Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 19435
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Har ett mobilnummer som hvor jeg søker det opp på gulesider/1881 etc så finner ikke tjenesten nummeret.... at det er skjult altså.

Finnes noen noe nettsted eller program som hjelper meg å finne ut dette nummeret jeg har?`Er ett helt vanlig norskt 401xxxxx nummer.
1. mekk deg en skype konto (alle nye kontoer får 1 minutt gratis ringetid som kan brukes til å ringe hvilkensomhelst telefon) eller bruk en telfonkiosk...
2. ring nummeret du lurer på
3. "halla, <random navn>, hvor var det festen skulle være i morra?"
4. Fortsett samtalen til du får spurt "hvem snakker jeg med? kjenner du <random navn>? Har festen blitt flytta?"

I de fleste tilfeller får du ut et navn av personen, som irritert av alle de dumme spørsmålene vil "lekse" deg opp...

social engineering er det eneste du kan gjøre med mindre du kjenner noen som jobber i telenor/netcom/etc.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
Hmmm hørtes jo ikke så dumt ut egentlig... men tar ikke sjangsen på å "tulleringe" til dette nummeret....hehe :O

Sendte det med jungeltelefrafen istedet
Sitat av Turbolego Vis innlegg
1. mekk deg en skype konto (alle nye kontoer får 1 minutt gratis ringetid som kan brukes til å ringe hvilkensomhelst telefon) eller bruk en telfonkiosk...
2. ring nummeret du lurer på
3. "halla, <random navn>, hvor var det festen skulle være i morra?"
4. Fortsett samtalen til du får spurt "hvem snakker jeg med? kjenner du <random navn>? Har festen blitt flytta?"

I de fleste tilfeller får du ut et navn av personen, som irritert av alle de dumme spørsmålene vil "lekse" deg opp...

social engineering er det eneste du kan gjøre med mindre du kjenner noen som jobber i telenor/netcom/etc.
Vis hele sitatet...
De færreste vil nok oppgi hvem de er til en random som ringer og spør hvem de er. Opplevde dette selv i klartekst, da jeg ble utsatt for en prank for en stund tilbake. Tydeligvis noen som hadde ringt både meg og en annen kar samtidig, med to forskjellige telefoner, og holdt dem inntil hverandre, slik at jeg ble snakkende med han andre karen, og ingen av oss skjønte hvem hverandre var. Begge nektet selvfølgelig å si hvem vi var, og "det var jo du som ringte meg!" ble en gjenganger... Ble relativt ampert etterhvert, og da jeg hørte småknising i bakgrunnen skjønte jeg at det var noe tull...

Hehe, avsporing... Det er i alle fall vanskelig å bare ringe noen og spørre hvem de er, det har jeg erfart ved flere anledninger!
Har noenganger logget meg inn på telenormobil.no og sendt "Hvem der?" til nummer som har ringt meg som ikke er regget i noen kataloger på nett, for så å få opp navnet på mottaker jeg sender til. Om det funker i alle tilfeller, i dunno
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sorry for å låne posten litt men er det noen måte og finne ut slikt om ett utenlandsk nummer er ett litauisk nr jeg skulle visst navn på hvem som skjuler seg bak. Mistenker at det er noen kompiser som har vært på gutte tur og funnet det glupt å få tak i litauisk nr for å tulleringe. Men kan være seriøst også derfor jeg skulle visst hvem som skjuler seg bak.
"Hei, dette er Kåre fra Norsk Tipping, kan du bekrefte hvem jeg snakker med?"
Om nummeret kun er reservert for katalogoppføring og ikke "hemmelig nummer" så gir teleselskapet ut navn på eier. Så finn ut hvilket teleselskap nummeret tilhører og ring de og spør. Treffer du en sær kundebehandler, ring på nytt.

Diskusjon om hvordan man finner ut teleselskapet:
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=735930&hl=
Sitat av creavator Vis innlegg
Sorry for å låne posten litt men er det noen måte og finne ut slikt om ett utenlandsk nummer er ett litauisk nr jeg skulle visst navn på hvem som skjuler seg bak. Mistenker at det er noen kompiser som har vært på gutte tur og funnet det glupt å få tak i litauisk nr for å tulleringe. Men kan være seriøst også derfor jeg skulle visst hvem som skjuler seg bak.
Vis hele sitatet...
Hvis du googler landskode og Litauen får du vite at landskoden til Litauen er 370. Hvis nummeret du fikk opp på tlf begynner med 370 (evt +370 eller 00370) er det et litauisk nummer.
Ellers har Wikipedia en oversikt over landskoder her