Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1116
Hei, jeg trenger å modifisere en ekstern javascript fil, med javascript. vet det høres litt rart ut.

La oss si at jeg har en script tag, i head section.

Kode

<script type="text/javascript" src="extern.js"></script>
Vil denne eksterne javascript filen bli lagret lokalt i en temp mappe, eller vil den lese den on-fly fra serveren?

Hvis den lagres lokalt i en temp mappe, er det da mulig å åpne den filen med noe ala fopen () funksjon å, lese og skrive til den, for så å lagre å lukke den? Eventuelt så kan man jo lese fra den eksterne filen for så å skrive den direkte i html dokumentet.

Vet at jeg kan bruke javascript console i nettleseren til å modifisere, men jeg ville helst hatt denne prosessen automatisert.
Vet ikke om man kan skrive filer med javascript, men hva med å bruke AJAX for å skrive filen? Vet dog ikke om endringen leses før eller etter en oppdatering...

EDIT: Ser nå at jeg misforstod første post...
Sist endret av Katalysator; 5. september 2012 kl. 09:31.
Kan du ikke bare kopiere innholdet i den eksterne javascriptfilen til en lokal fil? Da har du jo full kontroll.
Siden javascript kjøres i din nettleser har du nok ingen muligheter til å skrive til en ekstern fil nei.
Så da må du nok til med AJAX, og noe php eller python i bakgrunnen. Da kan du åpne filen med php, endre på innholdet og så lagre filen til serveren så lenge du har skrive rettigheter dit.
Er dette noe du ønsker å gjøre fra klient-siden, altså at du bruker en nettside og er misfornøyd med hvordan javascriptet fungerer? I så fall google user script / greasemonkey + din nettleser.

Om dette er noe du ønsker å gjøre fra en server, altså endre javascriptet etter at brukeren har lastet det ned, vil det nok være mulig å gjøre det med callbacks eller div. andre tekniker uten å nødvendigvis være nødt til å endre selve filen i minnet hos klienten.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du kan ikke endre selve filen. Det er mulig den blir cachet, men det er ikke relevant - å tillate fil-I/O på klientens maskin ville være idiotisk. Det er vel derimot mulig å enten loade et annet script avhengig av en eller annen faktor. Du kan vel også lage en slags loader - jQuery burde gjøre det ganske lett å laste ned mer JS fra serveren og kjøre dette.
Sist endret av robhol; 5. september 2012 kl. 18:18.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hei, jeg trenger å modifisere en ekstern javascript fil, med javascript. vet det høres litt rart ut.
Vis hele sitatet...
Det er generelt ikke mulig å forandre på en fil externt uten brukernavn og passord.

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Vil denne eksterne javascript filen bli lagret lokalt i en temp mappe, eller vil den lese den on-fly fra serveren?
Vis hele sitatet...
Det kommer ann på instillingene i browseren.

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hvis den lagres lokalt i en temp mappe, er det da mulig å åpne den filen med noe ala fopen () funksjon å, lese og skrive til den, for så å lagre å lukke den? Eventuelt så kan man jo lese fra den eksterne filen for så å skrive den direkte i html dokumentet.
Vis hele sitatet...
Det er sjeldent grunn til å ville gjøre dette, og det ville vørt en katastrofe for sikkerhet på internett.

Skjønner ikke helt hva du forsøker å gjøre, men du har en save funskjon i browseren du kan lagre hele siden lokalt med for så å modifisere filene.

eller du kan skrive in urlen rett i browser vinduet for å få opp koden til fila(ekstern.js).

Skal du gjøre dette med javascript trenger du også serverside code(PHP).
Last ekstern.js inn i eget javascript program. La programmet gjøre forandringene du ønsker for så å sende det til et php script som lagrer dataene.
Når du så trenger din egen versjon av filene , bytter du ut ekstern.js med url til eget php script som sender deg redigert verjon av fila.

Kaizen