Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 4776
Driver å leker med tanken om å bygge mitt eget glass- eller sand-blåsekabinett i sommer. Hvis jeg først skal lage det vil jeg lage det ganske solid og stort nok til å få inn nogenlunde store ting, ca. 1-1,5meter i lengde, hadde forsåvidt vært kjekt å kunne blåse en motorblokk der også, men det får komme litt etterhvert. Noen som har erfaring med glass eller sand? Har hørt at glass er litt mer ettertraktet pga finere finish. Så det er glassblåsing som er mest interessant her. Er det samme kabinett for sand vs. glass? bare blåse-materialet som er forskjellig? Har sett at man får kjøpt slike glass-kuler for glassblåsing, men jeg lurer på om man kan bruke knuste bilruter? såfremt bitene er "kvernet" til litt mindre størrelse selvsagt. Har sett at noen benytter seg av et vann-filter for å fjerne deler av støvet som blir inne i kabinettet, det er nok sikkert lurt å ha i tillegg. En siste ting, det går vel ekstreme mengder luft i et slikt kabinett? hvor store kompressorer benyttes, har ikke tenkt å kjøpe ny, men den jeg har kunne sikkert med fordel vært utvidet med en ekstra tank.
Sist endret av Lars Dongeri; 26. mai 2017 kl. 11:29.