Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1715
Hei. Har gravd opp den gamle skole-pcen min fra 2012 og husker ikke passordet mitt. Den er i gamle Akershus Active Directory system som en bruker der. Lurer på om det er noen måte å få åpnet opp PCen uten å måtte slette alt.

Hovedsaklig om det er mulig å få tak i det som ligger inne på maskinen uten passordet til brukeren. Fant noen guides på hvordan man force reseter Active Directory Domain Administrator passord, men usikker på om det vil gjøre så jeg får tilgang til min egen bruker med mine filer.
Lettest å ta ut HDD og plugge det i en dock eller stasjonær og lese derfra, hvis det er kryptert er det litt værre men det vet jeg ikke noe om.
Har vurdert det, men tenkte å se om det var noe måte å få tilgang først. Worst case skrur jeg ut HDD
Raskest er å søke på youtube how to recover windows files boot USB
Okei @KrølleBølleBrur, takk. Skal se på det og ha det i bakhodet.

Men la oss si at jeg ikke er ute etter den raskeste veien, vil det i det hele tatt være mulig å komme seg inn på kontoen? I og med at det er en domene bruker? Hadde vært en kul erfaring mtp. hobby og studier.

Har sett lest noe om kali linux, hashcat og john, men usikker på om disse kan bli brukt i mitt tilfelle. Driver å leser mer om det, men hvis noen har noe å tilføye så settes det pris på
En 1iten tanke, har du prövd å kontakte sko1en som ga deg PCen? Ja, jeg skjönner det er 1enge siden.
Sitat av Vitenskap Vis innlegg
Har sett lest noe om kali linux, hashcat og john, men usikker på om disse kan bli brukt i mitt tilfelle. Driver å leser mer om det, men hvis noen har noe å tilføye så settes det pris på
Vis hele sitatet...
Kali linux er navnet på et operativsystem designet for penetrasjonstesting. OS'et kommer med en rekke programmer ferdiginstallert. Hashcat og john er to verktøy som kan hjelpe med å hente ut passordet til krypterte filer.

Å åpne opp pc'en er fullt mulig. Det er tross alt snakk om en uoppdatert PC fra 2012. Alt er avhengig av hvor mye tid du er villig til å invistere for å få åpnet den. I bunn og grunn er det veldig enkelt, men krever en god del forhåndsinformasjon for å bruke de verktøyene du trenger.

Om en kjenner til hackerkulturen så vet du kanskje at de ikke er de første folka til å dele ut slik informasjon ut av det blå.

Om du er fast bestemt på å få åpnet den kan du besøke Academy @Hackthebox.com og bruke de nødvendige timene som kreves for å hacke windows AD. Good luck
Antar at operativsystemet på skole-pcen er Windows XP?

Hvis ja, se nedenfor:

https://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
@Omniscient skjønner! Takk! Har drevet litt med kali tidligere og har litt kunnskap fra før, men syntes det virker som et kult lite prosjekt. Har jo all tid i verden.

@Zirto det er Windows 7 på den. Kan se om det finnes et alternativ til det du har sendt
Er det innloggingsbruker til windows du vil ha tilgang til? På win 7 kan du nok erstatte sethc.exe med cmd.exe og forandre passord på bruker via cmd.
https://superuser.com/questions/5039...rator-password
@Landeveis Det er innlogginsbruker til en Windows 7 bruker som er registrert i et Active Directory. Det er en skolebruker fra 2012 som ikke er opprettet lokalt på en windows maskin
Hvis du har en android mobil, kan du prøve Termux. Så slipper du å legge inn Linux, Kali etc på en pc. Du kan bruke Termux til å redigere, slette eller injisere greier i HDD’n til skole pcn din. Men last ned ned Termux fra github isteden for GooglePlay. GooglePlay sluttet å oppdatere Termux for ett drøyt år siden.
@everyfox Det er kult. Skal absolutt sjekkes ut! Har android mobil så det passer bra og hadde planer om å putte Kali på denne PCen, men vil først komme meg inn på den før jeg sletter alt og installerer et nytt OS. Takk for tipset!
Boot hva du vil med PXE og gå gjennom disken derfra?
Sleng denne på en minnepinne og legg til en lokal bruker

https://www.hirensbootcd.org/