Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 572
Heisann!
Den siste uken har jeg jobbet med en låt som nå er ferdig.

Dette er første gang jeg lager trance,
og jeg føler for å fortsette med dette.

Eneste problemet er at jeg aldri har hørt på det så jeg lurte på om noen kunne tipse litt på hva som kan gjøres bedre med denne låten

Låten kan høres her:
https://soundcloud.com/mindchaser/dreamchaser-time-warp
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Sickshit Vis innlegg
Heisann!
Den siste uken har jeg jobbet med en låt som nå er ferdig.

Dette er første gang jeg lager trance,
og jeg føler for å fortsette med dette.

Eneste problemet er at jeg aldri har hørt på det så jeg lurte på om noen kunne tipse litt på hva som kan gjøres bedre med denne låten

Låten kan høres her:
https://soundcloud.com/mindchaser/dreamchaser-time-warp
Vis hele sitatet...
måste ladda ner den. använd mp3 framöver...

Låter bra, bra produktion. inga större brister utan detta är en snyggt producerad trancelåt och inte kan man tro det är din första trancelåt. melodin kan göras mer intressant på flera sätt. dock fungerar det här i genren.

4:24 här kommer en ny synth in. du bör filtrera ner melodin innan synthen kommer, med ett LP filter. då hör man den nya leaden bättre. nu försvinner den lite. du kan peta in en snare fill samtidigt som rullar in just före den nya synthen kommer, och en reverse crash med lång feedback och låg vol. den kommer att fortsätta med sitt eko in till den nya melodin och hjälpa till med övergången, det komer låta stiligt.

sedan i buildupen, variera leaden i slutet av några takter, lägg till en kort not tre halva tonsteg upp eller ner snabbt direkt efter sista noten i slutet av takten. trance style. detta blir en hook och en försmak av det som kommer sen. liten sak som gör stor skillnad

finns inga rätt och fel så du får utgå från detta och höra vad som passar
bra skit