Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1626
Skal kjøpe grafikkkort NVidia GTX 980 muligens Ti, det er noen flere produsenter, hvilken skal jeg velge?

Hvem av produsentene er best? Jeg tenker ta mest TCO( Total Cost of Ownership ) men også at jeg er interessert i den som støyer minst.

Kan jeg ha flere i samme maskin?
Sist endret av nudo; 10. juli 2015 kl. 05:16.
Du kan ha to like GPU'er ja, eller fire faktisk, iallefall fra Nvidia. Det er vel anbefalt å ha fra samme leverandør, men dette er mer anekdoter, siden jeg finner ikke noe kilder.

Så du kan ha en Asus 980 ti og en TCO 980 ti, er vel Asus forresten som har de som er mest stille, gigabyte sine bråker iallefall mest, da de har 3 vifter, men de er også veldig kjølige. Asus er vel de som er mest populære også.
Avventende
nudo's Avatar
Trådstarter
Asus
Gigabyte
MSI
EVGA
NVidia
Zotac
TCO

Hvilke andre er det å velge i? Noen reviews som sammenligner flere? Jeg har funnet en del enkeltstående reviews

Bruksområde er pgstrom
Sist endret av nudo; 10. juli 2015 kl. 11:26.
Hvis du klarer å vente, så ville jeg gått for ett ASUS STRIX kort, høyt klokket fra fabrikk og så stille som du får det uten å gå over på vannkjøling. Komplett har det riktig nok ikke på lager helt enda, men det ville passet perfekt for ditt bruk.

Alternativt kan jeg si meg god for ett MSI G6 kort, hadde MSI GTX 980 og det lagde minimalt med lyd, dette kortet er også høyt klokket. Men ulempen er at man må gå igjennom en app på pcen for å "aktivere" overklokkingen, dog er den enkel å bruke.

Håper dette var til hjelp, skal gå til innkjøp av ett 980 selv, men jeg venter til komplett får STRIX på lager.
Har også hørt mye positivt om ZOTAC sine kort, kan ikke si noe mer utover det, så har du noen alternativer.

Glemte å nevne at av erfaring så burde du IKKE gå for ett EVGA kort hvis du ønsker at det skal være stille. De er sykt bra klokket, men bortsett fra det så har de en forferdelig coil whine jeg ikke klarte å leve med, endte med at jeg solgte det.
Sist endret av zebbern; 10. juli 2015 kl. 21:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ett strix kort selv, dog bare 970, men har aldri vært så fornøyd med ett skjermkort før. NULL viftestøy! Kan kaanskje høre litt coilwhine, men ikke noe plagsomt. Anbefales!
Avventende
nudo's Avatar
Trådstarter
Sitat av zebbern Vis innlegg
Hvis du klarer å vente, så ville jeg gått for ett ASUS STRIX kort, høyt klokket fra fabrikk og så stille som du får det uten å gå over på vannkjøling. Komplett har det riktig nok ikke på lager helt enda, men det ville passet perfekt for ditt bruk.
Vis hele sitatet...
Dette kortet du tenker på? Eller dette?
Sist endret av nudo; 12. juli 2015 kl. 02:28.
Hvis du skal kjøpe 980 ti mente han nok 980 ti
Jeg mente ASUS STRIX gtx 980 ti triple fan cooler. Så den første du linker til da, med andre ord.
Avventende
nudo's Avatar
Trådstarter
Ok, spørte etter den i butikken i dag; SGD 1179, er det en grei pris?

I så tilfelle kommer den i butikken torsdag eller fredag denne uken.

Kan jeg kjøre flere enn ett? Hovedkortet som står i maskinen nå: http://www.supermicro.com/products/m...00/X9SRi-F.cfm
Sist endret av nudo; 12. juli 2015 kl. 13:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av nudo Vis innlegg
Ok, spørte etter den i butikken i dag; SGD 1179, er det en grei pris?

I så tilfelle kommer den i butikken torsdag eller fredag denne uken.

Kan jeg kjøre flere enn ett? Hovedkortet som står i maskinen nå: http://www.supermicro.com/products/m...00/X9SRi-F.cfm
Vis hele sitatet...
Tror det skal gå fint. De fleste grafikkort nå er PCI-E 3.0, mens noen av hovedkortene enda har PCI-E 2.0. Du har et av hvert på ditt hovedkort. Mener at PCI-E er bakover kompatibelt som USB er.
PCI-E er bakover kompatibelt ja, og ytelse forskjellen er minimal den også.