Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 937
Igår mottok jeg klassebilder fra våren. Sammen med bildene kom et ark som forklarte at hvis jeg ikke var interessert i bildene så måtte jeg sende de tilbake(frakt må man betale selv).Dette var ganske overraskende ettersom jeg hadde krysset av på at jeg ikke ville ha klassebilder.

Er det lov å sende noen et produkt og kreve at man skal sende det tilbake og betale frakt om man ikke er interessert?

Koster jo ikke mer enn 200kr, men det er jo litt rart :P
Om du fikk det i postkassen hvodan vet dem i det hele tatt at du mottok bildene?
Kontakt forbrukerrådet og spør om deres mening angående saken (om de fortsetter å dytte på at du må betale.) Om du eksplisitt har markert at du ikke er interessert (og at du ikke har markert noe som fortsatt indikerer at du vil motta bildene) og de sender det likevel må de selv evt. dekke frakten tilbake.
Sist endret av Freddy_fred5; 11. september 2018 kl. 15:26.
Som Aron2303 sier; Hvordan vet de at du mottok bildene? Bare hold munn og si «hæ, bilder? Nei....» når den tid kommer
Bildene har kanskje kostet de 5-10kr. Gjør de dette til nok mennesker er det en del som biter på. Putt bildene i en konvolutt uten frimerke, og returner de med en henvisning til att du aldri bestilte dette. Ikke inkluder navnet ditt eller adressen din på nytt. Tviler på att du vil høre mere fra de.