Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2443
Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan fjerne et klistermerke fra en plastikkoverflate til en annen, uten å ødlegge klistermerket? Går det an å kjøpe en form for klister/lim jeg kan feste det med igjen, da klisteret kanskje har forsvunnet.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Varme i store mengder kan løsne limet.
Men det er ikke sikkert.
Hvor lenge lappen har hengt på dagens overflate samt type lim som er på den spiller inn der.

Så hårføner er tingen.

Lim for å lime den på en annen plass finner du sikkert på chlas
Bytte strekkode på varer?
Inneholder ikke strekkoder hvilken vare det er? I så fall ville det fungert dårlig. Men en tapetkvit og varme hadde gjort susen.
Man setter strekkoden til en billig vare på en mye dyrere vare. I kassa står det ofte "Kappsag 2000W" bare.
Er det ikke mye enklere å bare printe ut sine egne strekkoder og klistre på?
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Er det ikke mye enklere å bare printe ut sine egne strekkoder og klistre på?
Vis hele sitatet...
Og hvordan skal denne varen bli gjenkjent i kassesystemet?
Sitat av cos Vis innlegg
Og hvordan skal denne varen bli gjenkjent i kassesystemet?
Vis hele sitatet...
godt spørsmål, men det er så enkelt som å ta bilde av ønskede klistrelapp, og da man kommer hjem finner men ettellerannet program på internett som gjør tallene om til en ekte strekkode, og voila! du kan nå printe ut, og klistre!
Sitat av stukeren Vis innlegg
godt spørsmål, men det er så enkelt som å ta bilde av ønskede klistrelapp, og da man kommer hjem finner men ettellerannet program på internett som gjør tallene om til en ekte strekkode, og voila! du kan nå printe ut, og klistre!
Vis hele sitatet...
Finn meg eit program som det der? Vil ikkje tru det finst.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Europeanut: Strekkodeleser får man til alle Android og iOS telefoner, jeg hadde det tilogmed til min pocket pc for mange år siden..

Strekkodegenratorer har eksistert i mange år det også.

http://www.barcodesinc.com/generator/index.php
Sist endret av Fleff; 1. mai 2012 kl. 14:06.
Sitat av Europeanut Vis innlegg
Finn meg eit program som det der? Vil ikkje tru det finst.
Vis hele sitatet...
Første treff på Google.
Sitat av Europeanut Vis innlegg
Finn meg eit program som det der? Vil ikkje tru det finst.
Vis hele sitatet...
fleff har helt rett, er bare å ta bilde av tallet under koden, eller skrive ned sifferet under koden, og gå på den siden det ble lenket til og generere den samme koden, og skrive ut
Sist endret av stukeren; 1. mai 2012 kl. 14:09.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Ser ganske litt dumt ut om du kommer med en indrefileet til 300kr/kg, også slår den seg inn på "Euroshopper Bleier" 5,-. Selv om de kanskje ikke har høy utdanning, er ikke butikkarbeidere sååå sløve.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Ser ganske litt dumt ut om du kommer med en indrefileet til 300kr/kg, også slår den seg inn på "Euroshopper Bleier" 5,-. Selv om de kanskje ikke har høy utdanning, er ikke butikkarbeidere sååå sløve.
Vis hele sitatet...
Da er du jo dum selv.
Bytt ut f.eks en strekode fra first-price potetgull til en pose med Kims? Sparer ca. 15 kr, ikke mye, men kan bli en del i lengden.

Eller First-Price Strekode > Dyrere vare
Sitat av stukeren Vis innlegg
fleff har helt rett, er bare å ta bilde av tallet under koden, eller skrive ned sifferet under koden, og gå på den siden det ble lenket til og generere den samme koden, og skrive ut
Vis hele sitatet...
Selv om strekkoden er "riktig" og inne i systemet på de enkelte butikkene, vil prisen fortsatt være generert til den prisen butikken har satt.

Det eneste man kanskje kan vinne på er om strekkoden ikke er inne i systemene deres enda. Da kan man klistre på en vanlig prislapp, uten strekkkode i tillegg. Det vanlige i slike prosedyrer vil likevel være at de ansatte i butikken legger varen til side, og henter en ny av samme type.
Hva om det ikke er strekkoder trådstarter tenker på i det hele tatt?
Varme / vanndamp fungerer for å løsne limen.



Når det kommer til strekkoder... Tror dere ikke de ansatte ikke oppdager at det er en pålimt papirlapp på en kims potetgull-pose ?

Dette vil kun fungere på pappeske produkter / produkter som allerede har en papirlapp-strekkode.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Selv om strekkoden er "riktig" og inne i systemet på de enkelte butikkene, vil prisen fortsatt være generert til den prisen butikken har satt.

Det eneste man kanskje kan vinne på er om strekkoden ikke er inne i systemene deres enda. Da kan man klistre på en vanlig prislapp, uten strekkkode i tillegg. Det vanlige i slike prosedyrer vil likevel være at de ansatte i butikken legger varen til side, og henter en ny av samme type.
Vis hele sitatet...
Nei, du kan bytte ut strekkoden med en fra en billigere vare som butikken også fører
Jeg har jobbet i varehus og vi var en tid sterkt plaget med utskifting av strekkoder mellom varer med hensikt i å stjele dem (få syke rabatter). Problemet er at en bosch kappsag ofte heter "Kappsag 1200W" i datasystemene, samtidig som en oneHungLow kappsag kan hete "Kapp-/gjæringssag 1200W". Kassadama hadde ikke hatt muligheten til å differensiere om hun så ville det.

EAN13 er europeisk standard for strekkoder på handelsvarer i europa. Strekkodene er enkle å lage/printe, og hvilke varer som har hvilke koder er fote tilgjengelig på internett. Prøv f.eks å google EAN13 nummeret på et produkt du har foran deg nå (strekkoden er bare grafisk representasjon av det 13 sifrede nummeret under strekkoden).

General løs: 7311250083525