Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1028
Pakkmesterassistent
1 0
Heisann!

Vi er 5 stk som bor i huset her, og deler en internett linje fra Telenor på 100 Mbs. Når jeg laster ned noe får jeg som regel 230 kb/s, og høyeste jeg har fått er vel 800 kb/s (1 GANG!)

Noen tips til hvordan jeg kan få større nedlastingshastighet, eller en større del av nettet enn de andre i huset?

Jeg bruker kabel!
Så vidt jeg vet leverer ikke Telenor 100 mbit. Max med fiber er 70.

Har dere testa hastigheten når kun 1 bruker nettet?
Du har vel 100 mbit til ruteren? Ikke ut av huset.
Eller nettverkskortet som støtter 100mb...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Så vidt jeg vet leverer ikke Telenor 100 mbit. Max med fiber er 70.

Har dere testa hastigheten når kun 1 bruker nettet?
Vis hele sitatet...
Du antar at de har et privatabonnement (for Telenor leverer veldig varierte hastigheter hvis man faktisk inkluderer hva bedriftene punger ut for), men du har et godt poeng; Før trådstarter får videre hjelp bør trådstarter sjekke opp i hvorvidt de faktisk betaler for en 100 Mbps linje eller om de antar det fordi nettverkskortet på PC-en tilfeldigvis sier "Lokal tilkobling: 100 Mbps".
Sist endret av bashfoo; 5. mars 2013 kl. 20:57.
Kan også være en brukerfeil, f.eks om du sitter 50m unna ruteren på trådløst med 20 mikrobølger som har døren åpen?
Først av alt, har du testet med kabel direkte til sentralen. Og er abonnentet ditt på 100mbit eller NICet ditt som kun kjører 10/100?
Heidu!
Hvem er det som har kontroll på linjehastigheten dere betaler for? Hybel? Hvem er "admin"?

Mange sliter med dette problemet, men selv om man har en mating på f.eks. 100mbit inn mot huset, så er det ikke slik at det bli jevnt fordelt på 5 pers. men noen får mer enn andre, slik er det bare. Dette avhenger av hvor mye, hvilke hastigheter kortet ditt osv. takler.

Plugg PC'n med ethernetkabel rett i routern, sjekk på bredbandskollen.se, speedtest.net eller hvor du så vil ønske.
Denne fungerer utmerket til og teste nedlastingshastighet.(last ned og sjekk farten underveis)

Hva bruker du, wifi? Kun du som får disse hastighetene?
"jeg bruker kabel" står det i første post