Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2230
Hei, har en liten sum i kontanter jeg gjerne skulle ha vekslet til baht. Hvor er det best å gjøre dette for å få mest mulig ut av det? I thailand? Hos banken min?(DNB)
Sett det inn på konto og ta ut i baht på gardermoen eller thailand, ellers å er det vel banken, men er få som fører baht, så ville ringt på forhånd og spurt. Da får du også info om eventuelle gebyrer
Ikke ta ut med kort I thailand, du får elendig kurs og påslag på kontantuttak. Det beste er vel å å veksle kontantene på Gardermoen.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Ikke ta ut med kort I thailand, du får elendig kurs og påslag på kontantuttak. Det beste er vel å å veksle kontantene på Gardermoen.
Vis hele sitatet...
Er en del minibanker i Thailand (og andre land) som foreslår å veksle for deg. De gir som du sier elendig kurs, men man kan velge å la være og bruke kursen kredittkortselskapet bruker.
Og så legges det på en skatt på 220 THB på alle uttak i minibank med kredittkort der nede. Så små uttak er ikke lurt.

Veksling av kontanter fra NOK til THB i en Thailand gir også en elendig kurs.
Virker som forex også gir ganske dårlig kurs 1 nok lik 3.55 nå, hvis man skal ha kontanter.
Sist endret av dggr; 31. oktober 2018 kl. 14:50.
Sitat av dggr Vis innlegg
Virker som forex også gir ganske dårlig kurs 1 nok lik 3.55 nå, hvis man skal ha kontanter.
Vis hele sitatet...
1 Norwegian krone =
3.92989383 Thai baht

Det er ikke en enorm forskjell.
Automatene på Gardermoen hadde helt forjævlig høy kurs ift Euro i september. Lønnte seg langt ifra og ta ut der kontra i landet jeg besøkte.
det billigste er helt klart å finne et vekslings kontor i Thailand. (Som oftest kinesere som driver disse).
Driver kun med valutta veksling, har opplevd bedre kurs her enn den "offisielle" kursen.
Hvor i Thailand skal du? (vekslings bodene på turiststeder er også dyrt)

Det dyreste er å veksle penger her hjemme før avreise.
Superrich er en kjede i Thailand som gir deg den beste kursen for å veksle kontanter. Jeg reiser alltid med kontanter å veksler på deres brancher da de gir mye bedre kurs enn de andre, uten påslag, de gir også bedre vekslingskurs enn norske banker. Sparer mye penger på å gjøre dette istedenfor å bruke minibanker. Man kan ta med seg 25000kr ut av Norge uten å måtte fortolle det.

Superrich Thailand