Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3493
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har funnet en kinesisk side med designere som lager merkeklær helt likt som originalmerkene og jeg har begynt å kjøpe litt fra der som merker som Burberry, Balmain osv så jeg slipper å betale 3-4 tusen kroner for en t skjorte. Men hva er konsekvensene om noe sånt blir stoppa i tollen? Kjøpte en 10kg haul for noen dager siden
I norge er det lovt å eie piratvarer, men om det er sånne mengder at noen mener du har planer om å videreselge det, så kan du få problemer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har funnet en kinesisk side med designere som lager merkeklær helt likt som originalmerkene og jeg har begynt å kjøpe litt fra der som merker som Burberry, Balmain osv så jeg slipper å betale 3-4 tusen kroner for en t skjorte. Men hva er konsekvensene om noe sånt blir stoppa i tollen? Kjøpte en 10kg haul for noen dager siden
Vis hele sitatet...
Hva heter siden?
Ja. Hva heter siden?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Siden er posta om i egen tråd her fra samme bruker og jeg kan attestere på at bildene som brukes er ikke bilder av varen du får. Du får plastikk ræl (lær kopi) som rakner i sømmen etter to bruk og t skjorter så dårlig stoff at de er gjennomsiktige. Bortkasta å kjøpe og alle ser lang vei at det er fake, flaut.

Med masseimport på ti kg av piratkopier vil det gå som import for næring /videresalg og dermed straffes med høy bot eller fengsel.
Bestilte 20 capser fra AliExpress en gang, tror jeg betalte 600kr for alle sammen.
Nærmest umulig å skille ifra ekte "snapbacks" ved mindre du vet nøyaktig hva du skal se etter.
Hatt de i over 10 år med daglig bruk også, så kvaliteten på de er ganske så bra.

Mye kinavarer og piratkopier som faktisk holder en relativt god standard nettopp fordi det skal ligne så mye på ekte vare som mulig.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I asia sier de at gode knock off's er originaler. De beste knock offs er produsert på samme produksjonslinje som originale merkeklær. Enten ved at de som har kontrakten og produksjonen bare kjører på med "maks svinn" og får endel produkter ut bakdøren som selges bulk sort, eller ved at de med vilje sørger for at det blir endel produkter som ikke klarer QC og blir kasserte. Er du heldig får du "svinn" knock off som er like bra som merke klær eller du får produkter som har skjeve sømmer, feil plassert knapp etc. De kjipeste knock offs produktene er de som blir laget i sweat shops der det brukes elendig kvalitet på stoff og fargene vaskes ut etter bare noen få vask. Ofte er også passform dårlig, de har kanskje tegnet maler selv uten å bruke originaler som kilde. Alt fra søm til trådvalg er jo av billigste sortering. Problemet når du handler slikt online er at jo at får ikke kjent på varene, får ikke sett om det virker som god kvalitet og mest sannsynlig så ender du opp med kjipeste kvalitet fordi knock offs med høyest kvalitet havner på tradisjonelle markeder og gatesalg.

Har du ikke råd til merkeklær? Gå i andre klær og ikke vær flau over den du er. Pinlig å gå rundt i fakes. Det er er for wannabe folk. Og ofte ser andre at det er fake og da blir det veldig flaut for deg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du ikke råd til merkeklær? Gå i andre klær og ikke vær flau over den du er. Pinlig å gå rundt i fakes. Det er er for wannabe folk. Og ofte ser andre at det er fake og da blir det veldig flaut for deg.
Vis hele sitatet...
Ja enig det er utrolig flaut! Ikke bare mye fordi det avsløres at man ikke har råd og prøver å leke noe man ikke er, men fordi det avsløres at det er SÅ viktig for deg med merkeklær at du er villig til å kjøpe fake low quality. Hvem bryr seg om merkeklær?!
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Ja enig det er utrolig flaut! Ikke bare mye fordi det avsløres at man ikke har råd og prøver å leke noe man ikke er, men fordi det avsløres at det er SÅ viktig for deg med merkeklær at du er villig til å kjøpe fake low quality. Hvem bryr seg om merkeklær?!
Vis hele sitatet...
Gir fint blanke f'n om jeg går rundt i merke klær, fake-merke klær eller noe helt random. Spiller det noen rolle? Så lenge du syntes genseren, buksen eller hva enn ser fresh ut så tenk nå ikke på hva andre måtte mene.
Sist endret av eRixn; 25. juli 2020 kl. 08:23.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Merkeklær er ofte noe middelklassen bruker for å uttrykke at de har en god økonomi. Og ofte er det en illusjon for å prøve å heve seg over de andre i samme klasse. Jeg ser jo også folk som kjøper dyre biler, men bor i et slitent høl. Hvis du ser på mennesker som holder til i det øvre sjiktet så går noen i dresser eller bare helt enkle og komfortable klær - da de ikke trenger å overbevise andre at de har penger...
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Reddit.com/r/fashionreps
"Det er så viktig hva andre synes om meg at jeg må synke til bånn av havet for å få den godkjennelsen jeg trenger. Jeg lever for mennesker". Menneskets natur er finurlige greier.

Fakeklær er next level cringe. Men man får jo hva man betaler for vanligvis.
Sist endret av Superspurv; 25. juli 2020 kl. 13:43.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Merkeklær er ofte noe middelklassen bruker for å uttrykke at de har en god økonomi. Og ofte er det en illusjon for å prøve å heve seg over de andre i samme klasse. Jeg ser jo også folk som kjøper dyre biler, men bor i et slitent høl. Hvis du ser på mennesker som holder til i det øvre sjiktet så går noen i dresser eller bare helt enkle og komfortable klær - da de ikke trenger å overbevise andre at de har penger...
Vis hele sitatet...
Veit jeg ikke noe om, kjenner ikke noe noen i det øver sjiktet. Kjenner knapt noen i middelklassen. Kjenner flest fattigfolk, domfelte, eks kriminelle, kronisk syke eller rusbrukere. De fleste av mine venner er uføre eller kriminelle eller eks kriminelle. Tror de er opptatt av greie klær til en grei pris. Både menn og kvinner jeg kjenner handler klær på billigkjeder, brukbare klær til ok priser. Ser ikke noe fakes men ser at de fleste har noen litt gode sko av kjente merker og det er jo smart i forhold til skader, belastning og komfort. Kanskje er det fordi vi er på vei inn i alderdommen? Vi er vel stort sett rundt 35-45 år gamle. For gammel til å trenge å bevise noe, og for unge til å ha fått helt pænnikk - du vet veit de gamle som tror de jager alderdommen med "ungdommelige merkeklær" også er de typ 15 år bak alle andre fordi de er så gamle.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veit jeg ikke noe om, kjenner ikke noe noen i det øver sjiktet. Kjenner knapt noen i middelklassen. Kjenner flest fattigfolk, domfelte, eks kriminelle, kronisk syke eller rusbrukere. De fleste av mine venner er uføre eller kriminelle eller eks kriminelle. Tror de er opptatt av greie klær til en grei pris. Både menn og kvinner jeg kjenner handler klær på billigkjeder, brukbare klær til ok priser. Ser ikke noe fakes men ser at de fleste har noen litt gode sko av kjente merker og det er jo smart i forhold til skader, belastning og komfort. Kanskje er det fordi vi er på vei inn i alderdommen? Vi er vel stort sett rundt 35-45 år gamle. For gammel til å trenge å bevise noe, og for unge til å ha fått helt pænnikk - du vet veit de gamle som tror de jager alderdommen med "ungdommelige merkeklær" også er de typ 15 år bak alle andre fordi de er så gamle.
Vis hele sitatet...
Nå kan det jo tenkes at han du kvoterer skrev til TS og ikke dine venner. De billigste klærne er ikke merkeklær.

Men jeg har et oppfølgingsspørsmål her. Hvem/hva slags type mennesker synes det er så kult å gå med de feteste klærne? Er det de steriotypiske gangsterne? Er det de rikeste klysene på Wall street? Blir damer/motsatte kjønn imponert av materalistiske goder?

Og til slutt. Vil man ikke begå selvmord dersom man blir gjennomskuet som en fraud?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har funnet en kinesisk side med designere som lager merkeklær helt likt som originalmerkene og jeg har begynt å kjøpe litt fra der som merker som Burberry, Balmain osv så jeg slipper å betale 3-4 tusen kroner for en t skjorte. Men hva er konsekvensene om noe sånt blir stoppa i tollen? Kjøpte en 10kg haul for noen dager siden
Vis hele sitatet...
Har siden forresten noen reviews? Feks fra ander kunder som har fått klær de har gitt tilbakemeldinger på?
Sist endret av Superspurv; 25. juli 2020 kl. 18:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
du vet veit de gamle som tror de jager alderdommen med "ungdommelige merkeklær" også er de typ 15 år bak alle andre fordi de er så gamle.
Vis hele sitatet...
Lurer bare på en ting.
Hvor kan jeg finne fasiten på hvordan man skal kle seg etter hvor gammel man er?
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Over til de som sier man vil gå med merkeklær fordi man vil leke rik: Nei. Mange av oss i den redditen der er genuint interessert i mote og streetwear men ønsker bare ikke å bruke opp hele lønninga det.

Ja, hele redditen er fullt av reviews, kvalitetssjekker og mange sammeligner tilogmed med original for å finne forskjell noe som ikke er så lett.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man ser jo blandt enkelte kriminelle som ikke vet å investere penger i noe nyttig at det går en del til ekte merkeklær. Det er kjipt å ha en halv mill som du ikke får brukt på noe fornuftig som bil og bolig og ikke kjenner til måter å få de hvite på, så du begynner å blåse penger på noe så unødvendig som en gucci rumpetaske til 28.000 og Versace t shirt til 6000. Jeg syns det er harry å bruke pengene sine på å flashe merker, for det du flasher er ikke penger og rikdom men hvor dum du er som bruker pengene dine så lite konstruktivt. En del er opptatt av fasade og status men de eneste som syns sånt er kult å se er de som vil utnytte deg for pengene og rikdommen du flasher.

Fake merkeklær flasher enda mer dumskap. Dumskapen i å ville flashe at man syns det er så kult å bruke penger på noe så dumt at man strekker seg langt i å fake at man er så dum. Det som også er dumskap med å kjøpe fake er at klærne er syntetisk og blir fort ødelagte etter vask, tiltrekker seg støv og hår pga elektrisk stoff, skoene er harde og vonde å gå i og sålene løsner av å brukes i regnvær, veskene som skal se ut som kunstlær glinser plastikk, føles som plastikk, og rakner i festene ved hanken om man fyller de med tyngre ting enn en lommebok og mobil. I den sammenheng er det greit å vite at fake vesker gjør deg mer utsatt i ran fordi det bare er å nappe av så hanken ryker. Det skjer ikke med kvalitetsvesker i ekte lær og med fester i messing og jern, ikke plast og billig stål.

Det som er tendensen blandt de kriminelle som flasher merker er at de som er store er smarte nok til å ikke gjøre det, både fordi de er smartere med pengebruken så det er nyttig å være kriminell og ikke bare kaste bort spenn på klær og forbruksvarer, men også fordi det minsker sjansen for problemer både med politiet og med andre som lurer på om den personen har mye penger og fet mobil på seg som er verdt å bøffe. Du kan bli rana fordi du kler deg rikt så det er forhåndsregler du bør tenke på.

Å være interessert i streetwear er det ikke akuratt fake gucci man går etter men streetwear merker som foreksempel carhartt. Mote og stil puller man bedre på ekte klær, om de så er fra carlings og HM. Det handler om sammensetningen ikke om hvilke logo de har.

Og som det nevnes over er reviewsene på sånne sider betalt for og fake, også der det står verifisert kjøper. Hvem som helst kan få jobb for å skrive bra reviews for firmaer.

Jeg tipper trådstarter er i begynnelsen av tjue åra og har prioriteringene på feil sted, opptatt av status men prøver å få det ved å late som man er noe man ikke er. Det et bare griseflaut, ser kids på 18 som har solgt 5'ere i et par måneder tror de er big ballers med gucci taske. De store som faktisk er big ballers og hadde hatt råd til ekte merkeklær(men ikke er så dumme å bruke spenn på det men heller kjøper gull som stiger i verdi og gjør andre investeringer) ler av sånne.

For meg betyr det ikke noe at folk ikke har råd til ekte merkevarer men det er det der om å flashe merker for å være fet som gjør det latterlig.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Om jeg var interessert i streetwear så ville jeg heller gått for merker som carharrt istedenfor burberry lol?