Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1553
hei
Jeg har nettopp fått en liten haug med bilnøkler
jeg har fått 8-13nøkler til BMW, VW, og volvo
så jeg har nøkkelnr på dem, som
kis vw15
kis vo17 /v017 (tipper d er er en bokstav)
kis bm18
en kompis av meg har en bok på jobben (der jeg fikk de fra) som sier hvilken nøkkel som passer til hvilken dør, men jeg har ikke denne boka, og lurer på dette, ettersom jeg ikke gidder å gå med alle nøklene i nøkkelknippet,men har tenkt til å velge ut et par stykker.

er det noen som vet hvor jeg kan finne ut hvilket nøkkelnummer som hører til hvilken bil?
Men er det ikke slik at hver nøkkel bare funker på en bil(ikke en type\årstall\model\osv)?
Sist endret av torsken; 17. juli 2008 kl. 14:43.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av torsken
Men er det ikke slik at hver nøkkel bare funker på en bil(ikke en type\årstall\model\osv)?
Vis hele sitatet...
Gamle bilnøkler er bare metall, mao så lenge du har riktig dummynøkkel kan du slipe til en nøkkel som passer til en gitt sylinder.

Nyere bilnøker bruker også koding \ kryptering for å gjøre en handshake med dør\tenning, mao dersom du ikke har orginalnøkkelen eller tilgang til selskapets systemer vil du ikke kunne lage nye nøkler til disse.
Sitat av AtXbYeA
Gamle bilnøkler er bare metall, mao så lenge du har riktig dummynøkkel kan du slipe til en nøkkel som passer til en gitt sylinder.
Vis hele sitatet...

er det også mulig å kun bruke dummynøkkelen uten å slipe den til???vet ikke hvor gode sånn gamle bil-låser er,og mange sier de bare bruker en skrutrekker på sin egen bil,og da burde det ihverfall funke med en dummynøkkel..
for jeg har altså masse dummynøkkler,som jeg håper jeg kan få opp noen biler med, UTEN å slipe de til for hver enkelt bil.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Meteor Freak
er det også mulig å kun bruke dummynøkkelen uten å slipe den til???vet ikke hvor gode sånn gamle bil-låser er,og mange sier de bare bruker en skrutrekker på sin egen bil,og da burde det ihverfall funke med en dummynøkkel..
for jeg har altså masse dummynøkkler,som jeg håper jeg kan få opp noen biler med, UTEN å slipe de til for hver enkelt bil.
Vis hele sitatet...
Erm..

Tvilsomt siden de har ingen riller, de vil ikke gå inn i døren.
nøklene har forskjellige "spor" i seg...men de har ikke noe til å dytte de forskjellige "pins"'ene i riktig høyde..
[edit]
de ser ut som disse nøklene (bare at mine er for bil-nøkkler)
http://www.lockpicks.com/index.asp?P...S&Category=293
[/edit]
og forresten.. det googlesøket ditt var ikke mye til hjelp
har selv prøvd litt på google,og finner veldig lite der..
så om noen har en annen link...takker
Sist endret av Meteor Freak; 18. juli 2008 kl. 16:59.
er det ikke mulig å lage en "bumpe-nøkkel"?
eller er dette kun mulig ved vanlig lås/nøkkel?
Sitat av ZeppeZ
er det ikke mulig å lage en "bumpe-nøkkel"?
eller er dette kun mulig ved vanlig lås/nøkkel?
Vis hele sitatet...
det var akkurat noe sånt j håpet at de skulle funke som...jeg har desverre ikke fått prøvd på noen biler enda, for å se om det funker.
men nå har jeg forskjellige nøkler med forskjellige spor,så de skal passe inn i låsen..så er det vel bare pinsa det står på... men vet ikke gode bil-låser er..vanlig låser trenger du jo veldig lite slækk på,men når man hører om at folk kan bruke et skrujern til å åpne bil-døra si, så virker det ikke som man trenger å bry seg om pins i det hele tatt på biler??

har prøvd å dirke bilen til søstra mi, uten suksess,mangla vel 1pin tror jeg...men var ikke bare skrujern på den ihverfall.. (mitshubitshi,colt)
bump keys is the way ^^