Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2117
Hvilken snus i Norsk butikk har mest nikotin i seg?
Anonym bruker
"Pensjonert Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
fresh white ekstra sterk
Fijiwter's Avatar
Trådstarter
39 7
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
fresh white ekstra sterk
Vis hele sitatet...
tull, den er på 16mg jo...

noen som vet om siberia er i norsk butikk?
Sist endret av Fijiwter; 2. juli 2020 kl. 16:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Pensjonert Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skruf nordic er ganske sterk den også
Den sterkeste i Norsk butikk må vel være G3 LOAD? Hvis ikke jeg husker helt feil
Siberia får du på bensinstasjoner/kiosk, f.eks narvesen, og thunder x, som er litt sterkere, men synes den blir for tørr for min smak...

Snuslageret.no
Sist endret av Bobben79; 2. juli 2020 kl. 16:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
fresh white ekstra sterk
Vis hele sitatet...
Skruf fresh ultra sterk finnes også, ekstra sterk er nr4, ultra nr5.

Siberia Kan man få tak i hos noen shell/7-11 stasjoner, men det enkleste er å bestille da det ikke er så vanlig å ha inne.
Kiosken selger Siberia. Vær klar over att du kommer til å merke det ekstremt godt første gangen pluss når du går tom for Siberia oga bomme en "vanlig" snus merker man ingenting
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Thunder X Slim White Dry har 45 mg/g og Siberia har 43, syns ikke de er sterke i det heletatt i forhold til nikotininnhold og andre merker med lavere nikotin
06 er på 2,0 % nikotin
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Bare glem skruf og general som er nevnt over her. Det sterkeste i landet et «Offroad Xtreme», 45mg nikotin.

Google: Offroad X Arctic Explorer White Dry Portion
Sist endret av Hydra; 2. juli 2020 kl. 18:40.
Odens, Siberia og Offroad inneholder alle over 40mg nikotin.
G.3 No8 Volt Super Strong inneholder rundt 28mg (inneholder 30% mer nikotin enn de andre G.3 typene)
Ellers er det meste under 20mg, noen få merker har variasjoner som inneholder litt mer.

På denne siden kan du både sjekke nikotinnivå;
www.snuslageret.no

Er forresten mange som tror snusen er sterk fordi det svir under leppa, det mange ikke tenker på er at spesielle smaker svir mer enn andre og ikke har noe med styrke på snusen å gjøre.
Feks wintergreen, mint, eucalyptus og lignende smaker er det som gjerne gjør at det svir.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
M-sørensen selger siberia.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Fijiwter Vis innlegg
Hvilken snus i Norsk butikk har mest nikotin i seg?
Vis hele sitatet...
epok freeze 7 er nice snus men vet ikke om den har mest nikko i seg, hitter greit da
Anonym bruker
"Flink Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lil_epok Vis innlegg
epok freeze 7 er nice snus men vet ikke om den har mest nikko i seg, hitter greit da
Vis hele sitatet...
Hva er det med deg og den snusen? 3 dager med snusposter om hvor nice epok freeze 7 er
Gå inn på feks Msorensen.no, Snuslageret.no osv så står det faktisk innhold i mg.
Eneste grunn til at fresh snusen blir beskrevet som sterk er fordi den svir under leppa. Det ville den også gjort helt uten nikotin i seg.
Siberia selger jeg endel av på circle-k. Den er vell den sterkeste.
hva skal man med så mye nikotin da? Epok nr1 er min go 2, er bare 1,4 mg nikotin, men er jo kanskje greit å holde seg på litt lavt også, ta 2 hvis man trenger litt extra lizm.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
hva skal man med så mye nikotin da? Epok nr1 er min go 2, er bare 1,4 mg nikotin, men er jo kanskje greit å holde seg på litt lavt også, ta 2 hvis man trenger litt extra lizm.
Vis hele sitatet...
helt enig, styrke 4 er langt mer enn nokk
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
hva skal man med så mye nikotin da? Epok nr1 er min go 2, er bare 1,4 mg nikotin, men er jo kanskje greit å holde seg på litt lavt også, ta 2 hvis man trenger litt extra lizm.
Vis hele sitatet...
Noe som heter toleranse.
Men det skal sies at jeg ikke har trengt å bytte ut snusen med en sterkere versjon i løpet av de 15+ årene jeg har snust.
Skruf nr 28 har holdt hele veien og det er ikke den sterkeste av de engang.
Sist endret av JatterMed; 8. november 2022 kl. 20:54.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Noe som heter toleranse.
Vis hele sitatet...
og toleranse kan kuttes ned... da blir det extra nytelse.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
og toleranse kan kuttes ned... da blir det extra nytelse.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal du kutte ned toleransen om du er nikotinavhengig og ikke klarer å ta en pause eller slutte? Toleransen går ikke ned om du fortsetter lol.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Hvordan skal du kutte ned toleransen om du er nikotinavhengig og ikke klarer å ta en pause eller slutte? Toleransen går ikke ned om du fortsetter lol.
Vis hele sitatet...
hmm gå over til sigg en bitteliten periode kanskje hvis man liker sånt, toleranse kan kuttes uansett, hvis man har lyst, behagelig er det også. men tar ikke akkurat lange tiden før snusen ikke hitter like bra lenger
Sist endret av HallaKompis; 8. november 2022 kl. 21:00.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
hmm gå over til sigg en bitteliten periode kanskje hvis man liker sånt, toleranse kan kuttes uansett, hvis man har lyst, behagelig er det også. men tar ikke akkurat lange tiden før snusen ikke hitter like bra lenger
Vis hele sitatet...
Sigg er også nikotin Så det hjelper faktisk ingenting.
Hele hovedpoenget med at det finnes sterkere snus og sigaretter enn det laveste er jo fordi folk trenger sterkere doser. Samme gjelder også rusmidler, alkohol, medisiner, koffein, you name it!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er det med deg og den snusen? 3 dager med snusposter om hvor nice epok freeze 7 er
Vis hele sitatet...
jeg elsker epok derfor
Trodde det var G3 volt, evt Siberia så var en form for "dobbelsnus"

Nå skal det sies at jeg ikke har snust på snart tre år, så kan hende det jeg sier er utdatert.

Men som tips: Prøv heller å gå ned et hakk enn å gå opp et hakk, om du klarer. Det er ufattelig lite å vinne på å gå opp en styrke i snus, hvor til motsetning du kan nokså enkelt vinne litt ved å trappe ned et hakk. Nok "moralpreken" nå!