan jeg søke om å få det tilbake om jeg møter på en rasshøl politimann?, hvis jeg ikke har gjort noe som helst galt med balltreet? som sagt jeg har veldig, liten lyst til å miste dette balltreet, men jeg liker å ha det i bilen
Sist endret av DrOctagon; 6. juni 2013 kl. 20:40.
Sitat av AdmiralSkog Vis innlegg
En kompis av meg ble stoppet i kontroll en gang. Han hadde en Maglite (største versjonen) liggende på gulvet bak førersetet, dette regnet politiet som våpen. Vet ikke noe om balltre men kan de regne en Maglite som våpen kan de vel regne et balltre somvåpen :P
Vis hele sitatet...
Jeg satt på med en kompisen gang, vi ble stoppet og politiet oppdaget en hammer og to kniver som helt åpenbart ikke var ment til spikking. Alt politiet gjorde var å be ham legge hammeren og knivene i bagasjerommet før vi kjørte videre.
Sitat av DrOctagon Vis innlegg
Beklager jeg graver opp en gammel tråd.
Men har lett litt rundt, på internett om dette her. Jeg ble stoppet i grense kontroll på vei hjem fra Sverige, for noen uker siden, hadde balltre i baksete (som alltid), Grensevakten klikka helt og begynte å kjefte på meg, og si dette her er helt ulovlig, jeg ble helt stum. (hadde ikke for mye røyk eller alkohol) Prøvde å si jeg har det fordi jeg spiller "døball" en gang i blant, Han svarte med "ja hvor er ballen din da?" jeg hadde ikke noe ball så klart. etter mye om og men, endte med at han ga meg en "advarsel" og putta balltreet mitt i bagasje rommet og sa det måtte være der i så fall.

Det jeg da lurer på er: Hva skjer hvis politiet stopper meg, er det virkelig lov? kommer det til å hjelpe om jeg kjøper en tennis ball? Jeg har veldig lite lyst til å miste dette balltre, av sentimentale grunner, og jeg jeg liker å ha det i bilen, har hatt det der helt siden jeg har kjørt bil. (aldri blitt stoppet før, har hatt lappen i 2 år)
Vis hele sitatet...
Nattpatruljen(TV-serie på MAX) traff på en kar med et mindre balltre. Laster opp klippet til deg nå, sånn at du kan se hvordan politiet reagerte. http://www.youtube.com/watch?v=o4RGLKWcLks
Sitat av Vesuv Vis innlegg
Nattpatruljen(TV-serie på MAX) traff på en kar med et mindre balltre. Laster opp klippet til deg nå, sånn at du kan se hvordan politiet reagerte. http://www.youtube.com/watch?v=o4RGLKWcLks
Vis hele sitatet...
Tusen takk! så snilt av deg å laste opp klippet til meg! Fikk sett det jeg var ute etter, virker ikke som om de tar det så alvorlig, og karen der virka jo greit loka med svarene sine,og rulleblad med bruk av våpen og hele pakka!
Så tror jeg ordner meg en tennis ball, og ruller videre! med god samvittighet.

Noen som vet hva strafferammen er for tyveri av tennis baller?... haha neida, nå skal jeg gi meg, mens leken er god.
Sist endret av DrOctagon; 6. juni 2013 kl. 22:48.
Sitat av Vesuv Vis innlegg
Nattpatruljen(TV-serie på MAX) traff på en kar med et mindre balltre. Laster opp klippet til deg nå, sånn at du kan se hvordan politiet reagerte. http://www.youtube.com/watch?v=o4RGLKWcLks
Vis hele sitatet...
"Det oppstod en feil. Prøv igjen senere."
Hvilken sesong? 1?

Hva, ser ut som YouTube har sletta alle episodene av Nattpatruljen
Sitat av Legevakten Vis innlegg
"Det oppstod en feil. Prøv igjen senere."
Hvilken sesong? 1?

Hva, ser ut som YouTube har sletta alle episodene av Nattpatruljen
Vis hele sitatet...
Funker fint her..
Sitat av DrOctagon Vis innlegg
Tusen takk! så snilt av deg å laste opp klippet til meg! Fikk sett det jeg var ute etter, virker ikke som om de tar det så alvorlig, og karen der virka jo greit loka med svarene sine,og rulleblad med bruk av våpen og hele pakka!
Så tror jeg ordner meg en tennis ball, og ruller videre! med god samvittighet.

Noen som vet hva strafferammen er for tyveri av tennis baller?... haha neida, nå skal jeg gi meg, mens leken er god.
Vis hele sitatet...
Ingen problem! Disse betjentene er riktignok av det greie slaget, så jeg er usikker på hvordan andre ville reagert på det. Om du er en skikkelig kar, og klarer å snakke for deg, kan jeg ikke se for meg at det vil føre til noen problemer uansett.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
"Det oppstod en feil. Prøv igjen senere."
Hvilken sesong? 1?

Hva, ser ut som YouTube har sletta alle episodene av Nattpatruljen
Vis hele sitatet...
Det er første sesong, episode 48. Ca. 14 minutter ut i episoden. Linken fungerer forøvrig helt fint.
Sitat av Dantello Vis innlegg
Funker fint her..
Vis hele sitatet...
Sitat av Vesuv Vis innlegg
Ingen problem! Disse betjentene er riktignok av det greie slaget, så jeg er usikker på hvordan andre ville reagert på det. Om du er en skikkelig kar, og klarer å snakke for deg, kan jeg ikke se for meg at det vil føre til noen problemer uansett.



Det er første sesong, episode 48. Ca. 14 minutter ut i episoden. Linken fungerer forøvrig helt fint.
Vis hele sitatet...
Å, der ja
Litt merkelig at han slapp unna da, men sånn er det når man lyver politiet opp i trynet
.. eller får dem til å le..
Sist endret av Rusmisbrukeren; 7. juni 2013 kl. 00:03.
Sitat av DrOctagon Vis innlegg
Tusen takk! så snilt av deg å laste opp klippet til meg! Fikk sett det jeg var ute etter, virker ikke som om de tar det så alvorlig, og karen der virka jo greit loka med svarene sine,og rulleblad med bruk av våpen og hele pakka!
Så tror jeg ordner meg en tennis ball, og ruller videre! med god samvittighet.

Noen som vet hva strafferammen er for tyveri av tennis baller?... haha neida, nå skal jeg gi meg, mens leken er god.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja du er nok trygg da. Hvertfall hvis du er over 20% oppegående og klarer å svare for deg. Du spiller i ny og ne baseball med kompiser. De kommer nok til å spørre hvor, evt. med hvem og de spør nok om du kjører rundt med det hele tiden mens de titter dumt på deg.
Altså det der skal ikke være et problem i utgangspunktet. Du ser selv de nøler på den mest ustabile karen i byen, og lar han kjøre videre med mimi-balltreet.

Pass på at ballene ser brukt ut, og det er fler enn en ball helst.

Du vil heller ikke ha moralpreken, men tenk deg om to ganger før du velger å bruke det
Sitat av Elemental Vis innlegg
Det har blitt nevnt kniver tidligere her i tråden, men noen som faktisk har blitt stoppet i kontroll når de har hatt en kniv liggende fremme i bilen? Kniven jeg har liggende er av typen samekniv rundt ~30-40cm, ligger i slire og brukes av og til hvis man drar på tur med bilen. Gidder liksom aldri å ta den inn og ut av bilen.
Vis hele sitatet...
Jeg ble stoppet med en kniv baki bilen min midt på natten, det var en Machete.
Den ble beslaglagt pga de mente jeg ikke hadde noen grunn til å ha en machete liggende i bilen.

Har også blitt stoppet med arbeidskniv og lommekniv midt på natten i bilen, de låg i sidedøren og jeg ble pålagt å legge de bak i bagasje rommet.
Har selv Cold Steel brooklyn smasher balltre under sofan og et mindre på rommet. I bilen er det bare litt større verktøy for bruk på "anleggsmaskiner". De i hjemmet ble kjøpt inn for når folk ikke ville gå hjem etter festen var over. Syns det er greit å skremme folk når ord ikke når fram.

Men kan være fint å ha vist det kommer noen uvedkommen, les nedenfor.

Hadde en kompis som kjørte rundt med en 4 tom 2 i midtkonsollen som var litt inn spikket i ene enden sånn det gikk å holde den litt bedre. Dette er en kar med rulleblad og hadde på tiden "lånt" penger hos feil folk.
En dag ble han stoppet uten for huset sitt av en torpedo (han hadde akkurat fått satt seg i bilen), akkurat når han skulle kjøre på jobb. Endte opp med en skamslått torpedo som hadde møtt på tømreren. Tok ikke lang tid etter han hadde banket torpedoen før han hostet opp penger til å "levere" tilbake. Ville vist ikke ha nytt besøk hos dem.
Så 4 tom 2'en gjorde sånn at han ikke fikk seg omgang den dagen.