Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 671
Jeg har en garasjeport åpner som jeg la til i garasjen som ble bygget i år 2007, og den funker fortsatt utrolig bra! jeg trykker bare på en knapp, så åpner og lukker den seg.

Men nå leker jeg med tanken om å ha en "smart" garasjeport åpner som jeg kan åpne med stemmestyring og app.

Spørsmålet er da: må jeg bytte ut hele garasjeport åpneren, eller er det mulig å ha en liten "tilleggs" greie opp på som gjør den smart?
Har en kompis som drev å surret med det samme selv for noen få år tilbake,.gikk med mye tid og dessverre for han lite suksess. Nå vet jeg ikke hvor kyndig du er på feltet, men jeg tror dette er lettere sagt enn gjort, tenker du å gjøre dette selv skal du ha litt peil og det er muligens bedre å leie inn noen som har erfaring med dette, selv kan jeg lite om temaet
Med andre ord, så bør jeg bare kjøpe en ny garasjeport åpner og heller bytte ut den gamle
Kan som sagt lite om saken, men kompisen min mente det var en del mer trøblete enn forventet. Merk deg dog at dette er noen år siden og ting kan ha blitt noe forandret og forenklet siden den gang. Du er sikkert ikke alene om denne problemstillingen, ville prøvd Reddit eller bare kontaktet et firma som driver med porter/dører av dette slaget
Har ikke erfaring med produktet selv, men kunne en SwitchBot Bot gjøre nytten? Altså at du får festet den på et vis sånn at den fysisk trykker på garasjeport-åpneren for deg.

Ser i hvert fall ut som at den støtter blant annet Alexa, Google Assistant og Siri om man kjøper en hub i tillegg, men du får nesten lese deg mer opp selv og se om det kan fungere.

Har jo som sagt ikke prøvd produktet selv, så vet verken hvor hardt den trykker eller hvordan den fungerer praksis. Er bare et forslag for en ghettoløsning
Kan muligens legge et rele, som er trådløst og styrbart med mobil mellom styringen.
Er det ikke enklere å bare trykke på en knapp?
Du gjør noe for å spare tid men ender opp med å bruke mer tid totalt hehe. Gøy
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Er det ikke enklere å bare trykke på en knapp?
Vis hele sitatet...
en nøkkel/dings mindre er jo mer deilig, er det ikke?
Sist endret av kingkentyy; 18. januar 2024 kl. 19:36.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Du gjør noe for å spare tid men ender opp med å bruke mer tid totalt hehe. Gøy
Vis hele sitatet...
Kan være givende det også. Mye jeg har gjort og prøvd, men feilet. Ser ikke det som et direkte tap da prosessen(e) har lært meg noe og har vært underholdende