Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1432
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Leser igjennom et par gamle trip-rapporter. Kjenner at jeg blir utrolig svett i hendene/anspent mens jeg leser, nesten som "gode" angstsymptomer. Er dette vanlig? Har ikke brukt noe mer enn hasj men er veldig nyskjerrig på lsd/flein ect.
Er vel vanlige symptomer når det gjelder å glede seg til noe. Ser ikke helt hva jeg skal svare på her da du på en måte allerede har besvart det selv... du blir spent av å lese triprapporter fordi du selv er interessert i det eller gleder deg til å gjøre det selv
Sist endret av Mekkern; 30. oktober 2018 kl. 23:24.
Anonym bruker
"Lettet Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vet nok selv hva det betyr. Du har nok ønsker om å utforske videre i både bevisstheten- og underbevisstheten din
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Admin gjorde det om til en tråd, skulle egt bare være en liten kommentar på en triprapport liksom. Følte bare det var uvanlig å bli så oppspent av en liten historie, tanker rundt cannabis (og psykadeliske stoffer for den grunn) gjør meg urolig av en ellerannen grunn, håper bare det ikke har noe med avhengihet å gjøre.
Kosenoia , tror jeg du egentlig mener.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir også sånn om jeg prater med noen om å ta mdma. Rare greier. Blir kald og oppspilt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir også sånn om jeg prater med noen om å ta mdma. Rare greier. Blir kald og oppspilt
Vis hele sitatet...
Brukt slik tidligere? Du fyrer opp belønningsenteret allerede ved å snakke om det. Har hørt at noen mennesker har lettere for å bli hekta enn andre mon tro om det du beskriver kan være en indikator på at du kan være utsatt?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Brukt slik tidligere? Du fyrer opp belønningsenteret allerede ved å snakke om det. Har hørt at noen mennesker har lettere for å bli hekta enn andre mon tro om det du beskriver kan være en indikator på at du kan være utsatt?
Vis hele sitatet...
Det samme skjer med meg når jeg snakker om diverse rus-opplevelser jeg har hatt, om vi f.eks. sitter og snakker om en kveld vi røyket og mimrer/flirer av dette. Om jeg snakker om molly eller psykadelika -opplevelsene mine så får jeg samme følelse. Jeg røyker kanskje 1-3 ganger i mnd. og tar de to sistnevnte tilsammen typ 5 ganger i året. Kjenner ikke noe spesielt sug av noen av disse tingene.
Hva mener du indikerer på at det @Ekstravagant Sau sier kan relateres til dine påstander? Du vet jo ikke noe om hvor mye han tar av nevnt stoff engang.
Sist endret av SoppVandreren; 31. oktober 2018 kl. 22:43.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Jeg blir som regel bare fascinert når jeg leser, og en sjelden gang iblant overasket over hva enkelte har har opplevd. Du blir kanskje nervøs fordi du ikke har noen erfaring selv og tror du vil oppleve noe av det samme som blir beskrevet i tripp rapporten du leser? Hvilke rapporter har du blitt nervøs av, eller er det bare generelt?
Det gode gamle "suget".

Husker, før i tiden var jeg som regel mer påtent på vei til å hente makka,en det jeg ble av å kjøre i meg jævelskape.kribler i pungen bare av å tenke på det.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kmsc Vis innlegg
Hvilke rapporter har du blitt nervøs av, eller er det bare generelt?
Vis hele sitatet...
Er egentlig bare generelt av å tenke på weed, mdma, lsd ect. Er ikke helt samme følelse som når jeg gleder meg til noe, er en spesifik følelse når et kommer til rus.

Opplever også at jeg blir kald i hender og føtter som noen skrev tidligere.

Er en rar ting, men er ikke akkurat noe negativt. Tror bare det er en slags "eventyr-lyst" følelse
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er egentlig bare generelt av å tenke på weed, mdma, lsd ect. Er ikke helt samme følelse som når jeg gleder meg til noe, er en spesifik følelse når et kommer til rus.

Opplever også at jeg blir kald i hender og føtter som noen skrev tidligere.

Er en rar ting, men er ikke akkurat noe negativt. Tror bare det er en slags "eventyr-lyst" følelse
Vis hele sitatet...
Hjernen din husker hva som har stimulert deg aller mest,og sender signalstoffer til kroppen din for å få det hjernen din har lyst på.

Hadde du vert en huleboer for tusenvis av år siden,hadde du fått den samme kriblende følelsen av å tenke på mat eller fitte.

En form for besettelse som er knyttet opp imot å overleve og formere.

Ganske fascinerende at du reflekterer over følelsene dine på denne måten egentlig.

Denne "eventyrlysten" har ledet mange inn i tunge missbruk,og er egentlig en klisjé når det kommer til avhengighet.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Denne "eventyrlysten" har ledet mange inn i tunge missbruk,og er egentlig en klisjé når det kommer til avhengighet.
Vis hele sitatet...
Ja det er viktig å være forsiktig, føler jeg har kontroll da. Litt ironisk at man blir oppspillt og "hyper" av tanken på å røyke hasj for å gjøre det motsatte; ligge i sofaen og chille
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det er viktig å være forsiktig, føler jeg har kontroll da. Litt ironisk at man blir oppspillt og "hyper" av tanken på å røyke hasj for å gjøre det motsatte; ligge i sofaen og chille
Vis hele sitatet...
Du trenger den "energien" for å "motivere" deg til å planlegge og ordne det stoffet som hjernen higer etter

Pass på "autopiloten".
Hvis den tar over,har du plutselig ikke kontrollen lenger.

Du har en god bevisthet
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Det samme skjer med meg når jeg snakker om diverse rus-opplevelser jeg har hatt, om vi f.eks. sitter og snakker om en kveld vi røyket og mimrer/flirer av dette. Om jeg snakker om molly eller psykadelika -opplevelsene mine så får jeg samme følelse. Jeg røyker kanskje 1-3 ganger i mnd. og tar de to sistnevnte tilsammen typ 5 ganger i året. Kjenner ikke noe spesielt sug av noen av disse tingene.
Hva mener du indikerer på at det @Ekstravagant Sau sier kan relateres til dine påstander? Du vet jo ikke noe om hvor mye han tar av nevnt stoff engang.
Vis hele sitatet...

Nei jeg mener ingenting om akkurat det. Jeg spør om akkurat det. Var bare en tanke som slo meg at kanskje var det en kobling der. Såvidt jeg har skjønt så er det slik at de som får mest aktivitet i hjernens belønningsenter når de ruser seg som er mest i faresonen for å bli hektet eller havne på et skadelig forbruk. Etter noe jeg leste for en stund siden så kunne det sees på ct scan eller noe slikt. Husker det var nevnt at det også gjaldt gamblere, overspisere etc. Jo mer aktivitet i denne delen av hjernen når det gambles, spises eller blir brukt rusmidler jo mer i risikosonen er de personene.

Så utifra det tenkte jeg at om bare det å lese om rus trigger så stor aktivitet i den delen av hjernen at det blir kroppslig merkbart så er det kanskje et tegn? Igjen, kun en tanke jeg fikk når jeg leste denne tråden. Jeg er ikke forsker og har aldri forsket på noe slikt jeg bare fikk den koblingen. Og stilte derfor spørsmålet.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Nei jeg mener ingenting om akkurat det. Jeg spør om akkurat det. Var bare en tanke som slo meg at kanskje var det en kobling der. Såvidt jeg har skjønt så er det slik at de som får mest aktivitet i hjernens belønningsenter når de ruser seg som er mest i faresonen for å bli hektet eller havne på et skadelig forbruk. Etter noe jeg leste for en stund siden så kunne det sees på ct scan eller noe slikt. Husker det var nevnt at det også gjaldt gamblere, overspisere etc. Jo mer aktivitet i denne delen av hjernen når det gambles, spises eller blir brukt rusmidler jo mer i risikosonen er de personene.

Så utifra det tenkte jeg at om bare det å lese om rus trigger så stor aktivitet i den delen av hjernen at det blir kroppslig merkbart så er det kanskje et tegn? Igjen, kun en tanke jeg fikk når jeg leste denne tråden. Jeg er ikke forsker og har aldri forsket på noe slikt jeg bare fikk den koblingen. Og stilte derfor spørsmålet.
Vis hele sitatet...
Jævlig bra kobling.

En hypotese er at ett understimulert sinn er "svakere"for kunstig stimuli,og at effekten av ett kunstig stimuli er sterkere,og oppleves mer euforisk.

Ett understimulert sinn kan komme av traume,dysfunksjonibel oppvekst,manglende empati,adhd osv osv.

Fks ett barn med angst som ikke har fått utviklet belønnelses systemet sitt,vil få en mye bedre rus av fks amfetamin når barnet blir eldre.

Jeg personelig har altid ruset meg for å føle.Altså ikke ruset meg for å trykke ned vonde følelser,slik mange tror malen er
Det er vanlig, jeg får samme greia. Det er det samme som de forventningene du får etter du har ordna en dose med fred å lykke i hånda og gleder deg sånn at du er nesten høy allerede....tror jeg.

s