Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4771
Er det bare meg, eller ser Northugen useriøs ut fra månen og tilbake? Det ser så påtatt ut. Og det ser nesten ut som at han kjeder seg ihjel og ikke mener døyt av det han sier.. Tipper han snorta seg ei lisse når han var erdig med pressekonferansen

Ikke at jeg bryr meg om at han koser seg med coke og piller i blant, men hele norge syntes nå fryktelig synd på han, og hedrer han for sin åpenhet og støtter han til den store gullmedalje, høhø

"Æ har et alvorlig rusproblem og træng hjælp"

Bare en liten tanke her mens jeg ruller i senga og ikke vil stå opp. Men hvem er vel jeg til å spekulere i skikongens fritidssysler.
Sist endret av AliceWonderland; 23. august 2020 kl. 14:38.
Forventet nesten at man hvertfall på freak kunne ha forståelse for at rusavhengighet utarter seg på mange ulike måter. Tror du virkelig han synes det er kult å sitte på pressekonferanse og svare på spørsmål om han har vurdert selvmord den siste uken? Skjerp deg
Neias, som jeg skreiv, hvem er vel jeg til å spekulere. Men spekulerer gjør jeg!

Forventet nesten at man i alle fall på freak kunne ha forståelse for synsing, selvom det ikke trenger å ha rot i virkeligheten.
Sist endret av AliceWonderland; 23. august 2020 kl. 14:45.
Eneste Petter er lei seg for er at han ble busta. Han digger jo all festingen og drugsa
Nå er det ingen av oss som vet hvordan han egentlig har det, eller hva kjendisstatusen har gjort med psyken hans.
Og det er 100% relativt om en person synes synd på han eller ikke.

Men hva annet kan han egentlig gjøre enn å legge alle kortene på bordet og innrømme at han har gjort en feil og har et problem?
Er det liksom negativt og nå da eller?

Synes det står respekt av han å stå frem på den måten han gjør, og det blir altfor lettvint for oss å ligge i senga å synes det er teit at han er avslappet på en pressekonferanse.

Det jeg synes er det verste med hele den situasjonen her er at private opplysninger om hva som har skjedd har lekket fra politiet og ut i media.
Sist endret av ID-Brikke; 23. august 2020 kl. 14:56. Grunn: skrivefeil
R.i.p 23.04.2021
Han ble busta og spiller da et skuespill, på pressekonferanse ser man tydelig at han ikke angrer i det hele tatt .og badicly leser fra et script .han sier ikke et eneste ord uten og lese fra et ferdigskrevet papir først. Vet ikke hva jeg skal si men den karen angrer ikke.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Det jeg synes er det verste med hele den situasjonen her er at private opplysninger om hva som har skjedd har lekket fra politiet og ut i media.
Vis hele sitatet...
Taushetsplikt hos politiet i Norge er en eneste stor vits. Det er vel ikke noe nytt? Det må visst en stjerne til for å belyse det i 2 dagers tid, så har vi har glemt det igjen.

Litt som når vi nesten glemte at politiet hadde gått med våpen ett par år og at Breivik ikke lenger var en direkte trussel lengre.
Det har jo sirkulert snaps og lignende om at "northug-bilen" var stoppet. Og det er ikke politiet som har lekket at det var han som var stoppet.

Det er Northug selv som har kommet ut med alt i forkjøpet.

Det ville kommet ut uansett. Og under rettsaken ville det kommet frem enda mer, derfor han legger "alle" kortene på bordet nå og blir ferdig med mediestormen.
"Politiet skriver at straffesaken mot Petter Northug har fått mye oppmerksomhet i pressen, og at flere medier har omtalt taushetsbelagte opplysninger som stammer fra etterforskningen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/pol...asjer/72763080
Sist endret av ID-Brikke; 23. august 2020 kl. 15:33.
Lurer på hvor vidt han har et problem eller om det bare er en måte å få sympati. Er jo fult mulig å dra noen linjer på fest uten å ha et problem.
Første jeg tenkte var cola stein når jeg så 1 minutt av det.
Han har jo vært i lyset hele karrieren, med intervjuer og VM gull osv. At han tar cola for å få litt spenning og god stemning forundrer meg overhodet ikke

Gir blanke F i om han bruker kokain noe veldig mange andre gjør i landet.
Eneste forskjellen er at det ikke er på forsiden med navn og bildet i 1mnd etterpå
Sitat av Tarm Vis innlegg
Han ble busta og spiller da et skuespill, på pressekonferanse ser man tydelig at han ikke angrer i det hele tatt .og badicly leser fra et script .han sier ikke et eneste ord uten og lese fra et ferdigskrevet papir først. Vet ikke hva jeg skal si men den karen angrer ikke.
Vis hele sitatet...
Ja hva skal man si? Noen mennesker liker faktisk rus, og mange elsker blandings rus. Piller, alkohol og hvite linjer er det aller beste de vet.

Det helper jo ikke angre på å være en person som liker rus. Han angrer helt sikkert på at han kjørte ruset. Han angrer nok ikke på at han kjørte for fort. For det har han gjort før, og han delte jo ofte disse øyeblikkene med sine venner. Så han like jo virkelig å ruse seg, og han liker å kjøre fort. Kombinasjonen av rus og råkjøring er dog kritisk.

Han liker nok ikke at han ble tatt, og han hater nok at han må stå skolerett foran hele landet, ja si hele verden og fremstå som en angrende synder. Men der ligger jo også nøkkelen til å klare å komme ut av dette med skinnet i nogenlunde behold. Om han angrer nok eller i det minste fremstår som han angrer nok nå, så klarer han kanskje å berge brorparten av merkevaren? Bjørn Borg klarte jo å komme videre tross cola-dom, og rehab som skydtes kola.

Ja han Petter'n er en festglad kar. Ikke merkelig egentlig. Mens han var tenåring og trente knallhardt festet sikkert alle kompiser hardt. Han bare trente og spiste salat, kylling og ris. Slik gikk både tenårene og hans aktive karriere til han ble rundt 30. Har sikkert litt å ta igjen, og har penger nok til å kunne kjøpe cola uten å måtte spare. Det er jo lettere å feste hardt når benzo og cola er på menyen. Aldri sjuk dagen derpå og null stress å stille sterk og klar på kundemøter selv om natten ble både lang og hektisk.

Skjønner meg ikke på alle de som er så inderlig skuffet nå. Folk er forskjellige, men at noen ruser seg er da ikke andres skyld, andres nederlag eller noe de skal føle veldig rundt?

Det eneste jeg er kritisk til er hans hang til råkjøring og ruskjøring. Der må han skjerpe seg, det kan ramme uskyldige. Det blir vel forsåvidt enkelt nok nå å unngå ruskjøring og råkjøring, han mister sikkert lappen for alltid. Hva han ellers gjør natterstid eller hvordan han fester har jeg ingenting med å mene særlig om.
Sist endret av _abc_; 23. august 2020 kl. 20:36.
Tror @abc er on point her. I tillegg er jo dette en kar som har kjørt systemet maks hele livet og nå plutselig sitte på sofaen strider vel litt i mot hva kroppen er vandt til så han må søke action på andre måter.

Når man også har festglade venner som kan få tak i det meste og man er så popular selv blandt både damer og menn så er ikke veien lang. Redd jeg hadde havna der selv. Og jeg er en ganske streit fyr.

Jeg dømmer ingenting annet enn ruset råkjøring hvertfall så lenge man holder det for seg selv og ikke viser kidsa.
Sist endret av Source; 23. august 2020 kl. 20:46.
Tror det jeg forsøkte å få frem var at ingen har egentlig noe med hva Petter eller andre folk gjør på privaten. Om de drikker sprit i helgene eller fyller på i nesa. Selv offentlige personer er også vanlige mennesker. Og vi har våre styrker og svakheter. Vi gjør feil, vi skjerper oss kanskje også gjør vi feil igjen, og kanskje ennå større feil neste gang. Men felles for de fleste av oss, er nok at vi gjør så godt vi kan.

Om Petter føler han er en narkoman og innerst inne ønsker å slutte helt med rus så må han jo få lov til det. Men om han føler at han har kontroll og om han faktisk har det og ikke dro nesa full straks han satte seg i bilen den dagen han ble tatt og de kun fant spor av cola så er det slett ikke sikkert at cola-bruken er et problem. Avhengig av mengde og hyppighet selvsagt. Om han fester litt hardere enn de fleste av oss så så må vel det være greit? Vi burde være kommet lengre. Selv krompen fant seg en ordinær dame med levd liv bak seg, og da også var det fult av folk som som måtte mene alt mulig om hennes fortid. Som om det er viktig.

Som kjendis er det naturligvis pes å bli tatt og satt i gapestokken. Men sålenge han klarer å slutte med å kjøre bil ruset så tenker jeg fyren må jo få lov å leve livet sitt som han selv ønsker. Om det er med en gladjente i hver arm og none piller og litt pulver innabords mens han drikker vodka som om det var vann så det hans valg og klarer han å balansere partylivet slik at det ikke tar overhånd så tenker jeg da får han bare leve livet sitt som det passer ham best. Om han derimot føler seg som en rusmisbruker som har mistet kontrollen og som ikke klarer å stå imot så er det jo fint at fyren har god støtte rundt seg og får den hjelpen han føler han trenger.

Men vi trenger virkelig ikke shame folk til å endre seg for at vår kollektive moral tilsier at alle som ikke er som de andre lever livet sitt feil.
Føler for å si at det er ganske vanskelig å bedømme nøyaktig hvor oppriktig han virker basert på kroppsspråket hans nå. Han er vel i sjokk, har lite søvn og enormt med angst. Da kan man oppføre seg rart. Ellers synes jeg det er ganske uinteressant, han har blitt dømt sønder og sammen allerede og jeg synes folk heller bør fokusere på noe annet. Men folk ser ut til å desperat trenge noen å hevde seg over, kanskje underbevisst - men folk ser ihvertfall ut til å uttrykke seg ekstra arrogant ovenfor folk de muligens har vært litt sjalu på. Vet ikke helt jeg.
Sist endret av Relevant; 24. august 2020 kl. 10:54.
Vil tro dette er en døgnflue greie som med selvmordet til Ari Behn.
Selvmord skulle jo tas så på alvor etter det... Varte 1-2 dager så var det glemt.
Vel akkurat hva han tenkte og hva han fortsatt tenker rundt saken er jo ikke særlig mye vits i spekulere i, jeg tror at for de fleste av oss så ville vel kroppspråket vært noe unormalt om det var vi som var nødt å sitte i en slik setting å se inn i kamera og blitslamper. For min del må han bare feste på akkurat den måten det passer ham best - om han føler han har kontroll og vil fortsette i samme spor og han føler han får stort utbytte av litt hard festing, ja så hvorfor ikke? Er jo uansett ikke så lenge til han også blir grå i håret og magan henger over bukselinningen. Litt gøy må jo også han få ha nå når han har muligheten?

Ja vår kollektive hukommelse er jo litt av en gammel-manns-husk
Kanskje like greit det. Om en måned eller tre så er denne saken neppe noe som engasjerer særlig mange.
Er det sant som bremnes fra folkehelseinstituttet sier at en dreven kokain sniffer bare får 10-12 brukerdoser av 10gram..? høres litt drøyt ut
Northug på kola gjør han bare mer legendarisk og enklere å relatere seg til spør du meg. Skjønner at det sikkert ikke er så gøy for han akkurat nå og at dette er seiøse saker, men for meg er han Skikongen uansett hvilken retning livet hans måtte ta. Han fikk meg interessert i langrenn, enda viktigere så gjorde han meg mer stolt av å være Norsk. Sånt glemmes ikke bare på grunn av noen episoder med fyll og fanteri.

Tenk dere hvor antiklimaks det er å legge opp etter en slik karriere. Hadde jaget det dopaminrushet av å gå baklengs over målstreken mens hele langrennsverden ser på resten av livet om jeg var i hans sko og da er jo kokain et i mine øyne normalt sted å starte.
Sitat av fuckdapopo Vis innlegg
Er det sant som bremnes fra folkehelseinstituttet sier at en dreven kokain sniffer bare får 10-12 brukerdoser av 10gram..? høres litt drøyt ut
Vis hele sitatet...
Jørgen Bramness er en spøk.

I det ene intervjuet sier han: "I motsetning til andre rusmidler, for eksempel amfetamin og heroin, utvikler kokain som regel ingen toleranse. Man trenger altså vanligvis ikke økte doser for å oppnå samme effekt."

I en annen, dagen etter, sier han: "For de fleste andre rusmidler enn alkohol, blir reseptorene i hjernen mindre følsomme for rusmiddelet. Det betyr at man må øke dosen for å oppnå samme effekt. Det er en betydelig doseøkning det er snakk om for sentralstimulerende midler, som kokain, sier Bramness. En erfaren bruker vil i så fall få tolv brukerdoser – eller mindre – av ti gram."
Ja vel, så toleranse for alkohol finnes ikke? Hvor har han det fra? Og 0,8-1 gram kokain som en brukerdose er jo sinnsykt, enten har de en skyhøy toleranse for kokain på SERAF eller så snorter de kreatin med spor av kokain der borte.

Også husker jeg godt da han sa at klassisk psykedelika, som fleinsopp og LSD, fungerer via NMDA-reseptorer! Noe som overhodet ikke stemmer, de fungerer primært via 5HT(serotonin)-reseptorer. Det er ketamin, PCP o.l. som benytter NMDA-reseptorer.

Fatter ikke at fyren er ansett som ekspert innen rusmiddelforskning.