Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 630
Ok så leverte en PC på rep hos elkjede men fordi det har tatt mange måneder har jeg nå hevet kjøpet etter forbrukerloven som sier rep skal ta max 6 uker. Forsikringssak. Skal dit nå å hente pengene, men dvs at de beholder pcen på serviceavdelinga. Ikke noe de får solgt igjen da det er en flere år gammel pc men hvordan kan jeg sikre at harddisk er sletta?

Dette er noe de sannsynligvis kommer til å si at er gjort under forberedning til rep som standard men det var ikke disken kun skjermen og ladekanal som var defekt, og jeg er ikke keen på at en pc som kastes evn skal inneholde persondata og sensitiv info. Har jeg noe krav på å få igjen pcen ureparert så jeg kan konfiskere den selv, få igjen disken eller fysisk se at de sletter den før jeg får saken ut av verden? Hvordan legger jeg frem dette i butikken/til service?

Lurer også på om noen vet om jeg har krav på kun pc beløpet eller også beløpet forsikringa kosta, siden de faktisk ikke har oppfylt forsikringsvilkårene om reparasjon innen 6 uker?
Jeg har tidligere vært i lignende situasjon, jeg spurte da om det var mulig å få tilbake HD, da jeg hadde private bilder of mye annet jeg ikke ville miste.
Jeg fikk da lov til å komme å hente HD på verkstedet.
Som Methewall sier, så ødelegger du harddisken etterpå for å slette den
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Og for framtida: ta i bruk t.d. bitlocker. Krypterte disker er enklere å kvitte seg med.