Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 956
Hei!

Finnes det programvare for å gå igjennom bilder og videoer? Jeg kommer fra en lang ferie med en harddisk full av gopro bilder og videoer. Mange av videoene inneholder footage som ikke er interessant å ta vare på. Det er også mange bilder som skal slettes.
Googlet og fant Quik, men synes ikke det var så godt egnet. Fikk litt dårlig oversikt over hva som var slettet og hva som var tatt vare på.

Takker også for generelle tips når det gjelder dette.
Jeg har i ett tidligre liv brukt Picasa og det har fungert helt greit. Nå er de desverre avviklet og jeg stoler ikke sååå mye på etterfølgeren "Google Photos"
Jeg bruker nå Windows Utforsker og Apple Finder til all sortering av bilder/videoer, men det er litt tidkrevende sammenlignet med noen programmer, ikke mange automatiske funksjoner å skylde på når du gjør allt selv

Fordelen er kontrollen du har på hva som lagres/slettes. Ulempen er att det ser "simpelt" ut, ikke noe fancy GUI, ikke noen funksjoner du ikke trenger.
Jeg har brukt Adobe Bridge en del. Støtte for mange ulike formater og bra interaksjon med Photoshop/Lightroom vis du bruker noen av de.
Han nye
sgt_coke's Avatar
Trådstarter
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Jeg har i ett tidligre liv brukt Picasa og det har fungert helt greit. Nå er de desverre avviklet og jeg stoler ikke sååå mye på etterfølgeren "Google Photos"
Jeg bruker nå Windows Utforsker og Apple Finder til all sortering av bilder/videoer, men det er litt tidkrevende sammenlignet med noen programmer, ikke mange automatiske funksjoner å skylde på når du gjør allt selv

Fordelen er kontrollen du har på hva som lagres/slettes. Ulempen er att det ser "simpelt" ut, ikke noe fancy GUI, ikke noen funksjoner du ikke trenger.
Vis hele sitatet...
Ja, har brukt utforsker og den fungerer greit, særlig med tanke på kontrollen på filene.
Skulle gjerne hatt noe "utforsker+", med funksjonalitet som enkel trimming av videoer og fremvisning av filer som gir mer innblikk i hva som skjer på de ulike videoene ol.