Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2498
Heisann,

Har etter en rekke utenlandsopphold oppdaget at betalinger en gjør i utlandet ikke registreres på kontoen før noen dager senere, noe som i teorien betyr at en kan handle ubegrenset med orginale Visa-kort, og vil ende opp i minus på konto om en overskrider beløpet en orginalt hadde, noe som har hendt flere venner av meg. Lurer dermed på om noen her inne har erfaring med om det er samme konsept på SpendOn kort, altså, at en har eksempel 200 kr på kortet, men kan bruke det så og si ubegrenset ettersom det kan ta opptil 3 dager før betalingene registreres i Norge.

For å være på den sikre siden, kjøper jeg hvertfall SpendOn-kortet kontant mer enn 7 dager før utreise (norske loven om lagring av overvåkningsbilder osv). Leste litt på reddit om noe lignende som fungerte med slike Visa-gavekort, men de het ikke SpendOn...
Gjelder dette overalt i utlandet? Har et SpendOn her som jeg kunne prøvd ved neste sverigetur.
Nå har jeg bare brukt Spendon over internett, og da blir pengene borte med en gang
Vet ikke hvordan det er i butikk da
▼ ... over en måned senere ... ▼
kommmer litt sent men tenkte jeg bare skulle skyte inn dette. Skulle sjekke spendon kortet mitt for og se hvor mye penger jeg hadde på det viste seg at det hadde gått i minus. http://gyazo.com/bd42a416906fa0ddd8e914497c9f956a

her er ID vis noen vil prøve selv: 90024629073