Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 660
Har en HTPC med 2 HDD, 1 på 1,5TB og en på 3TB. Så har jeg en SSD hvor jeg kjører windows 7. Så her kommer kanskje et dumt spørsmål, hvis jeg nå legger inn Windows 10 på SSDen, vil jeg da miste innholdet på de to andre diskene?

Jeg måtte "partisjonere" 3TB disken for at jeg skulle få mulighet til å benytte meg av all plassen. Er det muligheter for at jeg må gjøre det samme igjen når jeg bytter til Windows 10? slik at alt innholdet forsvinner? eller er det plug & play?
Nei, du vil ikke miste innholdet, men anbefaler at du kopler løs (fysisk napp ut sata eller strømkabel) til HDDene (1,5 og 3TB) FØR du installerer os på SSD. I visse tilfeller kan det nemlig hende at installasjonen av windows bestemmer seg for å legge viktige filer på andre disker enn den du ønsker at det skal installeres på, så om du tar de diskene bort i ettertid vil plutselig ikke windows virke.
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Nei, du vil ikke miste innholdet, men anbefaler at du kopler løs (fysisk napp ut sata eller strømkabel) til HDDene (1,5 og 3TB) FØR du installerer os på SSD. I visse tilfeller kan det nemlig hende at installasjonen av windows bestemmer seg for å legge viktige filer på andre disker enn den du ønsker at det skal installeres på, så om du tar de diskene bort i ettertid vil plutselig ikke windows virke.
Vis hele sitatet...
Da forsvinner også sannsynligheten for å formatere feil disk/partisjon. :-)
Takker for svar