Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1811
Liten spørsmål om bonuspoenger gjennom forskjelige kreditkort som er på markede i dag(Norwegian, SAS Eurobonus, 356 Privat...osv)

Kortene jeg nevner og sikkert noen andre, gir fordeler hvis man bruker dem. Enten så er det bonus poenger som man kan bruke på reisene, hoteller eller så er det rabatt på for eksempel 3.65%("365Privat") på klær, sko osv..

spørsmåle mitt er:

hvis man handler med slike kort i butikker(klær, telefoner, datamaskiner) hva som helst, også retunerer værene i løpet av noen dager senere så vil man få de bonus tingene likevel eller tar jeg feil?

det er ikke snakk om noe man blir rik av men for eksempel norwegian gir 1 % av alt du kjøper med det kortet. kjøper man en ting for 10 000 kr også retunerer den om litt tid så får du 100 kr i bonus poenger...gjør du det 1 gang i måneden så kan du få en reise nesten gratis hvis man skal reise

har jeg rett eller er det muligheter får dem å se det, hva synes dere??
De fjerner selvfølgelig bonusen når du returnerer varen. Er helt standard prosedyre dette. Det er forøvrig ikke alle butikker som lar deg få igjen pengene når du returnerer varene heller.
Trådstarter
4 0
først å fremst så har jeg jobb og hvis du ikke har noe bedre å skrive så kan du bare la det være. takk for deg

Sitat av Mandokir Vis innlegg
De fjerner selvfølgelig bonusen når du returnerer varen. Er helt standard prosedyre dette. Det er forøvrig ikke alle butikker som lar deg få igjen pengene når du returnerer varene heller.
Vis hele sitatet...
jeg sjønner ikke hvordan de for vite at du har retunert væren.
fordi hvis du skal retunere væren å de skal overføre beløpe på et kort så bruker du selfølgelig ikke samme kortet du betalte med første gang.

da vet de vell de ikke om du har retunert væren, de bare sender faktura og du betaler dette med pengene som du har fått av returen og beholder bonusen.
jeg er nesten helt sikkert at det går å må prøve det

det beste er at ingen kan anklage for at du har gjørt noe kriminellt heller.

det er bare en svikt i systeme hvis det funker
Butikken melder nok fra til "Norwegian" at varen er levert inn igjen, men for all del, det er verdt et forsøk.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Butikken melder nok fra til "Norwegian" at varen er levert inn igjen, men for all del, det er verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg sterkt på i hvertfall. Hei...en fyr her handlet med deres kort men nå har han returnert varen. Tenkte dere ville vite det siden jeg har lest at han får 1 % ...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Obster Vis innlegg
Det tviler jeg sterkt på i hvertfall. Hei...en fyr her handlet med deres kort men nå har han returnert varen. Tenkte dere ville vite det siden jeg har lest at han får 1 % ...
Vis hele sitatet...
Dei har gjerne policy på at beløpet skal refunderast til samme kort som kjøpet var gjort med - for å forhindre ein annan klassiker av svindel: kjøpe vare med andre sine kort, levere inn vara, og be om pengane i kontanter. At banken ikkje får med seg at beløpet er refundert er vel lite truleg...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Dei har gjerne policy på at beløpet skal refunderast til samme kort som kjøpet var gjort med - for å forhindre ein annan klassiker av svindel: kjøpe vare med andre sine kort, levere inn vara, og be om pengane i kontanter. At banken ikkje får med seg at beløpet er refundert er vel lite truleg...
Vis hele sitatet...
Det hørtes mer troverdig og realistisk ut ja. Om den policyen er i drift.
Dette funker.

slashdot og SkyMarshal har dere kilder eller er det ren gjetting???

Bl.a. er dette måten butikken selv gir coop-poeng dersom en ansatt gjør feil og coop-kortet ikke blir registrert. Man slår inn varen på nytt, registrerer coop-kortet, slår det ut på kontant, og slår varen i retur.

Butikker som gir 14 eller 30 dager full returrett vil ofte dette funke på. Men de fleste butikker gir ikke ut 10.000,- kontant, men overfører til et kontonummer du oppgir.

I noen få tilfeller må man tilbakeføre beløpet til samme kort, gjelder gjerne de kjedene som har eget kredittkort, hvis du bruker dems kort hos dem.

Det du kan spør deg selv om er hva timelønnen din blir ved å holde på med dette. Hvor mye tid er du villig til å bruke for å lure til deg 100 kroner? Sammenlignet med å jobbe en halvtime overtid?
Trådstarter
4 0
jeg også er nesten 100% sikker at det funker..
det kan godt være at noen kjeder har egene kort og at de krever at man retunerer beløpet på samme kort...men på de fleste butikkene på kjøpe senteret så er det ingen som kontrolerer det (snakker fra egene erfaring)

ha ha time lønna blir veeeeldig lav og det er ikke sikkert at jeg kommer til å gjøre det heller men la å si at man handler
en ting med "356privat" som koster ca 20 000 i måneden.
det er 700 NOK gratis i måneden (bare med 356privat) for kanskje en times jobb..ikke det en gang...holder i hvertfall til en godt ferie en gang i året for ca 12 timer arbeid årlig...hvorfor ikke
stjeler fra ingen direkte bare bruker en smart måte å tjene litt ekstra penger he he
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Dette funker.

slashdot og SkyMarshal har dere kilder eller er det ren gjetting???

Bl.a. er dette måten butikken selv gir coop-poeng dersom en ansatt gjør feil og coop-kortet ikke blir registrert. Man slår inn varen på nytt, registrerer coop-kortet, slår det ut på kontant, og slår varen i retur.

Butikker som gir 14 eller 30 dager full returrett vil ofte dette funke på. Men de fleste butikker gir ikke ut 10.000,- kontant, men overfører til et kontonummer du oppgir.

I noen få tilfeller må man tilbakeføre beløpet til samme kort, gjelder gjerne de kjedene som har eget kredittkort, hvis du bruker dems kort hos dem.

Det du kan spør deg selv om er hva timelønnen din blir ved å holde på med dette. Hvor mye tid er du villig til å bruke for å lure til deg 100 kroner? Sammenlignet med å jobbe en halvtime overtid?
Vis hele sitatet...
Her sier du det selv, ja, på coop vil det funke, men det er nettopp fordi de slår ut varen på kontant og så tar retur på varen. Altså blir det ingen penger ut, og ingen penger inn.

Det er jo nettopp det at hvem gjør dette for 10,000 kr i måneden? Dyrere produkter som f.eks. en tv til 8,000 kan jo betales kontant, men om du kommer tilbake dagen etter kan du ikke nødvendigvis forvente at de har 8,000 kr i kassa i tilfelle.

Tror nok du heller har bedre av å jobbe 1 time ekstra i måneden for å få den hundrelappen, det krever mye mindre arbeid og planlegging.