Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 6920
Lager en "megathread" for bildene mine, så jeg slipper å lage en ny tråd hver gang jeg poster noe

Per dags dato har jeg dessverre bare et mobilkamera til disposisjon, og bildene blir ikke så altfor bra. Jobber med saken!

I dag gikk turen til en forlatt togtunnel jeg har besøkt et par ganger tidligere. Kom ikke så altfor langt inn, da hele greia er nedgjørmet. Må ha gummistøvler med neste gang!

http://imgur.com/a/iRiLC
Sist endret av Spelunky; 25. juni 2017 kl. 03:51.
neeei, ta med skikkelig kamera neste gang. Vil se dem i høyere oppløsning
Synd du ikke kom deg til andre enden. Er jo den enden som er stiligst. :-)
Trådstarter
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Synd du ikke kom deg til andre enden. Er jo den enden som er stiligst. :-)
Vis hele sitatet...
Hva er det i den andre enden egentlig? Og er det mulig å komme seg dit med ordinære gummistøvler? 15 meter inn i tunnelen sank jeg ned til anklene i gjørme, så det må jo være mye mer innover?

Forresten, takk for bildeserien din i tråden på det andre forumet, det var den som inspirerte meg til å finne fram til dette gudsforlatte stedet, haha
Det er jo den delen med disse hengegreiene som jeg synes er litt stilig:


Mulig det er bløtere der nå enn da jeg var der? Da gikk jeg innover der med vanlig millitærstøvler. Sank godt ned i gjørma riktignok, men var ikke noe problem å komme seg innover.

Sitat av Spelunky Vis innlegg
Forresten, takk for bildeserien din i tråden på det andre forumet, det var den som inspirerte meg til å finne fram til dette gudsforlatte stedet, haha
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo en av de beste måtene å finne plasser å utforske på det :-)
Sist endret av Jerazol; 25. juni 2017 kl. 19:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Veldig stilig sted. Kult at du lager en egen tråd for bildene dine, gleder meg til å se mer!

Jeg har faktisk en del info på dette stedet så deler det her

Dette er faktisk Norges første jernbanetunnel.
Her er litt mer info og historie for de som er interessert:
Den ble åpnet i 1854men dett var bare så vidt at jernbanen åpnet i tide. Tunnelen går gjennom en haug av jord og sand, og rett før jernbanenstrekningen skulle åpne raste deler av tunnelen sammen. Tunnelen måtte graves ut ovenifra og hadde fortsatt hull i taket når de første togene kjørte igjennom.

Tunnelen fikk også flere problemer. Frostspreng om vinteren (som ble delvis løst med å påmontert porter i hver ende og ansette portvoktere som åpnet og lukket portene for hvert tog) og om sommeren trengte vann seg inn i tunnelen og vasket vekk jordmasser under skinnene.
På grunn av vedvarende problemer ble tunnelen murt om med en utvidet profil på 1880-tallet, og var i bruk i rundt 60 år før den ble nedlagt.

I følge en kilde ble tunnelen bygget av engelske jernbanebyggere, noe som kan stemmer overens med hva vi så i tunnelen når vi var der for noen få dager siden. Teglsteinene er lagt på en måte som kalles «kryssforband» også kjent som «english bond» som stammer fra England.

Tunnelen er i overkant av 160 meter lang og ble forlatt i 1944. Da ble toglinjen lagt rundt haugen som tunnelen går igjennom for å unngå mer trøbbel. På denne linjen går fortsatt toget.

Her er noen bilder jeg tok da jeg var der for noen år siden.





https://www.flickr.com/photos/thorbj...in/dateposted/
Sist endret av Luring3n; 25. juni 2017 kl. 22:12.
Trådstarter
Sitat av Luring3n Vis innlegg
Veldig stilig sted. Kult at du lager en egen tråd for bildene dine, gleder meg til å se mer!

Jeg har faktisk en del info på dette stedet så deler det her

Dette er faktisk Norges første jernbanetunnel.
Her er litt mer info og historie for de som er interessert:
Den ble åpnet i 1854men dett var bare så vidt at jernbanen åpnet i tide. Tunnelen går gjennom en haug av jord og sand, og rett før jernbanenstrekningen skulle åpne raste deler av tunnelen sammen. Tunnelen måtte graves ut ovenifra og hadde fortsatt hull i taket når de første togene kjørte igjennom.

Tunnelen fikk også flere problemer. Frostspreng om vinteren (som ble delvis løst med å påmontert porter i hver ende og ansette portvoktere som åpnet og lukket portene for hvert tog) og om sommeren trengte vann seg inn i tunnelen og vasket vekk jordmasser under skinnene.
På grunn av vedvarende problemer ble tunnelen murt om med en utvidet profil på 1880-tallet, og var i bruk i rundt 60 år før den ble nedlagt.

I følge en kilde ble tunnelen bygget av engelske jernbanebyggere, noe som kan stemmer overens med hva vi så i tunnelen når vi var der for noen få dager siden. Teglsteinene er lagt på en måte som kalles «kryssforband» også kjent som «english bond» som stammer fra England.

Tunnelen er i overkant av 160 meter lang og ble forlatt i 1944. Da ble toglinjen lagt rundt haugen som tunnelen går igjennom for å unngå mer trøbbel. På denne linjen går fortsatt toget.
Vis hele sitatet...
Synd at denne er den eneste av sitt slag som man kan utforske på egen hånd. Er jo en til nærmere Eidsvoll sentrum, men der har nok NSB rimelig grei kontroll på hvem som går inn og ut.

Mye kul historie i områdene rundt Eidsvoll, så det er synd at mange av de historiske områdene forsvinner/blir ødelagt.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er dette i Eidsvoll? Hvor? I nærheten av sentrum?
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er dette i Eidsvoll? Hvor? I nærheten av sentrum?
Vis hele sitatet...
Google is your friend.
Sitat av Spelunky Vis innlegg
Synd at denne er den eneste av sitt slag som man kan utforske på egen hånd. Er jo en til nærmere Eidsvoll sentrum, men der har nok NSB rimelig grei kontroll på hvem som går inn og ut.

Mye kul historie i områdene rundt Eidsvoll, så det er synd at mange av de historiske områdene forsvinner/blir ødelagt.
Vis hele sitatet...
Veldig sant, Det er fryktelig mange kameraer som følger med på om noen tar seg inn der. Mener å huske den var murt igjen på baksiden også..
Sitat av Luring3n Vis innlegg
Veldig sant, Det er fryktelig mange kameraer som følger med på om noen tar seg inn der. Mener å huske den var murt igjen på baksiden også..
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer. Jeg har vært ned til tunellutgangen på den andre siden og den er helt forseglet. Ingen mulighet for å komme inn derfra.
Trådstarter
Heisann

Legger til et album med haugevis av bilder fra nattens lille "utflukt". I dag gikk turen til en forlatt familiebedrift på landeveien, stedet har tydeligvis fungert som "alt mulig butikk" en gang i tiden, og eierne har nok også bodd der. Vanskelig å forklare med ord, det var så sykt mye forskjellig der. Noen av dere har sikkert allerede besøkt plassen, men fremdeles spennende IMO

http://imgur.com/a/TBILV
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Back again!

Legger til noen bilder fra en tur til en forlatt fabrikk denne uken. Egentlig et relativt kjent sted (tror jeg). Bygningene inneholdt mye kult, og det er nok vanskelig å finne andre slike steder rundt hovedstaden

http://imgur.com/a/APFwe
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Spelunky Vis innlegg
Back again!

Legger til noen bilder fra en tur til en forlatt fabrikk denne uken. Egentlig et relativt kjent sted (tror jeg). Bygningene inneholdt mye kult, og det er nok vanskelig å finne andre slike steder rundt hovedstaden

http://imgur.com/a/APFwe
Vis hele sitatet...
Dette stedet har dessverre blitt fullstendig rasert de siste ukene (månedene?).

Det er tags og svære pieces på alle steder man kan tenke seg. Ingen steder har blitt spart, det har blitt malt både på byggfasadene og innvendig. Fant til og med små tusjtags på ting som syreflasker etc. Det stinker maling overalt. Noen wannabe hobby-satanister har til og med malt digre pentagram og skrevet "666" med konditorfarge (!) på veggene i det ene bygget.

Virker også som noen ivrige pyromaner har forsøkt å tenne på hele bygg. Lukter brent enkelte steder, og noen rom er synlig brannskadet. Inventar, enkelte plakater o.l har også blitt tent på. Dører er brutt opp, på et sted har noen til og med revet opp deler av en vegg (WTF) for å komme seg inn et sted.

Trist.

Noe har tydeligvis bidratt til å øke trafikken her kraftig den siste tiden.
Det er meget kjedelig når sånt skjer Spelunky
Er ikke uten grunn at UE miljøet av og til ikke vil dele lokasjon, på grunn av akkurat det eksempelet som du henviser til.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Spontantur til et merkelig gruveområde jeg har vært interessert i en stund.

Gikk en liten tur i en av de mange stollene i området, som forøvrig var jævlig stor.

Det ordinære gruvegearet, samt kamera ble dessverre liggende igjen hjemme. Tok noen bilder med tlf, men drar nok tilbake til sommeren med ordentlig kamera.

Døde heldigvis ikke av gass eller frostspreng

https://imgur.com/a/6tY6B
Lagde et album på imgur med diverse bilder fra turene jeg har postet i tråden tidligere.

Havnet i en enorm krangel på imgur, så jeg sletta den forrige brukeren min. De andre linkene i tråden fungerer ikke lenger

https://imgur.com/a/cU5bU