Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1737
Har nå tenkt å gå i annskaffelse av en minidisc, men jeg snakket med en person som sa at jeg kunne legge over sangene digital eller.no fra pc til minidisc, og da slapp jeg å høre igjennom sangene...

Det jeg lurte på hva jeg trenger av utstyr, jeg vet så mye at jeg må ha en Optical digital mini jack på minidiscen, noe som MZR500 har.
http://www.elkjop.no/CE12273.html
Der er foresten minidisken...


Så lurte jeg på hva jeg trengte av kaber og lydkort....
Jeg har bare et vannelig lydkort, kun audio ut, mic, og line in eller out.


Hvis jeg gjør det på denne måten, slipper jeg vel å høre igjennom sangene, eller? Som er et stort S


Takker for hjelpen!

tore-
Better than thou.
Altså, hvis du skal gjøre det analogt (som du må hvis du skal bruke line out ingangen på lydkortet) så må du høre gjennom sangene, hvis du da ikke slår av lyden på høytallerene selvsagt. Hvis du skal bruke optiske utgangen på stereoen så trenger du ikke, pluss at den lagrer hver enkel sang automatisk, noe du må gjøre selv hvis du skal gjøre det analogt.
Jeg har en Sony MZ-R70 som jeg kjøpte i london. Men den kontakta som fulgte med var sånn engelsk.. trur dere man kan overtale folka i en butikk til å selge deg en løs? eller skal jeg kontake sony kundesupport og spørre der?
Kjøp en adapter Xeqtr
Originally posted by xeqtr
Jeg har en Sony MZ-R70 som jeg kjøpte i london. Men den kontakta som fulgte med var sånn engelsk.. trur dere man kan overtale folka i en butikk til å selge deg en løs? eller skal jeg kontake sony kundesupport og spørre der?
Vis hele sitatet...
Du får jo kjøpt digitale kabler separat da. Jeg kjøpte i hvertfall min på Spaceworld for et par år siden.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Ok, tror jeg fikk den info jeg trengte....
Så det jeg i bunn og grunn trenger til å få den overført direkte til minidiscen er denne: http://www.clasohlson.no/shop/store/...1q3q848q34q853
og en minidisc med digital in/out ? har jeg forstått meg riktig?
Hva koster en slik optisk kabel?
Den MZR500 (http://www.elkjop.no/CE12273.html) har vel optisk inn/ut ettersom jeg har forstått?

vil bare være helt sikker
tror det. men når vi er inne på minidisc... hva er namebank. har en mzr-91.
den greia er et addon som bare passer til et kort.. og det er dette: http://www.clasohlson.no/shop/store/...q1q3q848q34q36 (øverste)

optisk/digitalt recording:

hvis du har et soundblaster Live! kort så anbefaler jeg deg å kjøpe et hoontech addon-kort som man får kjøpt hos skvulp og på hoontech sin webshop

review av et av hoontech korta finner du her

en optisk kabel koster vel rundt 100kr men det følger med kabler til hoontech korta.

skal du recorde analogt:

så må du ha en jack->jack kabel. en lydkabel som altså går fra lydkortet til minidiscen. hvis du ikke får tak i det så må du kjøpe en jack->stereo->jack. du skjønner sikkert ikke hva jeg snakker om, men jeg fant desverre ikke noe bilder på nettet..

etter at du har koblet til md'n så setter du md'n på slik at den starter når det kommer lyd. (husker ikke hva det heter på engelsk).

tips: gå inn på volumkontrollen og sett alt på max slik at du får så klar lyd som mulig. (er det for høyt så regulerer du lyden på md'n).

bare legg til filene du skal recorde til playlisten i winamp og så spiller du..

eller så kan du evt bruke:
meracl md recorder

stealth recorder.. http://home.earthlink.net/~graft/mdr...les/myrig.html
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
vel, siden jeg har lydkort innebygd på hovedkortet blir det vel at jeg kjøper minidiscen MZR500, og kjøper en cord som går fra speaker out på pcen og til line in på minidiscen...


hvis jeg kjøper et lydkort i fremtiden kommer jeg sikkert til å kjøpe det tilleggs kortet, så ganske greit ut...


noen som har andre tips en de phun-q kom med?
Jeg var på Clas Ohlson og spurte info-gubben om de hadde sånn adapter, jeg hadde tilogmed med en sånn greie, men den var liksom feil vei... men han jævla idioten visste ikke hva det var engang..
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Vel, ikke forvent at de har alt da, skaff heller et bilde av gjenstanden og gå så på clasohlson, eller bedre, gå på http://www.clasohlson.no/
og sjekk om de har den der...


Edit: men nei hva fant jeg, etter 5 min!
Artikkel 32-7702
Skjøteledning, 3 m med 3,5 mm stereoplugg til 3,5 mm stereoplugg. Gullbelagt.
http://www.clasohlson.no/images/products/N/hi/A/327702_Xw4.jpg
Sist endret av tore-; 12. august 2001 kl. 16:55.
hva skal jeg med bilde når jeg hadde en identisk som var med feil kontakt i andre enden?
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Vel, da kjøpte du en skjøteledning, selv om det står at det der er en skjøteledning er det ikke det, da ville det vært en hunn og en hann plugg, men her er det 2 hann plugger....
Trukke du skjønner dette helt jeg... jeg hadde med en som man plugga inn norsk kontakt, 2 pins altså, og output til engelsk med 3 pins.
og jeg trenger en som man plugger inn engelsk og blir outputta til norsk.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Ah, ja jeg tror jeg skjønte litt mer nå da
Du formulerte deg litt dårlig...

Etter et par ord med Chickxsy på #nff har jeg funnet ut at jeg kjøper MZR700 istedenfor MZR500, grunnen til dette var at MZR500 hadde lommelykt batteri som hun likte å kalle det, og min bror og min far og Chickxsy har hatt dårlige erfaringer med disse typene MD'er.
Grunnen er vel at batteriene koster, og hvis du kjøper oppladbare batterier faller ytelsen ganske raskt i forhold til de spesial batteriene som er i MZR700....
I MZR700 følger jo som nevt disse spesial batteriene + lader, denne er jo mye greiere en batterisystemet til MZR500, i tillegg til at MZR700 er mye slankere, som er en fordel.
MZR700 har også lengre play tid, 5 timer mer, ikke at dette er så mye men det kan jo være greit.... Den medfølger også kontroll stick som jeg liker å kalle det, og det er også greit.... MZR700 har også en Line in funksjon, hva denne er godt for aner jeg ikke

Vel, det var det jeg kom på nå
Min har 17 timer batteri-tid, pluss at det følger med oppladbart batteri (bare 5 timer på det !!), derfor trenger jeg kontakta, pluss at når jeg recorder musikk skjønner ikke MD'n at jeg har masse på batteriet, så bare slår den seg av (!!??WTF??!!).
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
wow, høres ut som den er litt defekt ja, hvis du har garanti på den går du bare å klager og kverulerer slikt som jeg pleier å gjøre...


skal kjøpe ny mob nå også, har en 2år gammel nokia 5110!
skal ente kjøpe 8210 eller 3310, er så stor prisforskjell selv om jeg tar med abn. strange egentlig...

en ting jeg syntest var spaced på elkjop.no var at nokia 8890 kostet 5114 uten abn., og 6XXX med telenor abn!
Skal jeg bare dra tilbake til London for å klage da...?

vanskelig det!