Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4936
Jeg lurer altså på hvor nøye politiet går til verks dersom de har bestemt seg for å utføre razzia hos deg? Bryter de opp døren, eller ringer de på? Hva skjer om du ikke er hjemme? Hvordan blir du behandlet når de kommer? Hvor lang tid pleier de å bruke? Hvor mange er de?

Dersom man f.eks. har 5-10g med weed liggende i en termos i klesskapet, om de har med seg en hund så antar jeg at de ikke har noen problemer med å finne den, eller?

Finnes det en oppbevaringsmetode som gjør at man kan lagre weed uten at det gir fra seg lukt? Slik at med mindre de finner oppbevaringsboksen så er man safe?
Sist endret av sumzueri0s; 4. desember 2016 kl. 21:24.
ArbeidsledigProletar
Det er så mange variabler med i bildet at det er vanskelig å svare på spørsmålet, men de vil vinne thermosen.
Jeg skjønner at det er ikke er mulig å gi et fasitsvar her, men la oss si at grunnen til at de utfører razzia er at de har snappet opp en pakke i posten i ditt navn med 10g weed. Personen de utfører razzia hos har blitt tatt én gang tidligere på gata med 5g på seg.
Som sagt er det umulig å svare på uten å vite hva slags mistanker politiet har. Hos meg har de demontert kjøkkenviften og gått gjennom hele hagen cm for cm med hund.
Jeg var misstenkt for å lagre større mengder hasj og/eller kontanter.

I tillegg til type mistanke så spiller kapasiteten til politiet også inn.

Ps: Jeg oppbevarte ingenting, det var nok miljøet rundt meg som førte til mistanken.
Bor du i oslo tviler jeg på de kommer på noe rassia for 10g weed i posten, bor du på bygda kommer de nok. Umulig og lagre weed luktfritt så og si, men det er haugevis av elendige narkohunder. Vakumpakker du weedn et par ganger uten og ta på weedn for så å ta på pakkene er det ikke sikkert en dårlig hund finner det. Hugs på at når du tar på weedn, så lukter alt du tar på etterpå weed også. Hva med og gjøre som folk flest som venter på rassia, legg det ute. Har nada og si at det er litt kaldt.

For så lite ringer de nok på og et en 2-3 stk og behandler deg helt greit. Selvsagt litt utifra hvordan du behandler dem. Tviler på de går inn om du ikke er hjemme, selv om det kan skje.
Hvis politiet kommer på razzia men glemmer å kikke inn i klesskapet så vurderer jeg seriøst å slutte å betale skatt.
Sist endret av entropi; 4. desember 2016 kl. 23:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde razzia hjemme, de fant ikke baggen med weed som lå i sidelommen på baggen min...
Dette var på en tid jeg bodde hjemme og de kun sjekket dette aktuelle rommet.
Om de finner det eller ikke avhenger helt av hvem som leter, er det med hund, og hvor godt det er gjemt.
Et tips kan være å ikke ha ting liggende på "gutterommet". Å ha ting i høyden kan kanskje vær gunstig for at hunden ikke skal merke det. En kompis fikk direkterazzi når han ble tatt med 1g i oslo(ble tatt røykende utendørs, sikkert 8 år siden da..)

Det tryggeste er å ha shitet sitt liggende i en bod/kjeller. Da skal det mye til før det blir funnet.
Sist endret av trikker95; 4. desember 2016 kl. 23:21.
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Hadde razzia hjemme, de fant ikke baggen med weed som lå i sidelommen på baggen min...
Dette var på en tid jeg bodde hjemme og de kun sjekket dette aktuelle rommet.
Om de finner det eller ikke avhenger helt av hvem som leter, er det med hund, og hvor godt det er gjemt.
Et tips kan være å ikke ha ting liggende på "gutterommet". Å ha ting i høyden kan kanskje vær gunstig for at hunden ikke skal merke det. En kompis fikk direkterazzi når han ble tatt med 1g i oslo(ble tatt røykende utendørs, sikkert 8 år siden da..)

Det tryggeste er å ha shitet sitt liggende i en bod/kjeller. Da skal det mye til før det blir funnet.
Vis hele sitatet...
Måtte flytte litt om gitt. Det er dog litt varmere oppe, noe som gjør at det lukter mer, hadde oppbevart det et sted der det er kaldt og hasjen blir hard og mindre oljete, noe som gjør at den lukter mindre.
Hvis det ikke er så mye så legg det i skåler du har spist fra med masse matrester og sett dem litt sånn rundt omkring. Føreren vil tro at bikkja skal slikke i seg noen rester og vipps. En kompis slang 25 g kokain i en bolle med pastarester da politiet kom, de lukta hasjrøyk og bikkje ble tilkalt.hunden Fant den 1g klumpen med hasj på bordet før de to andre sol hadde stått der i en halvtime. Men da bikkja nærma seg bollen med pastarestene og nosecandy ble han holdt igjen. Fikk kommentar om å ha det ryddigere De gadd ikke anmelde for hasjen engang
En ide som jeg kom på i farten er kjøleskap. Det er vel rimelig lukttett, og jeg tviler politiet går nøye gjennom matvarer på en razzia. Det eneste de kan finne på er å ta en kjapp titt i kjøleskapet for ting som HGH, men gjem det i noen matvarer så er man nok 97% safe.
Har null erfaring, må bare spør.

Lukter weed virkelig så mye? Eller er det bare hunden som lukter så ekstremt godt?

La oss si trådstarters eksempel med en thermos. Slenger weed oppi, vasker hender godt med kraftig industriell håndsepe og sprit. Skrubb så thermosen med Zalo og spray med bremserens eller citrus rens.
I mine øyne er ting totalt kirurgisk rent da
Sitat av trikker95 Vis innlegg
En ide som jeg kom på i farten er kjøleskap. Det er vel rimelig lukttett, og jeg tviler politiet går nøye gjennom matvarer på en razzia. Det eneste de kan finne på er å ta en kjapp titt i kjøleskapet for ting som HGH, men gjem det i noen matvarer så er man nok 97% safe.
Vis hele sitatet...
eller i pvc rør på bunnen av fjorden eller andre vann under isen, da vannet under isen ikke er kaldere enn 4 grader C, noe som er som i kjøleskapet på det kaldeste, max badetemperatur om sommeren på det varmeste.
Sist endret av Kloroplast; 5. desember 2016 kl. 01:02.
Sitat av TheEngineer Vis innlegg
Har null erfaring, må bare spør.

Lukter weed virkelig så mye? Eller er det bare hunden som lukter så ekstremt godt?
Vis hele sitatet...
Hunder har helt ekstrem luktesans. (Eller kanskje vi bare har ekstremt dårlig luktesans?) De lukter en dråpe blod midt i et skogsterreng med mange andre lukter, du kan jo bare prøve å forestille deg hvordan deres sanseverden fortoner seg.
Sitat av TheEngineer Vis innlegg
Har null erfaring, må bare spør.

Lukter weed virkelig så mye? Eller er det bare hunden som lukter så ekstremt godt?

La oss si trådstarters eksempel med en thermos. Slenger weed oppi, vasker hender godt med kraftig industriell håndsepe og sprit. Skrubb så thermosen med Zalo og spray med bremserens eller citrus rens.
I mine øyne er ting totalt kirurgisk rent da
Vis hele sitatet...
Mange typer weed dufter tror jeg vi sier ganske kraftig ja. Selv i vakuumbokser så vil bikkja finne det. Noen ganger ikke, kommer an på flaksen. Og gjem gjerne i høyden da hunden har problemer med det
Sitat av TheEngineer Vis innlegg
Har null erfaring, må bare spør.

Lukter weed virkelig så mye? Eller er det bare hunden som lukter så ekstremt godt?

La oss si trådstarters eksempel med en thermos. Slenger weed oppi, vasker hender godt med kraftig industriell håndsepe og sprit. Skrubb så thermosen med Zalo og spray med bremserens eller citrus rens.
I mine øyne er ting totalt kirurgisk rent da
Vis hele sitatet...
Eller hvis man putta thermosen i en matrusjka dokke av thermoser, så spyler man det med pinen og limonen og noen andre terpener, graver det i skogen og kaster masse sitronskall rundt, da weedlukt er en blanding av bartre og sitrus og noen andre lukter... I skogen lukter det allerede bartre, noe som gjør hunden blir mer forvirret og begynner å markere på sitrusfrukt som lukter limonen i et område med pinen rundt omkring. Da reagerer bikkja på alle sitronskallene, noe som får hundeøreren og bikkja ta pause? er bare spekulasjoner, Cannabis er en gøyal plante.
"Øko-Terrorist"
Hørt om folk som har strødd chilipulver e.l rundt området der ting er lagret, roter til luktesansen til bikkja, riktignok vil nok en bikkje som trekker seg tilbake og nyser og skaper seg nok vekke endel mistanke.

Dog kan jo ikke bikkja lukte igjennom f.eks et forseglet norgesglass, de kan derimot lukte rester på utsiden av glasset, mulig at ting lagret i norgesglass der du deretter skrubber utsiden med isopropanol e.l kan funke.
Sist endret av tr80r; 5. desember 2016 kl. 03:07.
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Det er veldig varierende kvalitet på politiet sine razziaer. Jeg hadde 3 razziaer på èn uke ei gang. Selv var jeg bortreist hele uka og leiligheten stod tom. Når jeg etterhvert dukket opp og ble pågrepet i saken, fikk jeg jo også innsyn i beslagsrapportene på det de hadde beslaglagt. Der kom det frem at de på de tre ulike razziaene stadig hadde funnet nye ting de hadde beslaglagt, dette til tross for at ingen hadde vært der mellom razziaene. Sånn i utgangspunktet skulle man jo tro de fant alt første gang, men de trengte altså å ransake samme leilighet tre ganger før de fant alt... (ID-dokumenter, kontrakter osv., så de kunne ikke støtte seg på hund dessverre )

Det var sokkelleilighet, der huseier bodde i etasjen over. Første gang hadde han blitt vekket av væpnet politi kl. 04:30 på natta og bedt om å låse dem inn. De to siste gangene var på dagtid, også da ble de låst inn av huseier, så de knakk aldri døra i mitt tilfelle. Ut fra det jeg har hørt fra kompiser, og forsåvidt også sett på Nattpatruljen og lignende, så har de lav terskel for å knekke opp døra når de har ransakelsesordre, om du ikke åpner opp for dem eller ikke er hjemme.

Hvor lang tid de bruker og hvor mange de er, vil variere helt ut fra hvor stort hus/leilighet det er snakk om, og hvor stor sak det er snakk om. Hvilket politidistrikt det er snakk om, har nok fort også litt med saken å gjøre.
Sist endret av Btyven; 5. desember 2016 kl. 03:24.
Sitat av tr80r Vis innlegg
Hørt om folk som har strødd chilipulver e.l rundt området der ting er lagret, roter til luktesansen til bikkja, riktignok vil nok en bikkje som trekker seg tilbake og nyser og skaper seg nok vekke endel mistanke.

Dog kan jo ikke bikkja lukte igjennom f.eks et forseglet norgesglass, de kan derimot lukte rester på utsiden av glasset, mulig at ting lagret i norgesglass der du deretter skrubber utsiden med isopropanol e.l kan funke.
Vis hele sitatet...
Hva er et forseglet norgesglass? Med lokket skrudd på liksom? Overrasker meg om den lukta ikke vil sive ut etterhvert gitt
"Øko-Terrorist"
Sitat av hideout Vis innlegg
Hva er et forseglet norgesglass? Med lokket skrudd på liksom? Overrasker meg om den lukta ikke vil sive ut etterhvert gitt
Vis hele sitatet...
Brukes til hermetisering så forundrer meg veldig om noe ville sive ut der...
https://no.wikipedia.org/wiki/Norgesglass
Jeg skal ikke påstå og vite det 100%, men det virker for meg veldig merkelig om du kan fylle opp et norgesglass med weed og det gjør det umulig for hunder og lukte stoffet som er inni det. Da hadde du sett hundrevis av lithauere med bilen full av norgesglass. Forøvrig også en god måte og ødelegge weedn på og oppbevare det i sånt glass om det er 100% lufttett og ingenting siver ut.

Står vel forøvrig i den linken du legger ved at det der ikke vil være en fullverdig garanti?
"Når krukken fylles med varmt syltetøy, vil det skapes undertrykk under avkjøling slik at tettingen blir enda bedre. Innholdet kan også beskyttes mot påvirkning med å legge på et lokk av smeltet voks. Norgesglasset revolusjonerte lagring av mat i Norge."
Sist endret av et eller annet; 5. desember 2016 kl. 07:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Øko-Terrorist"
Kan få det til med å varme opp glasset før det forsegles, når luften i glasset kjøles ned vil det skapes undertrykk som er med på å holde det tett rundt pakningen. Hermetisering ødelegges om det siver inn luft så om Norgesglass hadde sluppet inn luft hadde det jo vært ubrukelig. Med undertrykk i tillegg er sjangsen minimal.
Sitat av tr80r Vis innlegg
Kan få det til med å varme opp glasset før det forsegles, når luften i glasset kjøles ned vil det skapes undertrykk som er med på å holde det tett rundt pakningen. Hermetisering ødelegges om det siver inn luft så om Norgesglass hadde sluppet inn luft hadde det jo vært ubrukelig. Med undertrykk i tillegg er sjangsen minimal.
Vis hele sitatet...
For å få undertrykk må du jo ha varm weed da. Rett fra kua
"Øko-Terrorist"
Sitat av seroto9n Vis innlegg
For å få undertrykk må du jo ha varm weed da. Rett fra kua
Vis hele sitatet...
Skyll en tom melkekartong i varmt vann, tøm den og skru på korken, hva skjer? Jo den skrumper inn litt og det dannes undertrykk selv om den er tom fordi lufta i kartongen er varm og deretter kjøles ned.
Kan ingening om weed, men tenker meg om det vakuum pakkes og så oppbevares i olje burde det gå greit??
Norgesglass. Ta en tur ut. Sikreste måten. Men vi som er glad i dampe daglig gidder jo ikke det Tiltak gå seg tur. Tiltak med godsakene langt unna.

Hasjen man får fatt på i dag lukter ikke mye mindre enn det grønne. Er det god myk rev som f.eks Amnesia.
ArbeidsledigProletar
Glem det å maskere lukt. Hvis bikkja lukter det, er du tatt. Så enkelt er det.
Det er ikke så mange dårlige narkobikkjer, men det er flere variabler. De kan ta med annen type bikkje for å skremme (om dopbikkje ikke er tilgjengelig) eller bikkja kan være trent for større mengder.

Men samme hva, er bikkja trent på å finne det du har i de mengdene, kommer du ikke unna med thermos osv.
Hvis ikke, så har det null og si hva du har pakka det inn i, men om de faktisk ORKER å gå så nøye til verks at de finner det.
Noen som kan avkrefte myten om at hundene ikke kan lukte det som ligger et par meter over seg?

Sitat av sumzueri0s Vis innlegg
Jeg lurer altså på hvor nøye politiet går til verks dersom de har bestemt seg for å utføre razzia hos deg? Bryter de opp døren, eller ringer de på? Hva skjer om du ikke er hjemme? Hvordan blir du behandlet når de kommer? Hvor lang tid pleier de å bruke? Hvor mange er de?
Vis hele sitatet...
Da jeg fikk besøk for mange år siden så kom de i ettia natt til lørdag. De banket som noen gærninger på døra, så jeg tenkte det var brann ellernoe og åpnet. 3 politimenn holdt på i kanskje 45 min i leiligheta mi...

De fant ikke noe annet enn et gram med grønt, som jeg gav dem når de kom inn. Da jeg kom hjem fra 3-4 timer med glatta og avhør fant jeg at de hadde åpnet alt av skuffer og skap og åpenbare gjemmesteder som ventilasjonsluker osv. Men det var egentlig ikke rota noe særlig, bare skap og greier som sto åpne. De hadde også vært bak klesskapene mine på soverommet av en eller annen grunn. De tok glassbongen min også, men ikke noe av det andre røykeutstyret som f.eks grindere og trepiper osv.

oh, og når jeg kom hjem så fant jeg et par gram brunt som lå i fullt øyensyn på en hylle over tv'en... det var fint å komme hjem til ass.
Sist endret av Fleinheim; 6. desember 2016 kl. 20:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.