Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1108
Hei, jeg skal til Amsterdam neste uke for å kjøpe fotoutstyr uten moms, og har ikke betalt for å sende noe bagasje. Vil dette være mistenkelig? Litt kjedelig dersom tollerne skal sjekke meg for hasj også finner de utstyr for 30k som ikke er momset inn.

Hadde det vært en idé å bare fylt en eske med noe skrot og sjekket den inn begge veier bare for å ikke virke mistenksom?
Vil på alle måter være positivt å ha med seg ca like mye begge veier.
Jeg vil ikke tro at det er mistenkelig, og du kan vel alltids si at kamerautstyret er kjøpt i norge og du bare tok det med til norge i eskene du kjøpte de for og unngå at noe ble ødlagt?
Skal du ikke ha med deg klær? eller tar du bare det i en sekk?
NijO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Door145 Vis innlegg
Jeg vil ikke tro at det er mistenkelig, og du kan vel alltids si at kamerautstyret er kjøpt i norge og du bare tok det med til norge i eskene du kjøpte de for og unngå at noe ble ødlagt?
Skal du ikke ha med deg klær? eller tar du bare det i en sekk?
Vis hele sitatet...
Pakker bare en sekk da jeg kun skal være der i 2 dager. Jeg tenker å laste inn bilder fra Norge på kameraet som jeg selv har tatt, det burde vel være ganske vanntett om det skulle bli noen spørsmål.
husk og ikke ha timestamp på da..
Sist endret av Incogn1to; 4. august 2012 kl. 23:52.
NijO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
husk og ikke ha timestamp på da..
Vis hele sitatet...
EXIF-data er forferdelig lett å fake
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Door145 Vis innlegg
Jeg vil ikke tro at det er mistenkelig, og du kan vel alltids si at kamerautstyret er kjøpt i norge og du bare tok det med til norge i eskene du kjøpte de for og unngå at noe ble ødlagt?
Vis hele sitatet...
Det er du som har bevisplikta, og tollen kjøper neppe at du tilfeldigvis ikkje har kvittering eller bankutskrifter som kan bekrefte at det er kjøpt i Noreg for såpass dyrt kamerautstyr.
Så allere lurer da på hva er det du skal spare så fryktelig mye penger på ?
Sitat av Door145 Vis innlegg
Jeg vil ikke tro at det er mistenkelig, og du kan vel alltids si at kamerautstyret er kjøpt i norge og du bare tok det med til norge i eskene du kjøpte de for og unngå at noe ble ødlagt?
Skal du ikke ha med deg klær? eller tar du bare det i en sekk?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ha med seg eskene?

Er jo bare og ta dem ut og skaffe seg litt bagger til dem mens man er igang ^_^