Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3471
Hei er ganske ny på dette her. Hvor alvorlig/ulovlig er det å ta seg opp på taket til bygninger ? Tenker da på kjøpesentere o.l. Hvilke lover bryter man ? Trespassing ?
tror ikke du vill få noen veldig streng straff, i verstefal en bot
Trådstarter
26 0
ok. Bare de ikke finner opp "inbruddsplanlegging" eller hærverk på noe som er ødelagt fra før osv så skal det vel gå bra
kan jeg spørre om hva du planlegge å gjøre på et tak ?
Hhhmm... Skulle ønske det var noen man kunne ringe til å spør om Norges lover.
tja, her bruker vi å klatre på takene i sentrum å hoppe fra tak til tak.
Vi har aldri blitt tatt av politiet, heller ikke har eiere sagt ifra, men det er jo ikke sikkert de vet det da
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Cybergasm
Hhhmm... Skulle ønske det var noen man kunne ringe til å spør om Norges lover.
Vis hele sitatet...
Det er populært kalla advokat.
Kverna: Tenker du på å utføre noen form for Yamakazi? Virkelig fett å se på folk som er flinke/gale.
Sitat av slashdot
Det er populært kalla advokat.
Vis hele sitatet...

Jeg ville heller ha sagt politiet. De kan man ringe når man vil uten at det koster noe!
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jeg vet ikke men om det er ulovlig eller ikkje, men eg vil bare sei; Det kan virka mistenkeli viss du blir oppdaga av politiet. For dei 3-4 siste inbrudda her i distriktet har blitt gjort ved å ta seg ned gjennom taket.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Dexxxter
Jeg vet ikke men om det er ulovlig eller ikkje, men eg vil bare sei; Det kan virka mistenkeli viss du blir oppdaga av politiet. For dei 3-4 siste inbrudda her i distriktet har blitt gjort ved å ta seg ned gjennom taket.
Vis hele sitatet...

He he.. Ja, for eksempel han idioten som var så genial at han glodde rett inn i
overvåkningskameraet :P
Fikk meg en god latter når jeg leste det :P
drQ
Egendefinert
Sitat av multisync
Jeg ville heller ha sagt politiet. De kan man ringe når man vil uten at det koster noe!
Vis hele sitatet...
men kan ikke nødvendigvis svare deg på spørsmål om norges lover...
Trådstarter
26 0
hehe nei tenker ikke på noe spessielt, bare hadde vært litt spennende å se ting ovenfra
drQ
Egendefinert
Spørs vel litt hvor gammel du er. Når 12-åringer klarer opp på et tak eller går inn i et skur er det gjerne fordi det er spennende. Når du nærmer deg 20 kan det fort lukte litt mer innbrudd. Ser at Kverna er 19, og da hadde ikke jeg tatt sjangsen. Det er jo uansett god mulighet for at noen naboer som ser deg ringer politiet, som i hvert fall vil komme for å jage deg ned.
Trådstarter
26 0
ja godt poeng. Får heller finne meg noen store gode trær å klatre i istedet :P
Sitat av drQ
Spørs vel litt hvor gammel du er. Når 12-åringer klarer opp på et tak eller går inn i et skur er det gjerne fordi det er spennende. Når du nærmer deg 20 kan det fort lukte litt mer innbrudd. Ser at Kverna er 19, og da hadde ikke jeg tatt sjangsen. Det er jo uansett god mulighet for at noen naboer som ser deg ringer politiet, som i hvert fall vil komme for å jage deg ned.
Vis hele sitatet...
Da lurer jeg jammen litt på hva folk tenker dersom de noen gang ser MEG oppe på et tak..
Sitat av M&G
Da lurer jeg jammen litt på hva folk tenker dersom de noen gang ser MEG oppe på et tak..
Vis hele sitatet...
offtopic: Ja det hadde vært noe hehe....
privat og offentlig eiendom spiller vel også en rolle. En del folk gir faktisk faen i hva folk gjør mot all eiendom de ikke har noe å gjøre, det er de få som legger nesene sine i alle andres saker de må holde utkikk etter ; )
Trådstarter
26 0
hit vil jeg snart. Spennende store tak
Kværner Eureka
Liertoppen +++
Sitat av Kverna
hit vil jeg snart. Spennende store tak
Kværner Eureka
Liertoppen +++
Vis hele sitatet...
Kverna er du fra lier selv?
For 2 uker siden var jeg og en kamerat og lusket rundt ved kværner, men ble tatt av vakten.....
En "venn" av meg ble anmeldt etter å ha vært fler ganger oppe på et skoletak.. (Heldig at jeg ikke ble oppdaget :lol
Trådstarter
26 0
Sitat av Krollo
Kverna er du fra lier selv?
For 2 uker siden var jeg og en kamerat og lusket rundt ved kværner, men ble tatt av vakten.....
Vis hele sitatet...
Det vil medføre riktighet
Vakter ja, de nøytraliseres lett med ett velplassert judoslag
Sorry MÅ bare pirke !

I Judo slår man aldri, bare kaster og parerer

Men faktisk meget å artig å være på tak osv.. Ta noen flips fra tak til tak, evt. ned fra tak
▼ ... noen uker senere ... ▼
Må bare elske tak Brøt meg inn på ungdomskolen vår fra taket ved hjelp av en stige som lå bak ^^ (Det skal nevnes at jeg hadde fixet en av låsene innenfra, så jeg har ikke noen syke skills ang. innbrudd)
Taket på hotellet her er også en ekselent plass å sitte å røyke
Tror ikke noen kan sikte deg for noe bare fordi du er på taket, blir henlagt viss du ikke har max uflaks
hehe! der er jeg heldig! jeg er ofte oppå tak! jobber masse med tak!:P men de er littegranne ødelagte når vi jobber der!

klatre på tak FTW!

OT:
Sitat av bobdane
Sorry MÅ bare pirke !

I Judo slår man aldri, bare kaster og parerer

Men faktisk meget å artig å være på tak osv.. Ta noen flips fra tak til tak, evt. ned fra tak
Vis hele sitatet...
har du ikke sett austin powers goldmember på ubåten til dr.evil er fattern til austin og tar "judoslag" på 2 stk!
Sitat av sonixx
Kverna: Tenker du på å utføre noen form for Yamakazi? Virkelig fett å se på folk som er flinke/gale.
Vis hele sitatet...
aaaaaaaaaaaaaarg når noen kaller det yamakasi blir jeg gaaal det heter faktisk parkour det er det filmen yamakasi handler om og når det gjelder tak så er det fullt lovlig ov være på så lenge det er offentlig eller det ikke står skilt om det.

hvis politiet finner deg oppe på et hustak og du forklarer at du ikke gjør noe ugagn og at dette faktisk stemmer så blir du skrivd opp i polti loggen. det vill si at hvis det er innbrudd i det huset du var på så kan du gjette hvem de tar inn til avhør først. jeg kjenner noen som har vært borti dette et par fem ganger.
foresten bare pass deg for vektere de er kjipe og sure fordi de ikke kunne bli politi eller yrkes militær blitt kasta bort et parganger sjøl av sure vektere
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det værste som kan skje er at du blir logga av politiet.
Det betyer hvis F.EKS: at du er på et tak, så komme snuten og de ber deg komme ned og de spør om navn,bo sted, alder telefon OSV... så skriver de deg opp i loggen, og hvis det blir gjort hærverk innbrudd sener der....Gjett hvem de ringer først
Man må finne ut om det er OFFETNLIGE tak, hvis det ikke her det, burde man ligge unna.
Det med loggen kjenner jeg mange som har skjedde med dem..