Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2046
Ser etter å oppgradere pc'n min. Tenker jeg hvertfall må ha et nytt skjermkort. Har sett på: https://www.komplett.no/product/1134...uper-dual-evo#
(rtx 2070 super)

Med de nåværende specsene mine lurer jeg på om dette vil være for "high-end" iforhold til de andre komponentene mine.
Hvis det er kunne dere anbefalt noe nytt?
Ser etter noe som kan kjøre VR også.

CPU
Intel Core i5 4670K @ 3.40GHz
Haswell 22nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (11-11-11-28)
Motherboard
MSI Z87-G45 GAMING (MS-7821) (SOCKET 0)
Graphics
BenQ E2200HD (1920x1080@59Hz)
BenQ GL2450H (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 770 (MSI)
Storage
931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 (SATA )
111GB KINGSTON SV300S37A120G (SATA-2 (SSD))
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ville oppgradert til ny CPU, Hovedkort og ram om du først skal ta en oppgradering. Skal selv oppgradere til en 3600 CPU fra en 4690k.
Sist endret av Quakecry; 13. februar 2020 kl. 21:06.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ville oppgradert til ny CPU, Hovedkort og ram om du først skal ta en oppgradering. Skal selv oppgradere til en 3600 CPU fra en 4690k.
Vis hele sitatet...
2070s er altfor overdimensjonert i forhold til resten du har.
er dette for gaming hadde jeg begynt å spare, da det er liten vits å polere rust..
Få tak på en grei strømforsyning, en bedre kjøler og overklokke prosessor.
Så kjøper du kortet, er du fornøyd så er du fornøyd.
Vist ikke så har du til videre oppgradering.

Ser du har 60hz skjermer også, så du får vel kanskje ikke nytte av alle disse fpsene.
Til 4k 60hz gaming foreksempel så blir det mindre bottleneck en på 240hz 1080p
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
2070s er altfor overdimensjonert i forhold til resten du har.
er dette for gaming hadde jeg begynt å spare, da det er liten vits å polere rust..
Vis hele sitatet...
Hæ? Om han oppgraderer til nevnte CPU passer jo 2070 bra?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hæ? Om han oppgraderer til nevnte CPU passer jo 2070 bra?
Vis hele sitatet...
Hæ? oppgraderer til nevnte CPU? bare du som nevner spesifikt å oppgradere CPU her?

utenom det ts selv nevner (gpu) så trenger jo det systemet oppgradering av alt utenom evt antall gb ram for å i det heletatt kunne kjøre mange spill.
snakker vi bytte 1 ting for å få det til å holde litt til så GPU, men et brukt 980 er mer enn nok til det ts spør om og paret med resten av den hardwaren.