Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1879
Hei!

Regner med at dette til i undergrunn da IMEI endring ikke er tillat ifølge norsk lov.

Først og fremst vil jeg si, at dette dreier seg ikke om en stjålet telefon men en telefon med fungerende IMEI som jeg har kjøpt kun for det formåle å kunne endre IMEI på som et eksperiment.
Er fullt klar over at IMEI endring egentlig ikke skal være ''mulig'' men jeg har studert dette og funnet at på noen eldre telefoner er dette mulig med riktig utstyr.

Har derfor gått til innkjøp av telefonen Samsung A800, og samsung data kabel og lastet ned programmet (Samsung A800 service software)
Programmet ser slik ut: http://gsmgods.net/pimg/A800_serv.JPG

Jeg testet først å taste *#06# og fikk opp samme IMEI nummer på displayet som klistret under batteriet. Etterpå koblet jeg til kabel til PC og kjørte dette verktøyet og endret IMEI til et annet IMEI nummer. Tastet da #*06# igjen og fikk opp nytt imei!

For å være sikker på at IMEI endringen faktisk fungerer, så forsøkte jeg å endre IMEI til et nummer som jeg vet at kommer fra en stjålet telefon som er blit svartelistet og sperret. sjekket da med #*06# og fikk opp det imei nummeret, men telefonen får både signal og kan motta SMS + ringe. Etter min teori, dersom IMEI endringen faktisk virker så skulle ikke telefonen virke nå? Er det en annen måte å kontrollere hva IMEI nummeret til telefonen faktisk er eller på annen måte finne ut av dette?
Er ikke sikker, men det tar vell en stund fra man prøver og koble seg til mobilnette til nette fnner ut at du er svartelistet?

en kompis sin telefon blei sperra med imei men han kunne bruke den i noen timer før det faktisk sjedde noe
Trådstarter
4 0
Takker for svar.
Skal forsøke å ha telefonen påslått i noen timer i strekk og se om det blir noen forandringer. Tok dette imei nummeret: http://socialboards.no/netcom/topics/id=30044
Etter det jeg leser i den posten, føler jeg meg ganske sikker på at den faktisk er svarelistet så i teorien bør den bli sperret dersom IMEI endringen faktisk fungerer slik som jeg forstår det.
Kan sikkert hende at politiet trakk tilbake saken og mobilen ble "åpnet" igjen.
Vettasøren om det funker
Trådstarter
4 0
Har hatt den på i ca 3 timer nå og virker fortsatt.
Tenker på det ja, at politiet/teleoperator kanskje kan ha åpnet den igjen men trodde det var umulig?
Jeg må da eventuelt skaffe en ny IMEI som er svarelistet, eventuelt må det da finnes noen andre metoder for å finne ut hva IMEI faktisk er.
Dersom jeg ringer 112 uten sim-kort så vil nok politiet få opp IMEI nummeret, leste om at de gjorde det i breivik saken. Men blir for ekstremt å drive å ringe til politiet for dette. ganske utrolig problemstilling, men satser på at det finnes en måte
Husk du må og endre serial nr på tlf og IMEI nr, det blir og sendet når du registrer deg på gsm netverket.
hvis du skal sjekke at alt er endret, kjøp deg en rett nokia tlf, og kjør software du finner på nett så du kan sniffe sms. da får du opp info.