Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 3165
Jeg har over lang tid diskutert med en jente om hvem sm har det tyngste livet.
Jeg mener det er menn/gutter, mens hun mener det er damer/jenter.
Mine argumenter er at det alltid er mennene som har jobbet, mens jente har vært hjemme og lagd mat/ vasket.
Skolen er også tilpasset jenter, og alle er mye vennligere mot jenter enn gutter.
F.eks gamle folk tror bestandig godt om jenter, mens gutter er bare noen som ikke har på seg buksen ordentlig, og som bare er frekke! I tillegg har bestandig førsteretten i f.eks hvis en båt synker, og mannen må bestandig beskytte jenta.
og det som er værst av alt er at det eneste motargumentet til jenta jeg diskuterer med er at de har mensen/må bære barnet hvis de skal ha det!

Og derfor lurer jeg på, hvem har det tyngst, gutter eller jenter?

Med denne tråden håper jeg å få nye argumenter for at guttene har det tyngst, eller bli overbevist om at jeg tar kraftig feil og finner ut at det faktisk er hokjønnet som har tyngst.

PS. Unnskyld for den ujenve bruk av gutt/mann og jente/dame, skrev bare det som passet meg inn.
ps nummer 2. Seriøse svar, gidder ikke tull

Unskyld for min rare tankegang, men det er derfor jeg poster dette emnet. Jeg tror at helt innerst inne i meg er det noe som sier meg at jenter og damer har det tyngst, men jeg har ikke hørt nok argumenter for det. Vil derfor gjerne høre mer om hvorfor jentene har det tyngre enn oss.
Jeg tror ikke selv man kan sitte noe fasit svar. Heller forskjellig fra person til person. Seff, om man skal snakke generelt finner man sikkert gode argumenter for begge kjønn. Tror gutter har det tyngre noen plasser, jenter andre. Gutter lettere noen, jenter andre...
original reprint
xaff's Avatar
Opprinnelig postet av AppendiX
Skolen er også tilpasset jenter, og alle er mye vennligere mot jenter enn gutter.
Vis hele sitatet...
Jenter har faktisk en vane for å være mer moden/ansvarlige. (Og en vane for å prøve å være mer moden enn det de er, men det er en annen sak.) Når det i tillegg publiseres en undersøkelse som viste at jenter var tre(?) år eldre i hodet enn guttene, får de enda mer 'respekt' eller hva man nå skal kalle det, noe som i min mening er ufortjent.

Jeg tror ikke det finnes noen korrekt måte å måle opp hvem som har det tyngst, etter som det er så mange faktorer med i bildet. (Litt offtopic: Jeg kan derimot bekrefte at jentene i klassen din Appendix, hadde/har det mye lettere enn guttene har/hadde det.)

Mennesker er forskjellige, og motgang er opp til individet å tolke.
du kan ikke generalisere verken på ene eller andre siden, for noe forhold. det er forskjelligheter i alle slags situasjoner, uansett kjønn. det du for eksempel skriver om at alle gamle folk respekterer jenter mer også videre, synes jeg blir litt dumt. jeg selv ble skjelt ut av en dame i et kvarter for en uke siden, fordi jeg hadde huller i buksa mi (LEIK OMG, HUD!). jeg sa ikke et ord til henne, satt uskyldig på en benk og hørte på musikk. men neida. jeg fikk høre litt av hvert om ungdommen nå til dags. (hun holdt forøvrig kjeft da jeg sa "okei. du har lilla hår.")

anyways. samfunnet er ikke på noen måte bedre tilpasset det ene kjønn noe mer enn det andre, tror jeg. jeg tror gutter har det tyngre på noen felt, og jenter på andre. om man (nok en gang) skal ta opp igjen dette med likestilling på arbeidsplasser, tror jeg jenter sliter mer for å få den respekten og tilliten de fortjener i enkelte situasjoner, hvor de faktisk har høy utdanning og vet hva de driver med.

myten om at menn alltid må beskytte damene tror jeg henger veldig mye igjen fra gammelt av. en annen faktor der, er jo selvfølgelig at jenter generelt sett er noen jævla pingler, og dermed trenger noen 'sterke, barske gutter' til å passe på de. pingletøser, vet du ;P

at jenta bruker mensen/bære barn som det eneste motargumentet sier jo nok om at hun ikke har tenkt gjennom diskusjonen i det hele tatt. joda, mensen og shiznit kan være et jævla herk noen ganger, men det er ikke noe som gjør at livet blir tyngre å leve. tror nok det er verre for menn, når de begynner å bli gamle og impotente.. det er nok tyngre å takle psykisk, enn å ha mensen i 40 år. (JA! 40 ÅR! nesten hvertfall.)

hvordan kan du si at skolen er mer tilpasset jenter enn gutter? det er da ikke på noen som helst måte gjort noe for at jenter skal trives mer, og få bedre utnyttelse av undervisning enn det det er for gutter? det må isåfall være i ekstreme tilfeller, hvor det er lærers / den enkelte skolen som har driti seg jævli ut, for i helheten skal det ikke være sånn. alle skal ha like premisser og muligheter, uansett kjønn.

hvorfor skal man i det hele tatt si at det ene kjønnet har det tyngst? er det plutselig om å gjøre å ha det verst nå? hvorfor ikke bare se på det som at begge kjønn har sine belastninger som det andre ikke har, men at det går opp i opp, one way or another? jeg kan ikke på noen som helst måte finne noen argumenter for at jenter har det tyngre enn gutter, at all. dette med at jenter utvikler seg tidligere psykisk er jo et faktum, men det utjevner seg og man legger ikke merke til det når man er ferdig med den tidlige puberten, og kommer seg på videregående skoler. jeg legger hvertfall ikke merke til det nå.

mye har forandra seg i de to siste generasjonene, og det er ikke (mostly) sånn at dama skal gå hjemme og vaske hus og passe drittunger. folk får mer og mer vett i hodet, og ser at ansvar er ansvar. bruker man likt, deler man ansvar likt, og tar sin del av alt som må gjøres hjemme. mener jeg, da.
svisj's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Xaff
Når det i tillegg publiseres en undersøkelse som viste at jenter var tre(?) år eldre i hodet enn guttene
Vis hele sitatet...
Må bare si at forskere også har funnet ut at hunder kan telle pga en undersøkelse der de først viser en hund 1 bein, og dekker det ved et teppe. Så legger de et til bein under teppet, og fjerner teppet. Etter 5 bein fant forskerne ut at hunden så mer og mer på beinene for hver gang, og det konkluderte de med at hunder kan telle.
poenget med denne historien er at enkelte forskere/undersøkelser ER 100% SYKE!

Tror ikke et halvt sekund på at jentene er 3 år eldre i hodet.
Det må komme på top 10 når det gjelder dummeste ting påstått.
Opprinnelig postet av AppendiX
Tror ikke et halvt sekund på at jentene er 3 år eldre i hodet.
Det må komme på top 10 når det gjelder dummeste ting påstått.
Vis hele sitatet...

den undersøkelsen går ikke ut på at jenter, all the f's time, er tre år eldre i hodet. det som ligger i det, er at jenter ligger 2-3 år foran gutter i utviklingen, i alderen fra slutten på barneskolen og frem til vgs. det er faktisk sant. hvis du ser på jenter og gutter på ungdomsskolealder, så er jenter både mer fysisk utvikla, og mer 'veslevoksne' (med andre ord, de har kommet litt lenger og synes at guttene er SÅÅÅÅ barnslige). det er bare sånn det er, og du kan godt hate forskere så mye som du vil, men hvis du åpner små øyne og ser litt på ungdomsskolebarn, så ser man det ganske fort, i de fleste tilfeller. det er selvfølgelig ingen regel uten unntak her heller. det finnes såklart gutter som er mer utvikla enn andre gutter på sin alder, og jenter som er mindre utvikla enn andre jenter på sin alder. men igjen - det er i begynnelsen av puberteten dette er aktuelt. ikke hele livet.
svisj's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av mia
det er selvfølgelig ingen regel uten unntak her heller. det finnes såklart gutter som er mer utvikla enn andre gutter på sin alder, og jenter som er mindre utvikla enn andre jenter på sin alder.
Vis hele sitatet...
De ordene der skal jeg huske for resten av min ungdom(om ikke resten av mit liv).
Mange av de jentene jeg kjenner er umodne som bare fy(unnskyld det stygge språket:), men påstår at "i følge undersøkelsene er jeg mye modenere enn deg, ohh herreminguuud du er så umoden og barnslig".
Er så sykt lei av at småjenter(inne i hodet i alle fall) sier slik!

Takk for de ordene Mia, de har nettop gjot meg glad til sinns at en jente sier at det faktisk finnes uutviklete jenter!
spellingnazi
canonix's Avatar
Kan noen peke meg til den / de undersøkelsene som viser at jenter blir fortere modne enn gutter ?
Ikke at jeg skal si de tar feil, men jeg vil gjerne vite hvordan de har kommet frem til svaret.

Forøvrig må jeg si jeg syns både threadstarter og venninnen hans er patetiske.
Hvorfor i allverden krangler dere om å ha det verst ?
Vil dere ha det ille ? Gir det mer status ?
Er dere sympatiskrikende drittunger som bare vil ha oppmerksomhet fordi dere tror dere har det så jævla forferdelig ?

Dø.
Jeg må si at jenter ligger en snute eller tre foran jenter på mitt trinn. Men jeg blir alikevel frustrert. De blir overlegne og takler ikke motgang, de tråkker regelrett på guttene fordi de ikke er så smarte. Sånt synes jeg er jævlig, fordi de er egentlig ikke så smarte. Jada, de får gode karakterer, er populære og roper 'Bush er en BÆSJ' i demonstrasjoner. Jeg vil si at de er umodne på en helt annen måte, nemlig på den måten at de ikke innser sin egen grunnhet. De har ikke egentlig evnen til å tenke selv, MissSixty, fjortisidealer og flokkmentalitet har vasket ut all evne til å trekke slutninger, gjøre opprør og ta selvkritikk. De har en tåplig evne til å tro at siden de alltid har vært foran guttene (de siste årene iallefall) er de det alltid og kan oppføre seg som de vil. At virker mer moden betyr faen meg ikke at du er et bedre menneske! De stakkars guttene i klassen min blir hamret ned i bakken når de prøver å komme fram til egne slutninger. Og de må bare akseptere det jentene tror siden "de er gutter".
Og dette er omtrent 70% av jentene i niende jeg snakker om nå, den andre delen som ikke prøver å være mer enn de er er utrolig hyggelige. Beklager hvis dette innlegget sugde i sammensetning, og innhold. Jeg er bare så lei av den delen av jentene som tror at karakterene er det som måler hvor godt menneske du er (og forresten; hvis noen lurer har jeg bedre karakterer enn disse det er snakk om. Men det gir meg ingen respekt fordet.).


Angående selve debatten tror jeg ikke det er mulig å skille mellom kjønn, dette er inviduellt.
siden mia begynte (skylde), så skyter jeg inn en liten sak litt på kanten av topic.

Det jeg vil kommentere kommer i sammenheng med likestilling og det man kaller kjønnskvotering. Da noen jenter/damer faktisk får høyere stillinger selv om det finnes bedre kvalifiserte menn. Hvorfor er det slik? Virker ikke dette noe MOT sin egen mening? Viser ikke det da at "jenter er ikke så flinke og har det så mye værre, så vi må være snille mot de"?

måtte bare få sagt det
original reprint
xaff's Avatar
Enig med manfred her, likestilling vil aldri kunne fungere med mindre man kutter ut å prioritere kvinner for å få opp prosenten kvinnelige ansatte i [vilkårlig yrke].

Er også veldig enig med IvIoyner, bedre karakterer i fag gjør deg absolutt ikke til et bedre menneske, om noe så gjør det deg til et verre. (God karakter = stress for å opprettholde; stress = bad)

Og ja, det finnes unntak. Det finnes alltid unntak.

"Jeg generaliserer for å fremheve et poeng."
Vi har hatt evig mange diskusjoner om dette på skolen, fordi jentene har fordeler i gym. (Forskjellig beinbyggning.)
svisj's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av canonix

Forøvrig må jeg si jeg syns både threadstarter og venninnen hans er patetiske.
Hvorfor i allverden krangler dere om å ha det verst ?
Vil dere ha det ille ? Gir det mer status ?
Er dere sympatiskrikende drittunger som bare vil ha oppmerksomhet fordi dere tror dere har det så jævla forferdelig ?

Dø.
Vis hele sitatet...
Ja.
Vi er patetiske.
Ja det gir status.
Ja jeg vil ha det ille.
Ja jeg er en sympatskrikendedrittunge som bare vil ha oppmerksomhet fordi jeg tror jeg har det så jævla forferdelige.

Fornøyd?

jeg må få diskutere det jeg selv vil uten at du engang trenger å ofre en tanke på det.
hvis du har noe imot det jeg skriver, da kan du holde kjeft, for der som VIRKELIG er patetiskt er sånne poster som dine.

Forresten, gidd å bann meg fordi du får kritikk.
Det går begge veier, men det er fakta at Kvinner tjener mindre en men, selv om de utfører de samme arbeidsoppgavene. Dette er ikke sant overalt, men det er gjennomsnittet.

Sånn som skolen er nå fungerer den bedre for jenter en for gutter på grunn av denne tidligere utviklingen som Mia og Xaff snakker om. Gutter er ikke like flinke til å ta ansvar for egen læring, enkelt og greit. Likestilling er fint, men det kommer et punkt hvor den ikke kan komme lenger. Vi er tross alt forskjellige...

Hvorvidt vi er kommet ditt på alle områder er en annen diskusjon.

Faktisk så ble det gjort en undersøkelse angående Jenter vs. Gutter i skolen. De tokk en stil og lagde mange kopier, halvparten i typisk gutteskrift og halvparten i typisk jenteskrift.

Disse ble gitt til sensorer som evaluerte stilen hver for seg, Jente stilene fikk i gjennomsnitt en karakter lavere en gutte stilene. Det ble tydligvis forventet mer av en jente.
Mine argumenter er at det alltid er mennene som har jobbet, mens jente har vært hjemme og lagd mat/ vasket
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke påstå at jeg har det lettere enn menn fordi kvinnene for 3 generasjoner siden ikke jobbet... Det er nok mange som driver og koser seg hjemme og lever på foreldre eller samboer i dag også, men nå gjelder det både jenter og gutter.

Ellers så er alle forskjellige på tvers av kjønn, og det vil alltid være folk som gjør forskjell på kjønnene, men det vil gå begge veier.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vel, tingen med kjønnskvotering er at man skal tenke i hodet at "Nei faen, dette er for dumt. Tror de virkelig ikke at vi klarer å se at damene er like smarte og flinke som mannfolka?", og når vi tenker dette, så prøver vi å bevist gjøre mer og mer for å framheve dette og dermed skaper man likestilling.

Ser ut som at det funker og.
Jenter har mensen, men det er forr en grunn.

Gutter har skjegg, men det er helt uten grunn.

Dessuten får gutter mye ugrunnet kjeft av jenter(Spesielt i parforhold), det er slitsomt.
Er det så slitsomt å ha mensen da?

Jenter sier alltid "jamen dere slipper jo å ha mensen!!!!!", men er det så slitsomt da? Kjenner flere folk som er avhengig av mastrubasjon, dvs at de må runke mist en gang hver dag. Der må jo nesten være slitsomt. Tror jeg.
Opprinnelig postet av catmat
Er det så slitsomt å ha mensen da?

Jenter sier alltid "jamen dere slipper jo å ha mensen!!!!!", men er det så slitsomt da? Kjenner flere folk som er avhengig av mastrubasjon, dvs at de må runke mist en gang hver dag. Der må jo nesten være slitsomt. Tror jeg.
Vis hele sitatet...

jeg siterer meg selv;

"at jenta bruker mensen/bære barn som det eneste motargumentet sier jo nok om at hun ikke har tenkt gjennom diskusjonen i det hele tatt. joda, mensen og shiznit kan være et jævla herk noen ganger, men det er ikke noe som gjør at livet blir tyngre å leve. tror nok det er verre for menn, når de begynner å bli gamle og impotente.. det er nok tyngre å takle psykisk, enn å ha mensen i 40 år. (JA! 40 ÅR! nesten hvertfall.)"
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
En ting jeg ikke har sett her, nå når jeg har skumlest litt. Hvorfor MÅ menn i millitæret og ikke jentene. Dette er jo skikkelig tungt for oss. Hvorfor må ikke jenter i militæret?
Synes jammen synd på de som må runke en gang daglig... det må *eh* jammen være fælt
Det med at kvinner ikke på i militæret er noe tull. Hvis de skal ha likestilling så må de også takle militæret.

Jeg for min del synes at jenter har den "fjortisholdningen" helt fram til sluten av puberteten. Noe de kan få lov til å ha, siden vi gutter forblir barnslig resten av livet . Kan nesten vedde på at mia (no offence) var slik en gang også, men hun ser ut til å ha vokst fra det.

Vi er slik vi er, og slik har det vært i alle år. Eneste er at tidene forandres ved media påvirking. Hvis vi bare hadde hatt radio den dag i dag så hadde nok vi alle og en hver oppført oss helt anderledes.
når det gjelder militæret, er det jo ingen hemmelighet at gutter er sterkere fysisk enn det jenter er. også er det selvfølgelig den gamle mentaliteten fra gammelt av, med at kvinner skal være hjemme og passe barn mens menn forsvarer fedrelandet sitt.

HeavyD; om du absolutt skal dra frem personligheter herfra i denne diskusjonen - nei, jeg har aldri hatt den fjortissmentaliteten hvor det er om å gjøre å være mest populær, gå med mest sminke, ha flest buffalosko og miss sixty bukser, og ha flest mulige kjærester. that's just not me. ;>
Sorry, bare antok det siden de fleste jenter går gjennom det. Men hvis du hadde vært av den typen så hadde du nok ikke brukt dette forumet. Sorry!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Opprinnelig postet av mia
når det gjelder militæret, er det jo ingen hemmelighet at gutter er sterkere fysisk enn det jenter er. også er det selvfølgelig den gamle mentaliteten fra gammelt av, med at kvinner skal være hjemme og passe barn mens menn forsvarer fedrelandet sitt.
Vis hele sitatet...
Greit nok. Men hvorfor kan de ikke legge opp ett millitær for jenter og ett millitær for gutter?
Hofshoe; hva hjelper det vel å lage et 'mildere' militære for jenter? blir det krig, så er det ingne som lager en mildere krig for damer på den ene sia, og en hardere krig for menn på andre sia. idiotisk utsagn.
Hmm. det med mensen er omtrent som med regnvær, det må være der, eller så stopper forplantning opp.

Militæret i Norge starter med en 7 uker lang gymtime, selv gikk jeg opp 15 kilo... fra 70 til 85. Resten fortoner seg som en speiderforening.

Men det jeg ikke kan forstå er hvorfor vi gutta må ha skjegg!!! Det er jo INGEN grunn til det!

Hester har stygge lange tryner uten noen grunn, sjiraffer derimot har lange halser for å rekke opp til løvet på trærne.
Hvem sier at de må ut i krig?

Og få fysisk trening og ikke kamp trening er jo en mulighet. Evt. de som ikke vil i krig tar siviltjeneste som alle andre. Hvorfor er det bare gutter som må skifte bleier på gamle folk?
Opprinnelig postet av fxxked

Hester har stygge lange tryner uten noen grunn, sjiraffer derimot har lange halser for å rekke opp til løvet på trærne.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa, vi er slik vi er. Og slik blir det.
fxxked: Sjegget er der fordi vi har arvet det fra våre venner dyrene. Resten av kroppshårene er veldig viktige for å avlevere svette og beskytte oss mot kulde.

Hester her sikkert langt hode for at det skal bli lettere å grave i maten, akkurat på samme måte som for sjiraffene. Du motsier deg selv egentlig.
det var ikke akkurat hester og giraffer diskusjonen skulle utarte seg om heller.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Opprinnelig postet av mia
Hofshoe; hva hjelper det vel å lage et 'mildere' militære for jenter? blir det krig, så er det ingne som lager en mildere krig for damer på den ene sia, og en hardere krig for menn på andre sia. idiotisk utsagn.
Vis hele sitatet...
Det var liksom ikke helt sånn jeg mente, men hvis det er det som skal til så burde vel vært det som skulle ha skjedd.
Jentene burde iallefall hatt litt militærerfaring uansett, så de vet hva de skal gjøre hvis de f.eks skulle komme i en kamp hvor de må greie seg på egen hånd eller er dette helt på jordet?
Vil nok tro dere synes det. Da skal jeg heller lavær å utale meg om dette mer.
Sist endret av Hofsoe; 9. mai 2003 kl. 23:24.
Tja. Jeg er helt enig med enkelte av dere.
Det kan ikke være så mye forskjell på gutter og jenter at det ene kjønnet har det tyngst. Det der med mensen og graviditet er noe tull. Det er ikke noe å skylde på. Greit, det er ikke noe stas akkurat å ha mensen, men herregud. Vi overlever jo. Gutter har nok også sine problemer, men jeg tror ikke noen av problemene overgår hverandres. Jenter og gutter har det omtrent likt, utenom når det gjelder pubertet.... Nå glemte jeg resten av hva jeg skulle si, men det var nok omtrent alt av min mening... Tror jeg.
Virker som det er trendy å lide. Mentale problemer og svakhet er trendy, man får sympati og oppmerksomhet.
Det ville blitt alltfor dyrt...

For å gå litt tilbake: Flesteparten av jentene i klassen min oppfører seg utrolig hovent ovenfor meg, og kjefter i vei bare jeg åpner munnen. De tror de er bedre av meg og er frekke mot meg helt uten grunn. De tollererer ikke at vi/jeg har andre meninge en dem og de fleste jentene i klassen har totalt mangel på egne meninger og enklelte av dem er VELDIG dobbeltmoralske.
Nå må vi ikke gjøre dette til en ny infam jente tråd, Les og lær!

http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=jenter
Mange menn er redde for størrelsen på penis.
For mennene det gjelder, er vel dette en ganske tung belastning?

mvh.
Dr. Ken Purvis og Dr. Esben Benestad
Sist endret av Blitzer; 13. mai 2003 kl. 20:59.
Opprinnelig postet av manfred
siden mia begynte (skylde), så skyter jeg inn en liten sak litt på kanten av topic.

Det jeg vil kommentere kommer i sammenheng med likestilling og det man kaller kjønnskvotering. Da noen jenter/damer faktisk får høyere stillinger selv om det finnes bedre kvalifiserte menn. Hvorfor er det slik? Virker ikke dette noe MOT sin egen mening? Viser ikke det da at "jenter er ikke så flinke og har det så mye værre, så vi må være snille mot de"?

måtte bare få sagt det
Vis hele sitatet...
Manfred, det du prater om der kalles "radikal kjønnskvotering". Det er nødvendig, rett og slett fordi vi lever i et pampevelde. Det mest vanlige er "moderat kjønnskvotering", som går ut på at dersom to av forskjellig kjønn stilles opp mot hverandre, gis jobben til det undertykte kjønnet.
Må si at jeg tror at begge har det omtrent like lett og like vanskelig. Gutter har fått sine problemer og jenter har fått tildelt sine problemer. At jenter blir raskere utviklet i ungdomsalderen er bare slik det er! Og det er ikke akkurat noe vi gutta kan gjøre noe med. Men jeg forstår heller ikke problemet her.

Eneste jeg synes er litt urettferdig er at "Jenter har sex når dem vil, mens gutter har sex når dem får sjansen."
må bare si at dette er en meget dum diskusjon! alle må gjøre opp sin egn mening og leve med den! det er som at 2 personer diskuterer om bananer er godt eller stygt, og i sin uenighet spør verden\freakforum!
det virker som om appendix vil at skaperen (eller hva det enn er dere tror skapte alt) kommer til jorden og sier at noen har det verst!!!
Og hva i all uvitenhet skal du gjøre med innformasjonen? starte en relgion som sier at menn\kvinner har det verst?

menn sier det ene damer det andre!!!
nexrom; vil nok si at banandiskusjon er en smule mer uvesentlig for vår eksistens, og diskusjonstemaer. er man høy, så greit nok.

og hvis du hadde fulgt med litt, hadde du sett at det du sier er feil. jentene og guttene her sier jo faktisk mostly det samme? wicked, huh? les tråden først, før du skriver en drittpost, hva?

Svonna; ganske urettferdig? hæhæ.. ;P
det er vel et par store minuser for begge, men verneplikten er et stort minus på guttas side som det ikke er noe som veier opp for hos jentene.
Graviditet?
pinhead; det er da noe man velger selv. man er ikke lovpålagt å dytte ut drittunger, liksom.
Opprinnelig postet av mia
pinhead; det er da noe man velger selv. man er ikke lovpålagt å dytte ut drittunger, liksom.
Vis hele sitatet...
Og takk gud for det. Befolkningsvekst er dumt.
neida,ingenting galt med befolkningsvekts.
men den jævla urbaniseringen...
Ministry of Love
sptz's Avatar
Opprinnelig postet av Pinh34d
Manfred, det du prater om der kalles "radikal kjønnskvotering". Det er nødvendig, rett og slett fordi vi lever i et pampevelde. Det mest vanlige er "moderat kjønnskvotering", som går ut på at dersom to av forskjellig kjønn stilles opp mot hverandre, gis jobben til det undertykte kjønnet.
Vis hele sitatet...
hvorfor kan ikke bare den som har best forutsetninger til og greie jobben få den? enkelt, greit og effektivt..
Hvis det bare hadde vært sån spetznaz, men det er det ikke.