Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3583
Hei, igår skjedde det litt av hvert skal jeg si.

Jeg ble venn med eksen min(liker henne godt), men vi møttes ikke.

Var hos en kompis og dama hans, drakk en god del alkohol, og på vet ut til byen tok vi oss en joint.

Da "smalt" det, jeg ble veeldig høy, og fikk knallsterke følelser inni meg om forskjellige ting(blant annet eksen min)

Idag har jeg skikkelig angst, jeg føler jeg har mistet både meg selv, min sjel og alle rundt meg, for jeg føler at jeg har blitt en annen person enn den jeg egentlig er. Man skulle trodde jeg hadde gjort noe veldig dumt , men det har jeg ikke, jeg hadde faktisk en veldig fin kveld igår!

Det er heller ikke første gang jeg får sånn angst, jeg får det ofte på søndag uavhengig av om jeg røyker eller drikker eller ikke gjør noe.

Hvorfor får man dette? Finnes det noe måte å kurere dette på?

Noen her som er i samme båt som meg?

Takker for svar.
Hei. Jeg skjønner hva du mener og kjenner igjen følelsen. Jeg har det som regel alltid sånn dagen derpå (nå drikker jeg bare alkohol da) men tror at det skyldes at alle følelsene blir mye mer forsterket etter alkoholinntak. Kan føle meg kjempe ensom, og veldig behov for kjærlighet og nærhet. Gi det en da el to, så går det nok over:-)
Trådstarter
Hei, godt å vite at det ikke bare er meg spørsmålet er egentlig om det går ann å forebygge dette?
Eneste måten du kan forebygge dette på, er å slutte helt med rusmidler. Sikkert ikke svaret du ville ha, men sånn er det.
Er nok bare prisen en må betale for å ha det gøy en kveld;-) Ikke mulig å forebygge annet enn å ikke drikke/røyke. Men i morgen er nok det mye lettere igjen. Leste at det faktisk er normalt med en forbigående "depresjon" etter alkoholinntak.
Trådstarter
Takker for svar
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Jeg har også hatt det slik hver søndag når jeg festet hver eneste helg i et helt år.

Søndag er en "død" dag vanligvis for meg. Det er flere ting du kan gjøre for å forbygge en slik dag med fyllesyke eller kjedsomhet.
Det beste vil nok være å omgås sosialt med venner og finne på noe chill. På kvelden kan du gjerne spille, se serier på netflix, lese en bok, diverse hobbyaktivitet, meditere? Få tankene på andre ting rett og slett.

Prøv å ro ned på alkoholinntaket, eller bare fest mindre å ta initiativ til å gjøre noe annet med gjengen.
Jeg foretrekker en chillekveld med weed, venner og god mat, enn å bli shitfaced på byen.

Håper dette helper litt
Trådstarter
Takker for svar! Tror jeg skal kutte ut weeden helt, det er den som gir meg mest angst dagen etter ..
Tror nok det er mange som kjenner seg igjen i den her, søndag er å forblir en dårlig ukedag men drikker man eller ruser seg på Lørdag så blir det nok ikke noe bedre dag av den grunn. Ekstra dårlig dag blir det når man i tillegg må jobbe på en Søndag:-/