Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 774
Jeg har erfaring med webdesign i html og Dreamweaver Mx
Har prøvd meg litt på PHP, men skjønner det rett og slett ikke.
Det er ett eller annet i hue mitt som "låser" for meg slik at jeg ikke skjønner prinsippet.
Dette er nesten litt flaut, men...:-)

Har kjøpt programmet PHP Designer 2007 Proff.

Sansynlig trenger jeg en 1/2 til 1 time veiledning pr .telefon.

Spørsmål:
Gidder noen å veilede meg pr. tlf hvis mulig mot betaling?
Uansett, jeg trenger hjelp til å skjønne dette - og må ha det med skikkelig liten t-skje....
Hva er det du ikke skjønner med "prinsippet" da?
Det er et serverside-språk, at serveren prosesserer koden og gir klienten en html-kode(f.eks).
Gir deg større muligheter til å drive med web-utvikling.
007
007's Avatar
Trådstarter
52 0
Hei, og takk for det, men skjønner ikke hva du snakker om.
Jeg må få det forkalrt helt konkret "i bilder" hva som skjer
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du lese tutorialen som ligg på php.net?

Det er et programmeringsspråk som vert kjørt på tenaren, og m.a kan hente info fra database.
007
007's Avatar
Trådstarter
52 0
Jeg har vært innom, men når det er ting jeg har tungt for å skjønne, blir det vanskeligere på engelsk...
Hva er "tenaren"?
Hva ligger i databasen? Er det f.eks. mange foskjellige websider som kan hentes opp?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du programmert noko som helst før...?
database er som en databank. du kan lagre informasjon. Du kan lagre hav du vil her. alt fra et enkelt tall til lange tekster.

PHP er serverside som sagt før. det vil si at når noen åpner ditt PHP dokument kjører din server skriptet osv. Send PM og jeg kan gi deg litt rask innlæring i PHP gjennom MSN messenger hvis du vil, gratis. Bare sånn helt basic så kanskje sperren forsvinner.
http://www.simplemachines.org/commun...?topic=56836.0

Den guiden er meget, meget god, og forklarer nok på en måte som gjør at du vil forstå. I tilegg er det kommentarer fra en som kaller seg [Unknown] i alle delen av tutorialen, som gir litt mer avanserte tips.
jeg vill anbefale å bestille denne boken http://www.phpbok.no/