Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 14029
Sitat av Halalgeir
For ikke å glemme 30 ekstra bor og 40 ekstra batterier...
Vis hele sitatet...
Et metallborr burde vel gjør susen? Hvertfall om sylinderen er i en eller annen messinglegering.

Forøvri vil jeg påstå å ha vært borte på FG-hengelåser som ikke har slike hakk på begge sider av bøylen.

En annen ting er at huset er i messing på den låsen du viser til. En liten stemme inne i hodet mitt sier: slegge?
Skal du bruka vinkelslipar/sag så blir det problematisk å holda hengelåsen i ro mens du sag/slipe. Du kan skada deg osv.

Tang går ikkje, enkelt og greitt. Slegga går kanskje, men då må du slå på opphenget, for du har ikkje sjangs til og øydelegga sjølve hengelåsen.

Eg ville ha satsa på dirking eller thermite, eller enkelt og greitt, skrudd av opphenget som hengelåsen henge på.

Ein god del av det eg har skreve er sikkert skreve før, men eg gidde ikkje lesa alle postane.
Har faktisk klippa lignende låser selv med sånn stor tang. De med 15mm osv. bøyle sliter du med, men 8 går med litt arbeid
Sitat av BjØrN@Rxz
bruk thermite-

du trenger

-rust pulver

-aliminium pulver

-magnesium tråd

framgangsmåte

du blanner rust med aliminium i en brus boks og bruker magnesium tråd som lunte

for hvert gram aliminium trenger du 2gram rust

men, de lyser ganske bra opp og ikke stå på siden av trekk unna.
Vis hele sitatet...

Kan du fortelle meg en god og effektiv måte å gjennomføre dette på med tanke på gjennomføring og hvordan du skal plassere brusboksen?? Regner med at dette vil bli svært vanskelig ettersom at jeg går ut ifra at hengelåsen henger på en dør...

Det letteste er vel å bruke en kraftig bor, sag eller tang.
Jeg har dirket opp mange låser i mitt liv, når jeg gikk på vidregående.
Dirken laget jeg av ett baufilblad, som jeg slipte til på en slipestein.

Vanlige låser du kjøper på europris, rema, biltema osv... som ikke koster mer enn en sjokolade dirker du opp på under 1 min.
Abus hengelåsene er litt verre, her må du inn med to dirker... men med øvelse går det også bra.

Vanlige huslåser er i samme klasse, men flere tagger på nøkkelen, værre er det.

Slegge/hammer
Bråker noe jævli, men funker veldig godt på de fleste hengelåser.
Til slutt gir stålet etter av metalltrøtthet.

Vinkelsliper

Du bruker vel kanskje 1 min med en vinkelsliper, men bråker endel.
Det er ikke noe problem å kutte å holde i låsen samtidig.

Baufil

Metallet på Trioving er herdet rustfritt stål, vanskelig å komme igjenom med vanlig baufilblader.
Du kommer igjenom tilslutt, men det tar lang tid.

Bor
Skal du borre, bør du bruke borr for rustfritt, og skjærespray/olje.

Tang
Sånn stor stor tang du får på biltema, vil jeg ikke tro funker på denne låsen.
Men på de fleste andre billigmerker, vil det funke som smør.

Gass/skjærebrenner
Dette funker... acytelen/oxygen... men faren er jo at du setter fyr på andre ting enn bare selve låsen.
Muligheten for en brannalarm går av er veldig stor.

Våpen
Pistol eller rifle....
Ja det funker.. men sannsynligheten at du blir truffet av rikosjerende kule, eller metall som du skyter av er stor.
Jeg har skutt en lås i 1000 kroners klassen av med rifle 6,5x55.
Da lå jeg selv i rimelig dekkning ett stykke unna.
Bortsett fra at smellet på rifla er røfflig 160db, så funker det fint

Bil
Fest kjetting, wire i låsen, fest i bilen å gi gass....
Noe kommer til å gi seg, og som dere nenvte tidligere... svakeste ledd.

Nøkkel
Å få tak i nøkkelen til låsen er den mest stille måten å åpne den på.
Men jobben å få tak i nøkkelen er værre.

Alt annet enn låsen
Ikke dirk opp låsen, men ødelegg det låsen er festet i.
Fleste skur er festet til låsen bare skrudd med treskruer.
Å der det er boltet med bolter, er det lettere å bruke baufil på dem enn selve låsen.
Med brekkjern ødelegger du mest sannsynlig festet.

Festet er som oftes laget i vanlig stål, bløtt å lett å komme igjenom

Dirkesett
Søk på nettet etter dirkesett, så får du kjøpt proffe dirkesett til hengelåser, huslåser, bil osv...
Har engang kjøpt dirkesett til bil her i norge, når jeg jobbet på bilverksted.
Her fulgte det med anvisning til hvordan du skulle dirke opp de forskjellige biltypene.
Og dirke de låsene der kan du glemme! ta enkelt og greit og bor ett 4,5 mm hull rett på oversiden/undersiden (spørs åssen du holder låsen) av der du stikker inn nøkkelen (ikke den flate toppen på nøkkelen ) når du borrer så må du telle tappene innover slik att du ikke borrer for langt, på den låsen du har der tenker jeg det er syv stk. etter at du er ferdig med alle tappene så tar du en stor skrutrekker og vrir rundt og vips så er du ferdig.
Sist endret av foten; 15. august 2008 kl. 14:33.