Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3831
Har lest rundt på dette forumet i lang tid, og jeg får bare intrykk av at alt dirkerelatert materiale er av de som er "wannabe" dirkere. Selv kan jeg ikke dirke, men jeg vil gjerne vite om det faktisk er noen der ute som kan bevise at de kan det. Har veldig lyst til å lære, men av noen som kan rådføre, anbefale og tipse.

Så.. kan du virkelig dirke?
Har du lest igjennom alle de andre dirketrådene? Samt linkene? Les igjennom http://www.toool.nl/index-eng.php og finn frem The MIT Guide to lockpicking, der står alt du trenger å vite.
Dirking er ikke noe du lærer foran en dataskjerm/bok da, du må lage/kjøpe deg noen dirker og prøve deg fram. Det er viktig å se for deg hva som skjer i låsen når du holder på.

Jeg kan dirke, men jeg forstår ikke helt hvorfor jeg kan bevise det? Bl.a. ninja5000 her på forumet kan også dirke, og jeg tror ikke han heller vil føle noe behov for å bevise at han kan.
Trådstarter
Nei nettop. Man kan ikke lære seg å dirke foran en dataskjerm, og jeg takker for tips.
Jeg forklarte meg sikkert ikke nok, men mitt poeng er at det er desverre alt for mange her på forumet som prater om ting man ikke kan en døll om. Henviser ikke til deg, og jeg tror på at du kan dirke hvis du sier det. Jeg har før laget noen tråder om dirking, men da har jeg fått a la [i]"jeg brukte en tannpirker og en flaske kaldpresset olivenolje" som svar!
Ah, sånn å forstå ja... Stemmer at det er billige hengelåser som man kan åpen med nesten bare "en tannpirker og en flaske kaldpresset olivenolje", men det er ikke akkurat det jeg vil kalle dirking.

Er man ikke helt stø på hvordan låsen fungerer tror jeg noe slikt hadde vært bra å øvd på:
http://www.brockhage.us/images/PL-1-big.gif
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
Jeg jobbet 2 uker på lærlings plass men en kar som ble norgesmester i dirking. Han forklarte endel, han sa det lå mest i teknikken og erfaring. Så skaffer du deg en dirk og trener mye blir du vel god ^_^
Trådstarter
Sitat av flexd
Jeg jobbet 2 uker på lærlings plass men en kar som ble norgesmester i dirking. Han forklarte endel, han sa det lå mest i teknikken og erfaring. Så skaffer du deg en dirk og trener mye blir du vel god ^_^
Vis hele sitatet...
Ja, regner vel med det. Men så kommer det store spørsmålet som "alle" vil gi sin verion på; Hvilken dirk bruker man? Vil ikke ha et sånt clas ohlson-svar..
Rake, selv om det egentlig ikke er en dirk. Men den er oftest den raskeste måten å åpne en lås på, selv om det egentlig ikke er å dirke.
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
han hadde kjøpt et helt standard sett og så tilpasset som han følte var beste tror jeg.
Er det noen som vet hvor hardt det er å skjære i en slik lå som CoDEmASTeR viser? Tenker da med en vinkel sliper. Har litt lyst å prøve å lage en lignende modell.
Jeg har aldri kjønt helt hva slags ting folk dirker, kunne noen av dere dirka feks utgans døre på huset vårt? eller en av dørene på skolen? (skolen er ett par år gammel)
Sitat av xanonymx
Er det noen som vet hvor hardt det er å skjære i en slik lå som CoDEmASTeR viser? Tenker da med en vinkel sliper. Har litt lyst å prøve å lage en lignende modell.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor vanskelig det er å skjære i låser, men husk at du må ha et plastik cover til den slik at ikke pinnene ikke spertter ut... Og denne må være *nøyaktig*

Toonamy: Div. hengelåser og dørlåser, enten kjøpt eller funnet på dynga. For min del iallefall
Sitat av Toonamy
Jeg har aldri kjønt helt hva slags ting folk dirker, kunne noen av dere dirka feks utgans døre på huset vårt? eller en av dørene på skolen? (skolen er ett par år gammel)
Vis hele sitatet...
det kan være skap, dører, kister, skrin osv..
http://s12.photobucket.com/albums/a209/mariushav/?action=view&current=DSC00580.jpg

vi kan så dirke! :P -> det var den eneste låsen jeg hadde for hånden, men tar mange andre låser også. enkle dørlåser også.
Vet om en Butikk is stavanger som selte Dirke sett av god kvalitet, ven ikke om de seller enda, var cirka en måned siden jeg gikk fobi vinduet og så dirkesettet. kostet ca 500 tror eg.
Jeg er Ingen kløpper i engelsk så jeg syntes det har vært litt vanneskelig og finne ut av alle disse linkene er det noen som kan forklare meg med norske ord hva jeg kan bruke og hvordan dette fungerer???

Værsåsnill!
Dirking har veldig mye med følelse å gjøre. Med erfaring vil du lære å kjenne når pinnene setter seg. Selv klarer jeg bare å dirke et par hengelåser, har egentlig gitt opp hele prosjektet fordi jeg ikke har råd til sånn øvelseslås.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av McHale
Vet om en Butikk is stavanger som selte Dirke sett av god kvalitet, ven ikke om de seller enda, var cirka en måned siden jeg gikk fobi vinduet og så dirkesettet. kostet ca 500 tror eg.
Vis hele sitatet...
¨
hvor er dette hen i stavanger?
▼ ... noen uker senere ... ▼
har laget egne dirker, fungerer sykt bra!
er tolmodig, og har skaffet meg en del hengelåser fra div. plasser.

de værste låsene må være de der "Abus" låsene, pluss de psychostore armerte med 7 mushroom pins..
keep lockpicking! fin hobby indeed
Sitat av KaKtUsTrIPP
¨
hvor er dette hen i stavanger?
Vis hele sitatet...
Veit ikke om det er flere steder, men et av stedene jeg har sett er i allefall inni den der jalla-butikken som selger radiostyrte biler og alt mulig billig skrammel... Husker ikke hva den heter, men ligger rett over gata for den der softgun-sjappa nede med kinoen, om jeg ikke husker helt feil...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvorfor ikke kjøpe på internet?!
du trenger ikke lære deg det, bruk en pistoldirk istedet. http://spyshop.no/index.php?page=pDe...Cat=57&pID=331
Funker den? Og det er litt stas å kunne noe sånt da
Føler for å lære meg det jeg
Ja den virker(men ikke på alt) og den bråker mer enn ordentlig dirking! Det der er bare en snarvei rundt den ekte kunsten ved å dirke.
Forøvrig bør du kjøpe fra http://www.lockpickshop.com. MYE billigere.. Har bestilt derfra selv, og det er ikke bs.

EDIT: Så litt på spyshop nå og prisene på dirkeutsyr er bare LATTERLIG dyrt! Settet dems med 11 deler kan du får for 1/4 av prisen på lockpickshop.com. De markerer også pakka med mindre verdi enn det egentlig er, hvis du spør pent(!!), så du slipper å betale toll
Sist endret av hedningen; 4. august 2006 kl. 23:46.
Sitat av ShK
har laget egne dirker, fungerer sykt bra!
er tolmodig, og har skaffet meg en del hengelåser fra div. plasser.

de værste låsene må være de der "Abus" låsene, pluss de psychostore armerte med 7 mushroom pins..
keep lockpicking! fin hobby indeed
Vis hele sitatet...

Hva er det du lager dirkene dine av?
Jeg skal lage dirker selv i morgen, skal lære meg det da. (På huslåsen antagelig)
Vet hvordan en lås fungerer, så det burde ikke være så alt for vanskelig.

Edit: Angående pistoldirking: Dyrt, kjedelig, du trenger ingen skills.
Aldri kjøp noe hos spyshop uansett, det er dyyrt.

Lasern: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=69285
Der har du en del informasjon.. (Ikke bare i øverste posten)
Sist endret av TanteSpiker; 10. august 2006 kl. 22:13.
Sitat av Grantax
Jeg skal lage dirker selv i morgen, skal lære meg det da. (På huslåsen antagelig)
Vet hvordan en lås fungerer, så det burde ikke være så alt for vanskelig.

Edit: Angående pistoldirking: Dyrt, kjedelig, du trenger ingen skills.
Aldri kjøp noe hos spyshop uansett, det er dyyrt.

Lasern: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=69285
Der har du en del informasjon.. (Ikke bare i øverste posten)
Vis hele sitatet...
Tro meg, det blir MYE vanskeligere enn du tror nå. Jeg veit også hvordan en lås fungerer og precisely åssen dirking funker men jeg har enda ikke greid å få opp den 5 pins hengelåsen jeg ikke har nøkkel til :-/. Satans vanskelig. Huslåsen hadde jeg ikke sjans på. Nå har jeg mer eller mindre gitt opp etter mange timer med dirking. Det beste er vel å kjøpe en huslås og ta ut alle pinnene unntatt to for å øve. Så gå opp i antall pinner etterhvert som du blir bedre.
Jeg har råd, men jeg gidder ikke sløse penger på å kjøpe mer ting til dirking.
Har 2 hengelåser fra skolen som jeg kan øve meg på. (Skolen har fortsatt nøklene..)