Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1766
noen som vet hva jeg kan få sån ca for en sas gassmaske?
Sitat av biXztar
noen som vet hva jeg kan få sån ca for en sas gassmaske?
Vis hele sitatet...
Er det med filter? I så fall hvilke filter? Jeg kan være interessert.
Du burde vel strengt tatt fikse dine egne filtre, rimelig kjipt om du skulle få ubrukelig vare\brukt ;p
Sitat av John B
Du burde vel strengt tatt fikse dine egne filtre, rimelig kjipt om du skulle få ubrukelig vare\brukt ;p
Vis hele sitatet...
Burde ikke være noe problem, siden ubrukte filtre skal oppbevares i ubrutt forpakning.
Så om et filter ikke ligger i original ubrutt forpakning, så ser jeg på det som ubrukelig. Men selger derimot fyren maskien med filter i original forpakning, med due date stemplet på, så er det jo ikke noe problem.
Trådstarter
23 0
Sitat av M&G
Er det med filter? I så fall hvilke filter? Jeg kan være interessert.
Vis hele sitatet...
er med to filtre(ikke sikker på vilke men kan sjekke) er me en bagg med no greier som vist skal jøre skummle stoffer ikke fult så skumle, så er det med en masse tester for å finne ut vilke kjemikalie det er, så er det førsteihjelp , å nå greier slik at du kan drikke jennom maska.

Sitat av M&G
Burde ikke være noe problem, siden ubrukte filtre skal oppbevares i ubrutt forpakning.
Så om et filter ikke ligger i original ubrutt forpakning, så ser jeg på det som ubrukelig. Men selger derimot fyren maskien med filter i original forpakning, med due date stemplet på, så er det jo ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
ja den ene er åpnet brukt to ganger, den ene er ikke åpnet mener det stod at den var fra 1997

http://img222.imageshack.us/img222/642/25072006001pc8.jpg
Sist endret av biXztar; 19. august 2006 kl. 18:52.
Sitat av biXztar
ja den ene er åpnet brukt to ganger, den ene er ikke åpnet mener det stod at den var fra 1997
Vis hele sitatet...
Produsert i '97 altså? Da er den inntakt enda (med mindre det er noen hull i innpakningen såklart).
Trådstarter
23 0
Sitat av Grimdoc
Produsert i '97 altså? Da er den inntakt enda (med mindre det er noen hull i innpakningen såklart).
Vis hele sitatet...

neida ingen hull sjekket nettopp..

desuten tror jeg ikke selve filtre skulla ha pådratt seg så store skader siden det er lokk på begge sidene av den.
Sist endret av biXztar; 20. august 2006 kl. 03:17.
Lurer på en sak. Ikke drep meg om jeg spør fryktelig dumt.
Om man skal lage en stinkbombe (Saltsyrebombe i et glass uten lokk), kunne det være fint med en gassmaske da? Aner ikke hvor sterkt det lukter, eller om gassen som kommer er farlig:P
Sitat av Ols111
Lurer på en sak. Ikke drep meg om jeg spør fryktelig dumt.
Om man skal lage en stinkbombe (Saltsyrebombe i et glass uten lokk), kunne det være fint med en gassmaske da? Aner ikke hvor sterkt det lukter, eller om gassen som kommer er farlig:P
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar.
MEN, det vil være fryktelig dumt å bruke saltsyre til noe slikt, siden saltsyre er etsende og vil kunne forårsake store og uhelbredelige skader på mennesker og dyr.
Og svaret på spørsmålet ditt er ja. Men du må huske på at det er forskjellige filtre til forskjellige gasser og slikt. Siden forskjellige stridsgasser har forskjellige egenskaper så kan de ikke lage et filter som stopper all forurensning.
På en annen side så er det vel mest forsvarlig å benytte frisklufts maske når man håndterer saltsyre.
Okei, takk for svaret. Skal holde meg unna det da tror jeg, da jeg er en klønete type:P
Jeg var i Tyskaland for noen månder siden og var på sånne torg i tdlg. Øst der de solgte alt mulig fra restlagere fra soviet, og kjøpte en gassmaske for 30 euro med et ubrukt filter, gassmasken var aldrig pakket opp og er helt fin men jeg jeg vil helst ikke bruke filteret før jeg vet at det er safe så tror dere et filter lagd for atomnedfall vil dempe effekten av stinkbomber og lignede?
Sitat av ShAnGlaPanG
tror dere et filter lagd for atomnedfall vil dempe effekten av stinkbomber og lignede?
Vis hele sitatet...
Ja, og det vil et vått håndkle gjøre også.