Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1319
Heisann! I dag så slo det ned å pcn tok kvelden, kom noe røyk fra strømforsyninga..

Ser for meg (eller håper) det bare er den som er død.
Tenkte å handle meg nytt skjermkort i samme slengen. Noen som har noen tips til nytt? Rundt 3000 kr for kortet.

Har ett radeon 280 allerede.
Samt hvilken strømforsyning? ( har vannkjøling også )

Sett litt på geinward geforce gtx 970 phantom
Sist endret av white?; 25. juni 2015 kl. 00:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
970 er supert,har det selv. Kjører alle spillene mine på ultra iallefall (noen få unntak fins sikkert)! Hva er specsene dine på det som (forhåpentligvis) overlevde?
Anbefaler forresten en strømforsyning av XFX eller EVGA. Kjent for å ha kvalitet.
white?'s Avatar
Trådstarter
Godt å høre! Skal bare brukes til ARK,wow,smite og Tera.
Vet du hva jeg husker faktisk ikke.
Komplett gamer a40 mener jeg, ga 13k for rett under ett år siden.. 750 burde vel holde til strømforsyning?

Fant det!: hovedkort: asus m5a97
Cpu: amd fx-8350 black edition
Sist endret av white?; 25. juni 2015 kl. 02:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spørs vel om du få særlig oppgradering med GTX 970 her.
Cpuen er vel en del utdatert, kunne vel konkurere mot sandy bridge og det er 4 år siden minst.
Med mindre du har planer og overklokke prosessoren, men AMD pleier ikke å være like bra som intel her. vertfall min erfaring, blir lettere varm og man må sette volt en del høyere en intel. Skal du ha et spill som først dra nytte av det GTA 5.
Sist endret av lmh1; 25. juni 2015 kl. 07:34.
white?'s Avatar
Trådstarter
Bytter mest pga jeg har en kjøper på mitt eget kort.
Skal bytte ut resten når jeg har mulighet,med mindre resten er dødt...
Bare i tilfelle du ikke er klar over det, så får du dette dekket på innboforsikring. Just saying.


BTW ang. PSU så holder 750 i LANGE baner. Nesten alle kjører overkill på PSU. 400w holder trolig i massevis hvis ikke du skal ha 2 skjermkort.
Sist endret av TrippyKing; 25. juni 2015 kl. 14:45.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Har denne selv. Skikkelig kvalitet på denne, 10 års garanti i tillegg. Verdt alle pengene.
https://www.komplett.no/evga-superno...50w-psu/839798

Andre alternativ er å velge en PSU fra XFX. Skikkelig kvalitet på disse også.
Sist endret av Attila; 25. juni 2015 kl. 17:09.
white?'s Avatar
Trådstarter
Ble msi gtx 970 kort,
700w strømforsyning
Z97 hovedkort og i5 4690k cpu