Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1497
Jeg har havnet i en situasjon hvor jeg er uten arbeid og skoleplass i år, og det blir mye ledig tid som jeg kunne ha tenkt meg å bruke på noe fornuftig.

Etter å ha sett "Millionær i forkledning" kom jeg til å tenke på at man hverken trengte å være millionær eller topputdanna for å hjelpe til i nærområdet sitt.

Jeg har vært medlem i Røde Kors i mange år, men kunne tenkt meg å finne ut mer om andre organisasjoner.

Noen her som jobber frivillig? Går på et senter hvor det jobber frivillige? Har en organisasjon å anbefale?
Frelsesarmeen vet jeg gjør mye bra, og de blir sikkert takknemlig for all hjelp!
Hvilke saker er det du engasjerer deg mest i? Hvor du burde jobbe frivillig er jo forskjellig om du har lyst til å hjelpe ledr,e vanskeligstillte ungdom eller barn som sulter i utlandet. Er jo greit å vite hvilke saker som engasjerer deg mest - og hvem du gjerne ønsker å hjelpe.
ta deg frivilig jobb som å gå rundt å knuse tver og skjermer som har blitt kasta i elektronik søppel å ta ut kobberet og selge det hos skraphandler xD

eller pannt tomflasker xD
Sitat av etse Vis innlegg
Hvilke saker er det du engasjerer deg mest i? Hvor du burde jobbe frivillig er jo forskjellig om du har lyst til å hjelpe ledr,e vanskeligstillte ungdom eller barn som sulter i utlandet. Er jo greit å vite hvilke saker som engasjerer deg mest - og hvem du gjerne ønsker å hjelpe.
Vis hele sitatet...
Stort sett kunne jeg tenke meg å jobbe med alt utenom rus. Gjerne ungdommer, men kunne også ha hjulpet eldre med å handle matvarer eller forstå datamaskinen, bidra til aktiviteter på asylmottak, vise noen som er ny i landet rundt, ect, men helt noe som jeg bruker mye tid på og kunne gjort hver eneste dag i en periode. Elsker å møte nye mennesker, og så lenge de eksisterer kan det umulig bli kjedelig.
Har du prøve å google? For jeg vant drøssevis med organisasjoner som trenger frivillig hjelp på noen få minutter
Til de som skulle være vidre intressert i denne tråden, selv om jeg nettopp lærte meg å google, så fant jeg nettopp masse frivillighetssentraler rundt om i byen. Skal prøve å ta kontakt med de, så får vi se. Tar dog gjerne enda i mot erfaringer fra folk som har jobbet frivillig tidligere.
Synes det er veldig bra Hodetheva, du viser vilje og initiativ til å gjøre noe annet enn ligge på sofaen. Lykke til
Ahh jeg respekterer slike mennesker som deg! Nicket ditt treffer godt!
De siste 12 år har jeg jobbet frivillig på den lokale kinoen. Vi har 2-3 forestillinger i uka. Jeg jobber som vakt. Bygda er av en sånn størrelse at skal man ha masse forskjellig å holde på med så burde alle bidra med ett eller annet. Siden jeg ikke gidder å se 22 tullinger springe etter ei lærkule på gress og mener ski er opptenningsved. Så passer kino vakt meg perfekt som jobb.

Når vi hadde den lokale ungdoms klubben oppegående som alternativ lørdags feiring, på bedehuset så jobbet jeg der som voksenkontakt. Var lite kristelig innhold og mer vekt på det å være tilstedet som en voksen venn. Og ja de værste praktical jokes'ene der var jeg meget skyldig for ja.
Det kommer jo litt ann på hva slags frivillig arbeid det er snakk om da. Selv drar jeg til Ghana den 20 for å drive med uhjelp, drar med organisasjonen Projects Abroad.

Ta en titt viss du er interrisert: http://www.projects-abroad.no/?gclid...Fa52cAod-XIA2w
Dyrebeskyttelsen.

Du kan gå tur med hunder eller hjelpe til med dyr som trenger ett nytt hjem.
Hei!

Jeg sitter i ungdomspanelet til et organisasjon som er ute etter frivillige, kalt; Kors På halsen. Du hjelper ungdommer i Norge som sliter med depresjoner, sorg blant annet og du er da den eneste som kan hjelpe til.

Kors På Halsen er dialogtilbudet til Røde Kors. Anbefales, og slike mennesker som deg ELSKER jeg rett og slett. Folk som bruker fritiden sin på å hjelpe folk, stay cool!
twisted shroom: Det så utrolig spennende ut! Reiser du alene? Hvor lenge blir du? Vet du spesifikt hvilke arbeidsoppgaver du skal jobbe med?
Sitat av Hodetheva Vis innlegg
twisted shroom: Det så utrolig spennende ut! Reiser du alene? Hvor lenge blir du? Vet du spesifikt hvilke arbeidsoppgaver du skal jobbe med?
Vis hele sitatet...
Drar alene, skal jobbe med å bygge hus og skoler der nede.