Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1483
Hei.

Litt rart spørsmål, men jeg har importert en tysk motorsykkel uten motor. En kompis av meg sier han har en jævlig billig motor som er lik den sykkeln kom med.
Jeg har klart meg uten heleridom til nå, men om jeg skal registrere sykkelen på vegvesenet, er det slik at de ser på motornr å evnt sjekker om motoren er stjelt?

er det noen som vet dette? Jeg har jo vist mopeden tidligere med kanskje ikke helt lovlige motorer, men dette er tung MC.

Bjarte.
Enkelt og greit, nei. Det de vil se på der er rammenummer (som står på rammen, ikke på motor). De vil også se på papirer, fordel om du har det gamle tyske vognkortet. Det er i hovedsak det, siden sykkel kommer fra tyskland og er typegodkjent.
Er de skikkelige nøye kan de sjekke alt som skiltoppheng, e-merking på lykteglass, dekk, se at det er riktig motor (kubikk, ikke powerbox, eksos osv).

Har ikke masse erfaring med dette, men var med å viste en tyskimportert sykkel i høst og alt de så på da var rammenummer, leste litt i det gamle vognkortet. Trykte 10 min på dataen sin og etter det var det tut og kjør.