Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2861
Etter oppfordring lager jeg da tråden på nytt her, ettersom at dette naturligvis er en sak folket skal kunne ytre seg i. Vel, freak.no, hvorfor sitter mange av dere inne på "irc-chatten" og later som dere er online?
Hvorfor i alle dager bryr du deg?
Antatt autist
Chillipølse's Avatar
Trådstarter
Fordi jeg har massive fritidsproblemer og trenger frender å skrive usammenhengende tull til. Evt. diskutere kvaliteten på superburger fra Cirkle K klokken 3 på natta.

Dah
Sist endret av Chillipølse; 16. juni 2020 kl. 04:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Brutal ærlig, ivhertfall. Det bør da vel finnes andre (mer aktive) steder enn dette?
Antatt autist
Chillipølse's Avatar
Trådstarter
Det gjør det, men ingen av de er freak.no..
Har du sjekket idletimen dems? Godt mulig de er på priv eller andre kanaler.
Antatt autist
Chillipølse's Avatar
Trådstarter
Nei, har i grunn ikke det. Tenkte en tråd ville være oppklarende (og kanskje stimulere til at flere tok seg en tur innom??) Burgeren var forøvrig helt innafor.
Godt burgeren var innafor haha xD Men jeg opplevde ikke dette problemet da jeg var inne der. Men så hadde jeg datarelaterte spørsmål og ikke burgerprat klokka 3 om natta. Kan ikke akkurat forvente svar i chat fra folk så seint med mindre du går i en irc kanal med flere hundre folk minimum.
Har du vurdert å prøve til menneskelige tider da? Sier jeg kl 5 om morran xD
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vel, jeg bruker IRCCloud og det er tilkoblet hele tiden.
Jeg får et varsel på telefonen om noen sender meg en privat beskjed.

Med jobb, barn og alt det der er der lite tid til å sitte å pjatte på nett.

Evt sjekk ut discord serveren, er en smule liv der og, samt muligheten å snakke med folk med mikrofon, dele skjerm etc

Edit: Link til freak.no discord
Sist endret av Dodecha; 16. juni 2020 kl. 20:38.
Som meitemark så treffende formulerte det: IRC er multiplayervarianten av notepad.
Greia er at man *må* nesten være påkobla selv om man ikke sitter foran maskina - så kommer man tilbake noen timer senere og svarer. Det er ikke dødt bare fordi man ikke sitter der akkurat der og da; tidshorisonten på IRC som medium strekker seg fra realtime til et døgn eller så. IRC minner imo mer om forumposting enn direkte chat. I alle fall tidvis.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er også, for å si det rett ut, ganske variabelt hva man gidder å svare på selv om man faktisk tilfeldigvis følger med på riktig kanal til riktig tidspunkt. "Noen her?????" osv er nærmest en oppskrift på at ingen gidder. Usammenhengende vås, som det hender man ser i ##freak, er heller ikke en oppskrift på enormt engasjement. Hvis du skriver noe... "normalt" som det går an å forholde seg til, og smører deg med tålmodighet, kan det godt hende responsen blir bedre.

(Og nei, jeg vet ikke hva du eventuelt har skrevet, dette er bare generelle betraktninger)
Det at folk er online betyr ikke at de er tilstede. Det finnes massevis av verktøy og tjenester for å være påkoblet 24/7 som ikke krever at en har irc klienten sin påkoblet Freenode dagen lang. Blant annet IRCcloud som dodecha nevnte.
Jeg har som regel en fane med IRCCloud på laptopen åpen når jeg bruker den. Ellers har jeg IRCCloud på telefonen, og over telefonen så blir jeg alltid notifisert når noen nevner navnet mitt eller skriver til meg på PM.