Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 9188
Noen som vet om en måte å lure følgende "matautomater": Det er en stor glassdør på slike automater, og produktene (brus, godteri, sjokolader m.m) befinner seg i spiraler. Hver spiral, altså hvert produkt, har en kode som gjør at spiralen dreier seg en gang rundt. Da faller produktet ned og man henter det ut av en ganske stor og brei luke (som oftest svart). Denne luken er laget slik at det ikke er vanskelig/umulig å ta produktene på f.eks. nederste hylle.
De fleste har sikkert sett slike automater. Slik ser de ut i bla. tyskland og sveits:
http://www.satt.org/downloads/automat-einzeln-gross.JPG . Det er en slik jeg sikter til, men de jeg mener er nyere. Vet ikke noe om merke o.l.

Finnes det noen måte å lure slike automater på hvilken som helst måte? Slik at man f.eks. får penger som befinner seg i den, eller at man får mer (produkter) enn man har betalt for o.l.

På forhånd takk for svar!

PS: Visste ikke helt om den kanskje passet bedre i "blackhat", men fllytt den hvis den er feilpostet.
Dette er vel ikke akkurat å "lure" en automat, men du kan være obs og se etter ting som holder på å falle ut. Jeg oppdaget en pose drops som stod slik en gang (dette var i Paris i fjor sommer). Jeg putta på penger for en pose og tastet koden, og fikk to pakker ut. Dette må vel bety at den spiralen beveger seg litt for mye hver gang du kjøper noe, slik at den en gang i blant deler ut en ekstra porsjon (kjøp 23 stk, få en gratis! )
De spiralene beveger seg vel like langt alle sammen, uansett hvor stort snopet er. Jeg trodde Psy skulle si at han ristet automaten eller dyttet den overende.
▼ ... over en måned senere ... ▼
disse automatene er kjempe enkle og buffe av hvis du har en tynn men sterk pinne..
bare putt hånda inn i luka der ting kommer ut og der er det en liten sprekk som går inn til de spiralene, dytt pinnen inn der og dytt på posene så de faller ut...
har en gang opplevd når jeg var i Finland og jeg paya for noe som kostet pr. stk. 1,3 € og putta på 2 € så fikk jeg ut mine 8 cent og fikk 2 sjokolader dette akkurat fordi spiralen var godt for langt.

Sjokoladene var selfølgelig ikke så stor(!!) så jeg gikk tilbake til den samme automaten for å kjøpe meg en til, satt på 1,3 € spiralen gikk rundt men jeg fikk ikke noe! Med andre ord jeg var dum nok til å betale for den sjokoladen jeg fikk for free for 2 minutter siden :P
Vi hadde en slik automat på skolen som ble fjernet etter 3 uker da vi med 3 mann tok hele automaten, tippet den fremover, og "humpet" den opp og ned så, så godt som alt som stod i den datt ned så vi bare kunne plukke. Henholdsvis en litt mindre maskin enn den på bilde... Kommer jo helt ann på om den er "lenket" fast eller noe. Den vi hadde ble satt opp og ikke festet så var egentlig bare å bære med seg hvis man ville.
kan jo være alarmer som utløses ved at man tilter dem også da?
det enkleste er vel å knuse glasset? blir litt bråk, men mindre enn vist 3 stykker skal stå å riste på den i 10 minutter.
trur vel egentlig at Qwaxx siktet til måter å få mat på uten å ødelegge.. kunne vært intressant har en slik automat på jobb..
Men da blir det jo 3 ting på en gang, og alle vet at det er bra! Mosjon, morro, og godteri!
Tenkte på triks en kan gjøre, UTEN å knuse eller ødelegge den. Takk for svar hittil.
hmm. på min lokale svømmehall står det en slik automat. Og jeg har flere ganger trekt ut kontakten og ristet som faen (unnskyld ordbruket) dette har fungert vær gang.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
På en av skolene jeg gikk en gang var det en slik automat. Og det er sånn at når du taster inn et nummer vil den oppgi prisen. Det som var litt kjekt var at jeg fant ut at en av varene kosta bare 2kr. Blei masse sjokolade det året gitt.
Må prøve å teste ut noen av de her metodene en gang.....En automat i Spania skylder meg fortsatt en Euro for ett halv år siden fordi posen med M kuler aldri kom ut
Vi var 4 store karer som tippa maskinen og bare smalt den med fronten i bakken... Datt ut litt av hvert ja Vi stod der dagen etter og så gutta putta på kroner uten at noe datt ned. (Tydeligvis ingen ny automat siden den ikke har noe som sjekker om det faktisk detter ut noe.)
Vi har en lignende automat i nærheten som var rimelig lett å lure før siden den sto fri og ikke var fast til noen vegg. Det var ett hull bakom som man kunne bruke for å stikke noe inn i og dytte ut produktene man ville ha. Nå har folk skjønt hva som har skjedd og skrudd den fast til veggen...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det ingen som har noen skikkelige tips? Da tenker jeg på en kode eller noe lignende som vi kan skrive inn, slik at den gir oss gratis snop? Det hadde vært litt fett.
Før Euro ble innført fant jeg ut en komisk ting da jeg var på besøk i Norge(Bodde i Belgia på den tiden). 5BEF(Belgiske Franc) tilsvarte 1kr på den tiden, men på grunn av sin identiske form med en norsk 10er trodde automater i Norge at det var en 10kroning. Men, desverre så eksisterer vel ikke de myntene lenger.
For noen måneder siden kom jeg over en automat som hadde fått en liten bug i systemet, så de fleste tingene kostet bareca 3 til 16 øre. Slang på en 5'er og fikk 11 sjokkomelk, 4 stratos, 2 god morgen yogurt, 3-4 Top-Ris og endel annet snacks.. Det ble en bra filmkveld for meg og en kompis..
▼ ... noen uker senere ... ▼
det som er med nye automater er at det er koder på de, prøv å hold inn en av knappene på den, og slå en kode, jeg gjorde det på en bussterminal, jeg klarte å sette ned prisen og tømme hele skapet, samme gjelder med kaffe og kakao maskiner, ganske godt triks
Sitat av pompel
det som er med nye automater er at det er koder på de, prøv å hold inn en av knappene på den, og slå en kode, jeg gjorde det på en bussterminal, jeg klarte å sette ned prisen og tømme hele skapet, samme gjelder med kaffe og kakao maskiner, ganske godt triks
Vis hele sitatet...
Høres mer eller mindre ut som en god gammeldags løgn..!
du vet akkuratt som på colaautomater, 4231, er det en slik kode som fungerer på disse maskinene her?
har en slik en i nærheten, men 4231 fungerte ikke på den...
Sitat av CryptoN
Er det ingen som har noen skikkelige tips? Da tenker jeg på en kode eller noe lignende som vi kan skrive inn, slik at den gir oss gratis snop? Det hadde vært litt fett.
Vis hele sitatet...
Herlighet da.. Tror du virkelig noen produserer en automat du kan trykke inn en tallkombinasjon som gjør at den gir ting gratis?
Høres jo helt på trynet ut
På colaautomatene kunne/kan du trykke inn 4231 og får opp en meny, er du heldig så scroller du gjennom hele listen av produkter og finner PrIc, altså stille inn prisen, var visst en fyr som hadde klart dette her en gang

Og er du virkelig ute etter brus kan du jo alltids gjøre ett forsøk på å dirke opp låsen til å komme bak "fronten", der kan du stille inn masse masse, bla pris lettere enn lett... skal visst også kunne endre "Ice Cold Coca Cola" eller hva det ruller foran, hadde vært fett å ha nicket sitt der
Du tar en kleshenger av ståltråd, bøyer den ut til en rett stang med krok i enden, og bøyer den 90° på midten. Stikk den inn i luka og lukk luka, hekt kroken på en spiral, og vri på stanga sånn at du drar ut spiralen. Jeg og en kompis robba hele nedre halvdel av en sjokoladeautomat på noen timer med denne metoden.

Forresten skal jeg stikke på elkjøp på mandag og prøve denne 4231 greia.
Sist endret av w0t.; 7. januar 2006 kl. 22:18. Grunn: elkjøp
haha, jævlig stilig, men det er vel ikke noe jeg kan finne på å prøve på automaten i idrettshallen akkuratt
Du kan jo gjemme deg der til dem låser, også har du hele natta på deg. Så går du bare rolig ut midt på dagen neste dag, med en sekk full av snop/brus/mat/whatever.
Tenk å gjøre seg til kjeltring for litt smågodt... Betal heller det det koster og behold samvittigheten!
tror jeg heller lar være å sitte inne på dassen e.l for å bruke noen timer på å tømme en automat, for så å godte meg med det
har bedre ting å gjøre om natten (sove)

hadde nok gjordt det, hadde jeg hatt sjans på ett litt mindre befolket sted, og heller levd med "kjeltring"stempel
pøh, tull og tøys. er bare på grensen til ulovlig det der.
Har de ikke sånne "spiralmaskiner" på de fleste tog?
Kunne vært en idè å sitte i nærheten av en sånn på toget.
jeg har testet det, det kan være en nisifret kode
▼ ... over en uke senere ... ▼
du kan gjøre mye morsomt med slike automater..

1. du kan bruke det gode gamle "pinne-inn-igjenom-luka-dytte-på-spiral-trikset"

2. du kan bruke et triks som fungerer på hvilken som helst pengeautomat, ved at du legger et pappstykke (formet etter behov) i pengehullet som du tømmer regelmessig

3. du kan dælje løs mens du brøler

4. du kan "snubble på automaten"

men jeg fant ut en gøyal ting med cola automater.. ikke slike gode gameldagse hvor det er sånn knapper med bilde av brusen, men sånn kode ting med samlebånd oppleg osv. (jeg håper dere skjønner hva jeg mener nå)

det er sånn D3 og E6.. div. koder for forskjellig brus, popper ut og havner på et samlebånd og løftes mot luken og igjenom luken og ned i et colaflaskeformet hvor du kan ta ut brusen fra , da begynner morroa

da kan du gjøre mange ting:P du kan holde igjen luken hvor brusen kommer fra samlebåndet, inne i luken er det en registrerings ting som registrerer om det kommer brus igjenom eller ikke, når luken ikke åpner seg får man et nytt valg, slik kan man gjøre til samlebåndet begynner og fylle seg for mye opp

du kan også sette et helt vanlig vannglass der hvor brusen faller ned der du kan ta den (dette innebærer at det er en ting som gjør at brusflasken "står" når den kommer ut) om noen prøver og ta ut brusen på den vanlige måten da får de det rett og slett ikke til, de vil rive og slite en god stund, men til slutt går de for og hente hjelp eller bare gir opp.. da kommer du inn i bildet. Du vet at det er et glass der, dermed vet du at det som skal til for og få ut brusen er og løfte opp brusflasken og ta ut glasset, så kan du ta ut brusen!!

jeg tjente meg mange brus idag pga. sistnevnte måte
hvis du titter litt på en sånn bånd automat vil du se at oppå automaten, i hjørnet til glasset og veggen på sia, er den hengselen som døraåpnes via.
dersom du bøyer denne nok opp vil du (med en kamerats hjelp) kunne bøye døra ganske langt ned og bare strekke handa inn etter brus. All brusen om du har flaks.
men denna metoden er litt risky.
prøv på en skole, når dagen er over.
det gjorde vi
▼ ... mange måneder senere ... ▼
På diverse mix/narvesen foretninger har de noen lakris mynter til2 kr. Disse funker perfekt til slike maskiner. og eldere spillemaskiner
Sitat av nas
hmm. på min lokale svømmehall står det en slik automat. Og jeg har flere ganger trekt ut kontakten og ristet som faen (unnskyld ordbruket) dette har fungert vær gang.
Vis hele sitatet...

det var ikke tilfeldigvis på husebybadet?:P
Alt for og grave opp en 5 månder gammal tråd da...
Sitat av Zer0z
det var ikke tilfeldigvis på husebybadet?:P
Vis hele sitatet...
jo faktisk. *20 tegn*
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Brz

men jeg fant ut en gøyal ting med cola automater.. ikke slike gode gameldagse hvor det er sånn knapper med bilde av brusen, men sånn kode ting med samlebånd oppleg osv. (jeg håper dere skjønner hva jeg mener nå)

det er sånn D3 og E6.. div. koder for forskjellig brus, popper ut og havner på et samlebånd og løftes mot luken og igjenom luken og ned i et colaflaskeformet hvor du kan ta ut brusen fra , da begynner morroa

da kan du gjøre mange ting:P du kan holde igjen luken hvor brusen kommer fra samlebåndet, inne i luken er det en registrerings ting som registrerer om det kommer brus igjenom eller ikke, når luken ikke åpner seg får man et nytt valg, slik kan man gjøre til samlebåndet begynner og fylle seg for mye opp
Vis hele sitatet...
det funker ikke båndet bare stopper og brusen ÒG pengen blir der.
så det er egentlig nestemann som får to brus
Sitat av crazy clomp
det funker ikke båndet bare stopper og brusen ÒG pengen blir der.
så det er egentlig nestemann som får to brus
Vis hele sitatet...
jeg har hørt at hvis du velger et andre valg som er nerme høyre det vil si nerme åpningen så skal det gå men det er ikke sikkert da