Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1313
For noen måneder siden oppdaget jeg en artist med navn Tristam på YouTube, han lager dubstep på en måte som er helt utrolig. Det er bare sykt å høre på. Jeg mener at han er myyye bedre enn Skrillex(Vet at han ikke lager så mye dubstep) og andre mainstreamartister i samme sjanger og jeg kan bekrefte at jeg ikke er alene om å synes dette. Skjønner ikke hvorfor han ikke er mainstream enda, han er jo drøyt god.. Han har litt over 20k subscribers på youtube, noe som ikke er mye for en som lager så bra musikk.

Youtube-kanalen hans.
Facebook siden hans.

Hva syns dere?
Tror dere han har potensiale?
The Nerdrager
Må si meg mer eller mindre enig her altså.
Men han har tatt veldig mye inspirasjon fra Skrillex for å si det sånt. For det er en del likhetstrekk.
Men har selv kjøpt alle sangene han har å tilby
Sitat av Rediver Vis innlegg
Må si meg mer eller mindre enig her altså.
Men han har tatt veldig mye inspirasjon fra Skrillex for å si det sånt. For det er en del likhetstrekk.
Men har selv kjøpt alle sangene han har å tilby
Vis hele sitatet...
Ja, det er mye inspirasjon, men jeg syns det blir noe helt annet, han har ikke like mye squeek lyder som Skrillex.
Du er ikke alene der!

Hvis dere går på facebooksiden hans så har han en livestream nå! Absolutt verdt å ta en titt innom!
hvorfor han ikker er mainstream har vel bare med å gjøre hvem som er heldig og ikke, mange artister der ute som lager utrolig bra musikk men aldrig slår igjennom.

Ellers så syns jeg musikken hans var bra den, er litt skrillex aktig ja men blir forsatt noe helt annet, virker ikke like agressiv syns jeg.
The Nerdrager
Som jeg kaller det "soft-step"
Liker ikke den mest aggressive typen dubstep.
Som det sies, det med å bli kjent henger mye i å få seg en label og masse flaks. mange gode produsenter som aldri blir kjente, nå skal jeg legge til at skrillex drev på en god stund før "scary monsters" som var gjennombruddet hans.
Han har ingen originalitet... tenkt på det før?
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Han har ingen originalitet... tenkt på det før?
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Han har jo det. Han definerer muligens ikke en ny sjanger, men han lager egne låter på sin egen måte og har, i mine øyne, en hel del originalitet.
Må en person slå igjennom for å være et god artist? Jeg har fått det inntrykket av at folk mener at hvis en artist ikke blir verdenskjent så er han ikke en kjent artist. Det jeg hører av Tristam nå er langt bedre enn mange andre godt kjente dubstep artiser der ute.

For å ta et eksempel så har vi Feit'n fra Kolbotn som er bruker her, som har sanger som viser virkeligheten mye bedre enn andre rap artister som bare synger om horer, dop og penger. Mens denne mannen synger om noe de fleste kan kjenne igjen i hverdagen. Hvis ikke så har vi Shacal og This Music Sucks som leverer etter min mening, sinnsykt meningsfulle tekster med et fantastisk godt budskap.

For å nevne artister som er mainstream og er elendige, så vet vi jo alle hvem Erik & Kriss er. Håper virkelig ikke alle gode artister slår igjennom og blir verdenskjent med en låt, for det ender opp med at de fortsetter å bruke store deler av denne låten til andre sanger.
Har man musikalsk talent og dybde i musikken sin så blir man mest sannsynlig ikke mainstream.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg skjønner ikke jeg heller ;/ Skulle gjerne hatt litt mer info om han!
Tristam er dritflink! Syns det er like greit han ikke er mainstream. Jeg sier ikke det for å være en ekkel hipster. MEN! Som sagt tidligere, så hadde han holdt seg for mye til en låt hvis han hadde blitt kjent. De aller fleste kjente av en låt, og da blir alle andre låter etter det prikk like. Not cool dude