Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1511
Hvordan dirker mann opp dører på biler, og låsen til tenningen på biler og sykler?
Jeg vil ikke bruke slim jim, jeg vil dirke opp låsene.
Fungerer disse likt som dørlåser, eller?
Jeg finner absolutt ingenting om dette når jeg søker på google, overalt står det bare at man må bruke slim jim.

Edit: Fant noen dirke på spyshop, må du bruke slike?
http://www.spyshop.no/index.php?page...Cat=57&pID=115
Hehe, 24 forskjellige ting, og det står at de passer til over 1000 forskjellige nøkkel kombinasjoner.
Etter litt kom jeg opp med en formel:
kombinasjoner = dirker * ((dirker - 1) / 2)
Da er det 276 forskjellige kombinasjoner, så jeg synest at spyshop.no overdriver litt.
Sist endret av TanteSpiker; 16. august 2006 kl. 19:26.
Låser på biler, sykler og annet er ikke like dørlåser nei.
Tenk deg hvordan en nøkkel til de forskjellige låsene ser ut.

For å åpne biler fungerer det best med en gammel litt slitt nøkkel, gjerne til samme biltype, men ingen nødvendighet.

Tenningslåser er også ofte slitt, litt avhengig av biltype og alder. Å dirke disse er ikke fullt så enkelt, siden du må dirke "2 låser i en" på en måte, siden det er 2 sider på nøkkelen som benyttes i disse låsene. Det behøver ikke å være noe værre enn en "vanlig" lås, man det kan være kjælkete å få det til i begynelsen.
Jiggler-keys er en grei løsning, fungerer som regel ganske brukbart.
Kan man ikke bare bruke en drill og en tension wrench som på vanlige låser? (ødelegger låsen, men tar mye kortere tid)
Sitat av KjeXz
Kan man ikke bare bruke en drill og en tension wrench som på vanlige låser? (ødelegger låsen, men tar mye kortere tid)
Vis hele sitatet...
Da man først skal ødelegge, hvorfor ikke tjuvkoble bilen?
Først må man jo komme seg inn. (:
Ikke sant..

Men litt OT:
Må bare dele med verden at jeg lærte teorien om "slim-jim" og åpning av dører på litt eldre biler av onkel selv. Hehe, var tilfeldigvis på jobb et sted noen hadde klart å låse seg ute av bilen. Etter å ha hjulpet med å lete etter verktøy ( vi endte opp med å bruke et gammelt stjerneskudd ) fikk jeg en liten forelesning i hvordan dette skulle gjørest.. hehe
Sitat av FUBAR
Ikke sant..

Men litt OT:
Må bare dele med verden at jeg lærte teorien om "slim-jim" og åpning av dører på litt eldre biler av onkel selv. Hehe, var tilfeldigvis på jobb et sted noen hadde klart å låse seg ute av bilen. Etter å ha hjulpet med å lete etter verktøy ( vi endte opp med å bruke et gammelt stjerneskudd ) fikk jeg en liten forelesning i hvordan dette skulle gjørest.. hehe
Vis hele sitatet...
hehe;D
skulle ønske jeg hadde en slik onkel