Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1810
Hei, Solgte ett skjermkort til en person den 5 juni via finn.
Kjøper ønsket postoppkrav og pakken ble sendt den 6 juni.
Virket som det hastet for h*n og få den pakken.
Nå har pakken ligget på postkontoret siden den 12 juni og blir sendt i retur på lørdag med mindre den blir hentet ut før den tid.
Får ikke tak i kjøper på finn.no eller på sms.
H*n har lagt ut annonser på finn.no flere ganger de siste dagene så h*n skal ha sett meldingene på finn.

Hva kan jeg gjøre?
Er kjipt med 237 kr i tapt porto dersom h*n ikke henter ut pakken
Det er ingenting å gjøre, det er grunnen til at jeg alltid krever frakt på forskudd før jeg sender pakker i oppkrav. Har opplevd det samme flere ganger. Anbefaler deg å gjøre det samme neste gang, evt. PayEx via Finn.
Pengene er nok tapt hvis du ikke klarer å overbevise kjøper til å betale.
Men gjør det litt mer personlig, send melding på f.eks. face, hvis ikke det funker kan du poste en melding på wallen hans så hvertfall det blir litt ubehagelig for han.
Trådstarter
4 0
Har prøvd å sjekke sosiale medier men finner ikke vedkommende der.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tjeh. Om du har ein avtale om sal er den i utgangspunktet bindande for begge partar, og eg vil tru du kan gå til inkasso for å få tilbake dine utlegg som følgje av at vedkommande trekkjer seg frå avtalen. Det er i utgangspunktet regulert av kjøpslova, og der står det rimeleg klart at du har rett på det:
Erstatning for kontraktbrudd fra en parts side skal svare til det tap, herunder utlegg, prisforskjell og tapt fortjeneste, som den annen part er påført ved kontraktbruddet. Dette gjelder likevel bare tap som en med rimelighet kunne ha forutsett som en mulig følge av kontraktbruddet.
Vis hele sitatet...
Så du kan sende han beskjed om at fraktsum vil gå til inkasso om han ikkje henter ut vara. Deretter kan du sende faktura på det, purring og inkasso.
Sitat av Ultimate.A Vis innlegg
Har prøvd å sjekke sosiale medier men finner ikke vedkommende der.
Vis hele sitatet...
Ta det som lærdom, ikke lurt å deale med barn som ikke har bankkort.
Hvem ellers er det som ikke har mulighet for å betale med kort, koster vel mer med oppkrav også.
Trådstarter
4 0
Sitat av slashdot Vis innlegg
Tjeh. Om du har ein avtale om sal er den i utgangspunktet bindande for begge partar, og eg vil tru du kan gå til inkasso for å få tilbake dine utlegg som følgje av at vedkommande trekkjer seg frå avtalen. Det er i utgangspunktet regulert av kjøpslova, og der står det rimeleg klart at du har rett på det:


Så du kan sende han beskjed om at fraktsum vil gå til inkasso om han ikkje henter ut vara. Deretter kan du sende faktura på det, purring og inkasso.
Vis hele sitatet...
Koster det ikke å bruke inkasso?
Tenker på om det er verdt det.
Skal ordne faktura.

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Ta det som lærdom, ikke lurt å deale med barn som ikke har bankkort.
Hvem ellers er det som ikke har mulighet for å betale med kort, koster vel mer med oppkrav også.
Vis hele sitatet...
Blir andre løsninger neste gang jeg selger noe over nettet.
Mener jeg fant ut av h*n var over 20 år.
Sist endret av Ultimate.A; 23. juni 2015 kl. 22:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ultimate.A Vis innlegg
Koster det ikke å bruke inkasso?
Tenker på om det er verdt det.
Skal ordne faktura.



Blir andre løsninger neste gang jeg selger noe over nettet.
Mener jeg fant ut av h*n var over 20 år.
Vis hele sitatet...
Du kan prøve denne:
http://www.conta-inkasso.no/innhold/privat
Masse luringer som henger på finn og bestiller ting, så kommer de kanskje over tilsvarende produkt noen kroner billigere og da bare driter dem i å hente ut. Gjør det enkelt for deg selv, sett opp tapet på konto for læring og selg mot forhåndsbetaling eller finn garanti. Hadde ikke orket å styre med inkasso for et så lite beløp.